SSC Allmänt snack Allmänt småprat Perfekt testraka i Göteborg

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Jag tänkte bara dela med mig av en suverän testraka i Göteborg där man kan testa sin bil då man håller på med inställningar:

Lokalicering av rakan
      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album40/map_far.gif

Närbild (svarta pricken = obemannad Preem-mack där man kan meka under tak)
      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album40/map_close.gif

Sträckan är ganska lång och man kommer utan problem upp i 150kmh. Optimalt för laddtryckstestning. Vägen trafikeras ibland av bussar och enstaka bilar. Tack vare väldigt god sikt blir man aldrig överraskad. Ena sidan av vägen är ett staket mot norrleden och andra är oskymda parkeringar och staket mot fabriker. Ingen risk för lekande barn eller annat folk som springer ut på vägen.

Tack för tipset Matmor!

Imp
      Deltagare

man får inte köra 150 på svenska vägar vet ni väll?:)

Wanderer
        Deltagare

Självklart är aliens hastighets-siffra bara hypotetisk 🙂
          För inte skulle han sträcka sig över laglig gräns likväl som vi andra inte gör det ?? 😉

Niklas
          Deltagare

Precis, siffrorna är hypotetiska. Jag skrev ju att man KAN komma upp i de hastigheterna. Inte för att jag någonsin körde så fort. Själv ställde jag in laddtrycket vid dragläge på ettan utan gas. 😉

Matmor: Wooops! 😀

Imp
            Deltagare

SKa jag vara helt ärlig och bekänna mina synder så är det faktisk mer undantag en regel att jag håller mig inom behålla körkortsgränsen förutom här i solna och tätbebygda områden då.

Niklas
              Deltagare

Tror det är fallet för de flesta i klubben…men jag kan ha fel. 😉

Jag ser inga fel i att köra fortare där man själv och inte kommer bli överraskad. Sen kan man ju ta det lite lugnt ändå så man inte riskerar sig själv men men.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.