Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 46 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Tackar för bilder. Det ser ju helt OK ut på bilden utan sänk!

Dock ser det ju sjukt tight ut i bak (ytterkant däck/insida hjulhus) Vad har du för däckdimension? Dessutom har du en Sti och de tillåter marginellt (om det var en -04:a) fetare hjul enligt den site jag spenderar en del tid på nu… http://waxtum.com/auto/rechner/et.html

Har däcket aldrig tagit i hjulhuset? Ser ut som att det tar i med 0,7 cm om du kör på 225/40/18 med ET 35.

/Andreas

Jo det ser äckligt tight ut men har inte hört/märkt något skrap än.

Ska dock försöka justera till lite mer camber både bak och fram någon gång.

225/35-18 på 8″ Et 35
      Jag har gärna haft mer Et och lite högre profil utseendemässigt så man fyller hjulhusen lite snyggare, men det är jag 🙂

Så det är så din sti ser ut, rå! Inte lika bra på att dokumentera den här som GTn. Får se om jag får tillfälle att köra ifrån den på nån trackday i sommar då kanske 😉

Syftar du på mig får man tacka! 🙂

Anledningen till den bristfälliga dokumentationen är att jag knappt skruvar på den, kör mer däremot 😛

Du får gärna köra ifrån mig om det är så! Eller åtminstone försöka 😛
      Några körningar lär det bli i sommar! 🙂

Fjordling
      Deltagare

Jo det ser äckligt tight ut men har inte hört/märkt något skrap än.

Med de måtten ser det också ut att ta emot på insidan av hjulhuset både fram och bak med 0,7 cm… Men, har du stått på som tusan i nån kurva med lite gupp i och det inte tagit i så är väl allt frid och fröjd?

/A

JoakimOhlsson
        Deltagare

Hur breda fälgar går på en GT modell? Vill ha 9″ men då finns endast ET 25 tillgängligt. Annars finns 8″ men då blir det ET 33.

Bilen är duktigt sänkt med coilovers och en del camber fram så känns nästan som det borde gå med 9″? Kan det ta i inne vid bromsar/coilovers etc?

emilboylarsson
          Deltagare

Hur breda fälgar går på en GT modell? Vill ha 9″ men då finns endast ET 25 tillgängligt. Annars finns 8″ men då blir det ET 33.

Bilen är duktigt sänkt med coilovers och en del camber fram så känns nästan som det borde gå med 9″? Kan det ta i inne vid bromsar/coilovers etc?

Du kan ha hur breda som helst. Fram med kapen bara 😉

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Igge
            Deltagare

Med de måtten ser det också ut att ta emot på insidan av hjulhuset både fram och bak med 0,7 cm… Men, har du stått på som tusan i nån kurva med lite gupp i och det inte tagit i så är väl allt frid och fröjd?

/A

Jag tycker jag stått på friskt. Men allt är ju relativt 😛

Fjordling
              Deltagare

Låter lovande. Jag kommer ändå inte hinna banköra så bara det finns luft mellan gummi och chassi vid hård vanligvägkörning så ska det klara sig.

JoakimOhlsson
                Deltagare

Du kan ha hur breda som helst. Fram med kapen bara 😉

Din bil det där? Bredd och ET på fälgar? 🙂

emilboylarsson
                  Deltagare

Din bil det där? Bredd och ET på fälgar? 🙂

Yes. 18/9,75″ runt om. ET20 om jag inte minns fel

JoakimOhlsson
                    Deltagare

Yes. 18/9,75″ runt om. ET20 om jag inte minns fel

Ok. Hur breda (samt ET) tror du man kan köra på utan att bredda skärmarna? Kommer köra med smala däck sen vill jag ha en del poke men inte för mycket. Sitter 17″ på nu men kanske blir bättre med 18″ så man får go fitment men ändå inte alldeles för låg. 🙂

Fjordling
                      Deltagare

Hej!
                        Intressant! Om jag slår till så låter jag dig veta resultatet..kan bli dyrt. Men 8,5 utan modd låter lovande, men har du kollat med 235/40 då också? med 225/40 borde det vara lugnt.

/A

Nu har jag köpt Rota Grid 18×8,5 ET44. Jag chickade ur på däckbredden och tog 225/40 istället för 235/40 som hade sett bättre ut. 225/40 ser lite stretchigt ut så nu ska jag leta rätt på nån bra sänksats så hoppas jag skärmarna kommer ned och “ramar in” stretchen lite bättre. Har bara kört lite grann, men det verkar inte vara någon fara för att de tar i innerskärm bak. Kanske hade det gått med 235/40…

Mattemaz
                        Deltagare

Släng gärna upp lite bilder ?funderar på samma fälgar nämligen.

Skickat ifrån min Note 3.

Fjordling
                          Deltagare

Ska göra det så fort det blir fotoläge; nu är de skitiga. Men, denna bild kan man ha som inspiration med Tein S-Tech sänksats. Dock ser det ut som att framskärmarna är valsade…Scrolla ned till den blåa stationsvagnen.
                            http://kcsubaru.com/showthread.php?9093-Subaru-Wheel-Suspension-Setup-s

Fjordling
                            Deltagare

Som sagt, nu har jag köpt Rota Grid 18×8,5 med 225/40-däck och det är massa (för mycket) luft överallt. Höll precis på att beställa ett par Tein S-Tech sänksats från JRM när jag blev oroad av att sänkningen i sig kanske medför att det går åt pipan i kurvtagning. Inte orolig för bak men vad kan hända med framvagnen om man kör fort i en kurva och samtidigt över ett gupp? Ifall fjädrarna bottnar djupare än standard (färre varv fjäder medger mer kompression)och mina hjul har ngt större diameter än orginal, kan inte däcket vid rattutslag då ta i skärmkanten – vurpa/söndertrasad framskärm/smällt däck?
                              När du stod på, gjorde du det då med bilen sänkt med sänksats och orginaldämpare eller hade du coilisar? Nån som vet råd? Vågar man sänka med ET44/större hjuldiameter utan risk att ta i framskärm vid kurvtagning…?

Fjordling
                              Deltagare

Denna bild kan ge en indikation. Kommer fler när jag fotat mer.

Mattemaz
                                Deltagare

Denna bild kan ge en indikation. Kommer fler när jag fotat mer.

Kan inte se bilden.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 46 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.