› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › ”Patenterad” knocklinklösning
- Detta ämne har 18 svar, 1,280 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
pannan.
-
FörfattareInlägg
-
30 maj, 2005 kl. 17:35 #8694
p_ilis
DeltagareHallå!
Monterade min knock link på ett sätt som jag tyckte blev lite fint.. Om inte någon har gjort så förut så får man gärna köpa min idé för ett par öl. 😉
http://213.114.130.88/knack.jpg
Vad tycker ni?
/Peter
30 maj, 2005 kl. 17:43 #98087Niklas
DeltagareKolla med engelsmännen på olika lösningar på var man sätter dioderna. Minns en som satt dem i instrumentpanelen mellan hastighetsmätaren och varvtalsmätaren. Det var riiiktigt tufft. Tror det var på scoobynet eller vad det engelska forumet heter.
30 maj, 2005 kl. 17:44 #98080p_ilis
DeltagareKolla med engelsmännen på olika lösningar på var man sätter dioderna. Minns en som satt dem i instrumentpanelen mellan hastighetsmätaren och varvtalsmätaren. Det var riiiktigt tufft. Tror det var på scoobynet eller vad det engelska forumet heter.
Hehe, men jag har ju redan satt dem i podden! 😛
30 maj, 2005 kl. 17:48 #98078pannan
DeltagareSer fint ut Peter.
Om du söker lite på Scoobynet finner du en hel del fina installationer där med. Vet dock inte om något borrat i Defi Poden tidigare 🙂
Mvh
J30 maj, 2005 kl. 17:51 #98088Niklas
DeltagareHehe, men jag har ju redan satt dem i podden! 😛
Jag vet, men om någon annan vill se fler varianter på installationer.
30 maj, 2005 kl. 18:00 #98081p_ilis
DeltagareSer fint ut Peter.Om du söker lite på Scoobynet finner du en hel del fina installationer där med. Vet dock inte om något borrat i Defi Poden tidigare 🙂 MvhJ
Tack tack 🙂
Ps.
Nu är bilen Ecutekad förresten. Nästan 1,5 bar. Känns lite skillnad. 🙂
Ds.30 maj, 2005 kl. 18:01 #98082p_ilis
DeltagareHehe, men jag har ju redan satt dem i podden! 😛
Jag vet, men om någon annan vill se fler varianter på installationer.
Då förstår jag. 🙂
/Peter
31 maj, 2005 kl. 18:34 #98083p_ilis
DeltagareHade bilen inne hos jrm på lite annat så det var Rickard som gjorde det. Kollade lite hur han gjorde och det verkade inte alls så farligt. Typ:
Öppna knocklink-boxen
Löda på några sladdar på kontakterna
Koppla dioder till sladdarna (jag köpte de från Elfa för 30 kronor)
Borra passande hål i podden
Trycka igenom dioderna
Klart 🙂Tog de dioder som är platta på framsidan typ:
▓==
Vilket gör att de inte sticker ut något och knappt syns när de inte lyser.1 juni, 2005 kl. 07:11 #98076jraberg
DeltagareSnyggt blev det!
Men ser du dem när du kör hårt?
Jag måste ha mina i synfältet så man ser dem när man kör(konbana tex) då jag nästan får lite av ett tunnelseende(vägen är ju lite viktigare än mätarna just då).
🙁-JR
1 juni, 2005 kl. 07:47 #98089Niklas
DeltagareNär översta lampan lyser så syns det i hela kupén ju.
1 juni, 2005 kl. 09:03 #98084p_ilis
DeltagareSnyggt blev det! Men ser du dem när du kör hårt?Jag måste ha mina i synfältet så man ser dem när man kör(konbana tex) då jag nästan får lite av ett tunnelseende(vägen är ju lite viktigare än mätarna just då). 🙁 -JR
Har hittills aldrig fått mer än en prick på den men då tyckte jag att jag såg den. Sen är det nog som Alien säger att när den översta (valde en större där) lyser så syns det säkert i hela kupén. Du får gärna komma och titta om du vill (eller på nästa träff). 🙂
/Peter1 juni, 2005 kl. 09:18 #98074SecretAgentMan
DeltagareI riktigt aktiv körning så ser man knappt knocklinken om den så är mitt i nyllet..
Jag har klurat på något ljudligt istället, eller elchock i sparcosätet kanske? 😀 :+/J
1 juni, 2005 kl. 10:49 #98090Niklas
DeltagareBorde väl inte vara några problem med att koppla in en liten högtalare som får ström på samma sladdar som går till stora dioden? Jag har en liten högtalare i min temperaturmätare som du kan få för ett riktigt skambud. 😉
1 juni, 2005 kl. 11:53 #98085p_ilis
DeltagareHar sett någon som gjorde detta. Han satte dioderna i ventilationsgallret och satte sedan en liten ”summer” seriekopplad med den sista dioden. Hittar inte sidan men han skrev att det blev bra iaf!
1 juni, 2005 kl. 11:56 #98091Niklas
DeltagareVill se vem som blir först med att sätta dioderna i ratten a’la Ferrari Enzo. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.