SSC Allmänt snack Allmänt småprat Personlig regskylt

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Assazel
    Deltagare

Kan man köpa en EU godkänd skylt som innehåller mer än 7 tecken?

länkar? Vill ha en personlig med mer än 7 tecken.

Niklas
      Deltagare

Tidigare var det väl minst två eller tre samt högst sex tecken. Nu har de utökat till sju tecken, men jag tror inte du får ha åtta eller nio. Det får du inte plats med om du skall ha storleken på skylten och det typsnittet samt ha plats med skattemärket.

Rätta mig om jag har fel.

Borde finnas info på världens sämsta sida för informationssökning: http://www.vv.se

Assazel
        Deltagare

har hört på ryktesvägar att det finns ngt som heter EU-skyltar som innehåller mer…

men låt säga att man vill ”olagligt” ha 9 tecken på en lite bredare skylt, kanske från utlandet” det borde väl gå?

fast eu anpassade skyltar kanske inte går?

SecretAgentMan
          Deltagare

http://www.vv.se/templates/page3____2904.aspx

Tog 10 sekunder att söka fram rätt material hos Vägverket… 😉

/J

Niklas
            Deltagare

SAM: Men du är konsult, det är fusk. 😛

Assazzel: Jag kan fixa fulskyltar om du är intresserad. Med chassinummer och med Vägverketemblem i bakgrunden på reflexmaterial. Jag skulle vilja ha en liten fram och även en liten specialare bak för framtida banträffar och utställningar.

Assazel
              Deltagare

>http://www.vv.se/templates/page3____2904.aspx
                >
                >Tog 10 sekunder att söka fram rätt material hos Vägverket…
                >;)
                >
                >/J

jo den såg jag också.. detta är en fråga som sträcker sig förbi VV.

Alien! jag är intresserad…

SecretAgentMan
                Deltagare

Man kan glömma att något annat än det VV tillåter skulle vara godkänt – det är ju i stort sett helt omöjligt att få en liten skylt t.ex…

Ring och fråga vet jag…bered dig på att få negativa svar.

/J

Assazel
                  Deltagare

men köra med en ful skylt och sen de riktigt i bagaget. Tar polisen en så säger man att man skall till utställning..

vad kan annars böterna ligga på? Någon som vet?

Niklas
                    Deltagare

Om du INTE har en godkänd skylt monterad på UTSIDAN av bilen synlig från 15m håll 2m upp får du 400kr* i böter. Om du bryter mot dessa regler – tex du har skylten liggande på instrumentpanelen, liggande i skuffen eller hemma i garaget – så skall du ha böter. Sen är det upp till dig att försöka slingra dig med ursäkter. Det kan gå, om du är vänlig och möter en polis som har en bra dag. Men åker du dit så vill vi inte se en massa ”hata snutar”-trådar som man gör på Zatzy titt som tätt (jo, jag betalar även skatt utan att klaga).

Själv hade jag ju tur när jag körde utan skylt. En trevlig polis som stod sidan om och tittade när jag monterade fast skylten som låg i bagaget när jag blev stoppad. Det slutade med att vi snackade om hans Volvo som han nyligen köpt, Imprezans prestanda och Blackrace. Man skall ha tur, eller husvagn…

* Det har varit snack om att höja till 700kr men tror inte det har blivit klubbat.

EDIT: http://www.shellkonto.nu/alien/bb/030824.html 😀

Assazel
                      Deltagare

hur många tecken kan du fixa på en stor skylt resp liten alien?

Niklas
                        Deltagare

Ingen aning, får ringa och fråga min startnummerdekalssponsor. 🙂

Assazel
                          Deltagare

Gör det! Men de ser ut som riktiga va i materialet också?

Niklas
                            Deltagare

Om jag inte minns fel så är det en riktigt skylt, inte en dekal man tejpar på alltså. Om den är i plast eller plåt minns jag inte.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.