- Detta ämne har 14 svar, 1,165 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av dlehtihet.
-
FörfattareInlägg
-
11 november, 2003 kl. 19:52 #5213BlockenDeltagare
Underlig fråga kanske, men anledningen är att jag är vansinnigt sugen på att åka riktiga wallydäck på isarna i vinter. Dock har jag förmånen att ha det angenäma problemet att minsta möjliga fälg är 17″ pga storleken på bromsoken… :):P
Ett annat alternativ är att leta upp en 16″-fälg som passar, men risken är nog ganska liten.
Hör gärna av er med tips!
/Block
11 november, 2003 kl. 19:55 #71072SubbaristDeltagare>Underlig fråga kanske, men anledningen är att jag är
>vansinnigt sugen på att åka riktiga wallydäck på isarna i
>vinter. Dock har jag förmånen att ha det angenäma problemet
>att minsta möjliga fälg är 17″ pga storleken på bromsoken…
>:):P
>
>Ett annat alternativ är att leta upp en 16″-fälg som passar,
>men risken är nog ganska liten.
>
>Hör gärna av er med tips!
>
>/BlockJag vi får se om det finns några Alessio, FTK eller Rial fägar som passar om Danne har tid att komma förbi mig med sin STI, annars får du byta ok 2 ggr om året
😀11 november, 2003 kl. 20:12 #71067dlehtihetDeltagare🙂 Kan komma förbi runt den 20:e då jag klarat av regbesiktningen och fått svenska skyltar på bettan. Är väldigt nyfiken på lite olika fälgar också så kan vi göra två flugor på smällen så är jag på.
M v h
Danne
11 november, 2003 kl. 20:25 #71061BlockenDeltagareGött mos! Kör på d!
11 november, 2003 kl. 20:25 #71073SubbaristDeltagarePerfa då säger vi så ska kolla imorgon vad vihar hemma vad har du för ET? och navhål för bultcirkeln är väl fortfarande 5/100?
11 november, 2003 kl. 20:45 #71062BlockenDeltagareJapp, samma bultcirkel (5/100). Återkommer med ET.
12 november, 2003 kl. 09:09 #71066skytiskapilenDeltagareVadå Danne, ska du ha olika fälgar på bilen? Tror jag nog bara kommer att se konstigt ut…
😀 :+ 😉
12 november, 2003 kl. 11:17 #71068dlehtihetDeltagare>Vadå Danne, ska du ha olika fälgar på bilen? Tror jag nog
>bara kommer att se konstigt ut…
>
>Duuuhhhhhhhh :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
🙂
Helst inte.
20 november, 2003 kl. 19:54 #71065WhitewheelsDeltagareHar man köpt en 03 STi kanske inte pengar 😉 finns men………har ett svagt minne att Compomotive har 16″ fälg som ska svälja stora bromsar. Funkar garanterat på Evosar stora bromsar iaf., ……..o ser MYCKET Wally ut! 😮
24 november, 2003 kl. 22:17 #71063BlockenDeltagareStort tack för tipsen pöjkar, men det verkar dessvärre inte funka med 16″-fälgar 🙁
Blir till att gå på SGM’s idé; Skruva snedkapade M6-bult direkt i fälgen och köra utan gummi! :D:P
Kan man be en däckhandlare hänga i värre och fler dubb? JAAAAAAA visst fan kan man det.
/Bläck
26 november, 2003 kl. 11:57 #71069dlehtihetDeltagareBlocken,
Fick skyltarna igår så jag har kunnat kolla runt lite mer kring fälgalternativ till STI 03. Har provat Superleggera 7.5 med ET 48 men där ligger oken dikt mot fälgarna. Verkar som om den enda O.Z fälgen som fungerar är OZ superleggera i 19 tums (ET 45). Har dock varit hos en väldigt trevlig kille på Skanstulls däck och fälg (som dessutom sett ljuset och inhandlat en wrx sti även han :-)) och det verkar som om att det finns en fälg i 17 tums som (peppar, peppar, håller alla tummar…) verkar lira bra mot Brembo oken och det är Advanti Siena i 17 tum.
Förstår inte varför subaru måste hålla ett ET som ingen annan dock….
M v h
Danne
28 november, 2003 kl. 19:01 #71070dlehtihetDeltagareHurra,
Fälgarna ovan (Siena) verkar faktiskt passa på bilen. Då kan gärna snön få komma nu också.
Risto, ringer dig i början av veckan så kan vi kolla upp det där åt Blocken.
M v h
Danne
28 november, 2003 kl. 19:36 #71060PerraDeltagareMen hallå! Ursäkta att det blir lite bredvid topic men visst sjutton måste OZ Racing´s P-WRC-1 fälgarna passa i 17″? Det är samma som jag har i 18″ till sommarfälgarna. Dessa är inte billiga men de _måste_ ju passa.
Mvh Perra
28 november, 2003 kl. 19:59 #71064BlockenDeltagare>Har dock varit hos en väldigt trevlig kille på
>Skanstulls däck och fälg (som dessutom sett ljuset och
>inhandlat en wrx sti även han 🙂 )-Nån man känner? Hoppades först på Risto, men han jobbar väl inte där? 🙂
>och det verkar som om att
>det finns en fälg i 17 tums som (peppar, peppar, håller alla
>tummar…) verkar lira bra mot Brembo oken och det är Advanti
>Siena i 17 tum.-Jooo, men 17″ har jag redan en omgång…totalt ointressant. Till sommaren blir det större, men nu i vinter är det 16″ som gäller för att kunna hänga på rallydäck. Lappi gör inga 17″:are vettu ;):P:D
Tack för att du kollar iaf!
/Block
28 november, 2003 kl. 23:31 #71071dlehtihetDeltagarePerra,
Då måste det vara någon specialhabrovink ifrån O.Z för det enda som fanns i sortimentet här hemma var 17′ (passar vanliga WRX) och 19′ (WRX STI). Möjligt att de nog går att beställa men då är det nog som du säger prismässigt därefter :-0
Block,
Ringer Risto nu i veckan och om han har möjlighet att kolla då så får vi se vad han kan tänkas smacka på i provsyfte (16′);-)
M v h
Danne
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.