SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Passar detta avgas på min STi 06a?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    minid
    Deltagare

Hej!

Tänkte bara berätta att jag har sökt i forumet efter info om just detta ämne.. Men icke funnit något. Kan bero på mina sökord, jag vet inte…

Men iaf jag bara undrar ifall detta system passar på min STi 06a?

Länk: http://www.meganracing.com/products/product_detail.asp?prodid=366&catid=91

Bör väl vara samma fästen osv på alla new age modellerna..?

Tack på förhand!

Mats
      Deltagare

Inte miljoners säker men borde väl passa. Alla system passar ju mellan GC8 och New Age om man kör turbo-back. Har dock inte hört nåt specifikt om 06:an.
        Pröva o fråga på scoobynet eller nasioc. Där torde det finnas betydligt fler som pillat med 06: orna.

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

minid
        Deltagare

Ok! Tack!

BVS-Robban
          Deltagare

Kan vara problem ,fästena sitter på samma ställen och allt är samma lika bortsett från att 06:an har den där diffusorn (stavning och riktigt namn osäkert) som sitter under bakkjolen i mitten. Det kan krävas att man karvar lite i hörnet på den för att systemet ska ligga rätt !
            Dock är det inget som syns ifall man skulle göra det då hörnet man karvar i är det hörnet längst in under bilen på förarsida(förutsatt att ratten sitter på vänster sida 🙂 )

Impreza112
            Deltagare

Tjena Minid
              Ett litet tips att tänka på bara.
              Köp inte Megan racing för överpris då detta är ett china system som du likväll kan köpa på e-bay för halv priset säkert. Eller i Sverige då det finns många som tar hem dessa. Megan racing är en firma som sätter märke på massa china noname prylar.
              Dock inget negativt om systemet i sig.
              Monterade ett sånt China system på en 05:a med mycket god passform och fint ljud.
              Mvh/Christian

Amit
              Deltagare

Annars har du ju Invidia med att välja på Philip.

kostar ca 6000:-

Amit
                redrumperformance.se

minid
                Deltagare

Det fick bli ett Megan.. Hoppas nu på snabb levernas 😀
                  Tack för hjälpen Amit! Återkommer ang. fälgarna.. 😉

Amit
                  Deltagare

Det fick bli ett Megan.. Hoppas nu på snabb levernas :DTack för hjälpen Amit! Återkommer ang. fälgarna.. 😉

Du kommer bli nöjd 😉

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.