Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Blocken
    Deltagare

Underlig fråga kanske, men anledningen är att jag är vansinnigt sugen på att åka riktiga wallydäck på isarna i vinter. Dock har jag förmånen att ha det angenäma problemet att minsta möjliga fälg är 17″ pga storleken på bromsoken… :):P

Ett annat alternativ är att leta upp en 16″-fälg som passar, men risken är nog ganska liten.

Hör gärna av er med tips!

/Block

Subbarist
      Deltagare

>Underlig fråga kanske, men anledningen är att jag är
        >vansinnigt sugen på att åka riktiga wallydäck på isarna i
        >vinter. Dock har jag förmånen att ha det angenäma problemet
        >att minsta möjliga fälg är 17″ pga storleken på bromsoken…
        >:):P
        >
        >Ett annat alternativ är att leta upp en 16″-fälg som passar,
        >men risken är nog ganska liten.
        >
        >Hör gärna av er med tips!
        >
        >/Block

Jag vi får se om det finns några Alessio, FTK eller Rial fägar som passar om Danne har tid att komma förbi mig med sin STI, annars får du byta ok 2 ggr om året
        😀

dlehtihet
        Deltagare

🙂 Kan komma förbi runt den 20:e då jag klarat av regbesiktningen och fått svenska skyltar på bettan. Är väldigt nyfiken på lite olika fälgar också så kan vi göra två flugor på smällen så är jag på.

M v h

Danne

Blocken
          Deltagare

Gött mos! Kör på d!

Subbarist
            Deltagare

Perfa då säger vi så ska kolla imorgon vad vihar hemma vad har du för ET? och navhål för bultcirkeln är väl fortfarande 5/100?

Blocken
              Deltagare

Japp, samma bultcirkel (5/100). Återkommer med ET.

skytiskapilen
                Deltagare

Vadå Danne, ska du ha olika fälgar på bilen? Tror jag nog bara kommer att se konstigt ut…

😀 :+ 😉

dlehtihet
                  Deltagare

>Vadå Danne, ska du ha olika fälgar på bilen? Tror jag nog
                    >bara kommer att se konstigt ut…
                    >
                    >

Duuuhhhhhhhh :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

🙂

Helst inte.

Whitewheels
                    Deltagare

Har man köpt en 03 STi kanske inte pengar 😉 finns men………har ett svagt minne att Compomotive har 16″ fälg som ska svälja stora bromsar. Funkar garanterat på Evosar stora bromsar iaf., ……..o ser MYCKET Wally ut! 😮

Blocken
                      Deltagare

Stort tack för tipsen pöjkar, men det verkar dessvärre inte funka med 16″-fälgar 🙁

Blir till att gå på SGM’s idé; Skruva snedkapade M6-bult direkt i fälgen och köra utan gummi! :D:P

Kan man be en däckhandlare hänga i värre och fler dubb? JAAAAAAA visst fan kan man det.

/Bläck

dlehtihet
                        Deltagare

Blocken,

Fick skyltarna igår så jag har kunnat kolla runt lite mer kring fälgalternativ till STI 03. Har provat Superleggera 7.5 med ET 48 men där ligger oken dikt mot fälgarna. Verkar som om den enda O.Z fälgen som fungerar är OZ superleggera i 19 tums (ET 45). Har dock varit hos en väldigt trevlig kille på Skanstulls däck och fälg (som dessutom sett ljuset och inhandlat en wrx sti även han :-)) och det verkar som om att det finns en fälg i 17 tums som (peppar, peppar, håller alla tummar…) verkar lira bra mot Brembo oken och det är Advanti Siena i 17 tum.

Förstår inte varför subaru måste hålla ett ET som ingen annan dock….

M v h

Danne

dlehtihet
                          Deltagare

Hurra,

Fälgarna ovan (Siena) verkar faktiskt passa på bilen. Då kan gärna snön få komma nu också.

Risto, ringer dig i början av veckan så kan vi kolla upp det där åt Blocken.

M v h

Danne

Perra
                            Deltagare

Men hallå! Ursäkta att det blir lite bredvid topic men visst sjutton måste OZ Racing´s P-WRC-1 fälgarna passa i 17″? Det är samma som jag har i 18″ till sommarfälgarna. Dessa är inte billiga men de _måste_ ju passa.

Mvh Perra

Blocken
                              Deltagare

>Har dock varit hos en väldigt trevlig kille på
                                >Skanstulls däck och fälg (som dessutom sett ljuset och
                                >inhandlat en wrx sti även han 🙂 )

-Nån man känner? Hoppades först på Risto, men han jobbar väl inte där? 🙂

>och det verkar som om att
                                >det finns en fälg i 17 tums som (peppar, peppar, håller alla
                                >tummar…) verkar lira bra mot Brembo oken och det är Advanti
                                >Siena i 17 tum.

-Jooo, men 17″ har jag redan en omgång…totalt ointressant. Till sommaren blir det större, men nu i vinter är det 16″ som gäller för att kunna hänga på rallydäck. Lappi gör inga 17″:are vettu ;):P:D

Tack för att du kollar iaf!

/Block

dlehtihet
                                Deltagare

Perra,

Då måste det vara någon specialhabrovink ifrån O.Z för det enda som fanns i sortimentet här hemma var 17′ (passar vanliga WRX) och 19′ (WRX STI). Möjligt att de nog går att beställa men då är det nog som du säger prismässigt därefter :-0

Block,

Ringer Risto nu i veckan och om han har möjlighet att kolla då så får vi se vad han kan tänkas smacka på i provsyfte (16′);-)

M v h

Danne

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.