SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Passar lådan?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    calle gsi
    Deltagare

Har rasat lådan på min italien importerade impreza 97. Lådan i min bil heter TY752VN5AA. Har nu hittat en begagnad låda som heter TY752VN6AA, ska komma från en WRX 98. Passar denna lådan på min bil? Har sökt på forumet och kollat en del länkar men hittar ingen info om utväxlingen i lådorna är samma?

Kvarnis
      Deltagare

Är det en GT du har och lådan kommer från en GT så funkar det.
        Alla GT har 3.9 i final drive med 1 till 1.1 mot diffen

Är lådan från en”wrx” från ex Japan funkar det inte utan att byta diff dvs.

Nikke McRae
        Deltagare

Enligt tabellen jag har så är TY752VN6AA en Europalåda MY98, så det ska passa utmärkt.

calle gsi
          Deltagare

Enligt tabellen jag har så är TY752VN6AA en Europalåda MY98, så det ska passa utmärkt.

Så det ska inte vara någon skillnad från min nuvarande låda alltså?
            Enligt den listan jag hittade så skulle 6AA lådan sitta i europabilarna, men 5AA hittade jag inte alls.

Är det en GT du har och lådan kommer från en GT så funkar det.
            Alla GT har 3.9 i final drive med 1 till 1.1 mot diffen

Är lådan från en”wrx” från ex Japan funkar det inte utan att byta diff dvs.

Fick ett svar från säljaren nu, lådan ska tydligen komma från en JDM impreza. Skumt att siffrorna inte stämmer då.

Vilken diff ska man ha om det är en jdm-låda? Eller räcker det att flytta över framdiffen från min trasiga låda, är treans drev som gett sig så diffarna är nog friska.

Desen
            Deltagare

Drevsatsen från JDM lådan funkar om du använder din original fördelning/slutväxel. Men har du öppnat låda och kollat och jämfört pris, jobb och resultat med att renovera den du har eller alt beställa enbart en ny drevsats eller kanske en extra förstärkt RA sats med tätare steg?

calle gsi
              Deltagare

Nu har jag beställt lådan.

Får väl hoppas att säljaren har fel om att det skulle vara en jdm-låda. Enligt typnr så ska det ju vara en euro-låda. Hur kollar men enklast utväxlingen på diffen? Går det att lägga i en växel och sen snurra på ingående axeln och på så sätt räkna ut utväxlingen?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.