Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Boxer
    Deltagare

Är det någon som har erfarenhet av Perrin avgasssystem?
      Jag gör en långsam och försiktig uppgradering av min WRX, hittills Ecutecmappning gjord av Per på Autotech och ett K&N luftfilterkit.
      Nu andas den in bättre men för att förbättra också utandning vill jag uppgradera med något.
      Har hittat detta:
      http://www.perrinperformance.com/subaru/wrx-2008-only/exhaust/08-hatchback-turbo-back-exhaust

Fricke.w
      Deltagare

Allt jag kan säga är att perrin har en genomgående god kvalitet på sina grejer.
        Ett tips är ju att söka på youtube, så du får dig en upp fattning om hur de låter på bilen på ett ungefär, annars skulle jag nog vilja på stå att bäst gör du i att skaffa en down pipe med race katt också, då de är där mesta av effekten finns att hämta.

Fricke.w
        Deltagare

Så denna också med andra ord http://www.perrinperformance.com/subaru/wrx-2008-only/exhaust/downpipe-with-catalyst-psp-ext-225 sen blir de nog ljud och fart i maskineriet 😀

Boxer
          Deltagare

Ja det är ett 225 downpipe och 330 catback.
            Fick mail från Perrin idag. 1640 dollar inkl. frakt.

joxo
            Deltagare

Jag har också tittat mycket på perrin och suckat över att de ändast (enligt sidan) skeppar till us och canada, så min fråga är ang priset du fick är de direkt från perrin och vet du hur skatt och tull ser på ” paketet” ?? Jag menar kan man få det giftwrapt så man ev klarar sig utan tull å skatt?? 😉 berätta gärna hur det går, om det blir av…

TomK
              Deltagare

Blir nog svårt att få ett sånt stort paket att gå igenom som gift.
                Kan man få dom att skriva ner värdet så brukar det funka bra.
                Räkna med ca 28% (Tull+Moms) påslag när det kommer till sverige.

Hjelm
                Deltagare

Blir nog svårt att få ett sånt stort paket att gå igenom som gift.
                  Kan man få dom att skriva ner värdet så brukar det funka bra.
                  Räkna med ca 28% (Tull+Moms) påslag när det kommer till sverige.

Någon som har beställt från scoobytuner och fått ner värdet ?

TomK
                  Deltagare

Någon som har beställt från scoobytuner och fått ner värdet ?

Skicka ett mail och fråga.
                    Skriv ner vad du tänkt att beställa och fråga om dom kan skriva xxx$ värde.

Boxer
                    Deltagare

Jag har också tittat mycket på perrin och suckat över att de ändast (enligt sidan) skeppar till us och canada, så min fråga är ang priset du fick är de direkt från perrin och vet du hur skatt och tull ser på ” paketet” ?? Jag menar kan man få det giftwrapt så man ev klarar sig utan tull å skatt?? 😉 berätta gärna hur det går, om det blir av…

Jag sände mail till dem och fick svar nästa dag med prisinfo till Sverige.
                      Moms är ju som alltid ett problem och det är mycket irriterande att man också får betala moms på frakten.
                      Det bästa är om man kan kräva att få frakten via surface freight så det inte blir flygfrakt, DET kostar skjortan.

Boxer
                      Deltagare

Har beställt mitt Perrin turboback system idag direkt från Perrin. 1550 dollar inklusive frakt via PayPal.
                        Det går inte att beställa direkt från hemsidan utan man måste skicka ett mail först via ”internatinal orders” så får man ett vänligt mail från Christina Silva med betalningsinfo.

Boxer
                        Deltagare

Så står det två stora lådor i garaget. 3000:- i moms för att lösa ut från UPS plus de 11000:- (1550 dollar) för delarna inklusive flygfrakt.

Boxer
                          Deltagare

Så sitter det hela på plats, passade som en smäck! Kommer att lukta apa några dagar men ljudet är helt OK

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.