Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Stacke
    Deltagare

Performance Friction i USA har tagit fram en två-delad racingskiva fram som passar bolt-on (originaldimension) på STi-modellen (originaloket behålls). Skivan sitter flytande monterad på ett aluminiumnav vilket drastiskt reducerar risken för inre spänningar, sprickor och vibrationer. Skivorna har punktade slitsar för en tystare “gång” och är optimerade för Performance Friction’s belägg. PFC’s skivor används bl.a. av tre team i STCC och har mkt hög slitstyrka.

Vi söker en aktiv testperson i klubben som kör mkt på bana (R-däck) och som testat andra beläggfabrikat tidigare. Skivorna är i produktion fn och kommer att finns tillgängliga under oktober.

Introduktionspris endast 3490:- /st (komplett, färdigmonterad skiva) och jag kan garantera att det inte finns någon bättre skiva i OEM storlek på marknaden i dagsläget.

Kontakta undertecknad för mer information!

Hälsningar

Per Stacke
      PEAN Sweden AB
      Tel: 0370-76650
      http://www.peansweden.com

Pedersen
      Deltagare

Kommer de att finns för både gamla och nya (MY05-) bultmönstret?

Stacke
        Deltagare

Som jag förstått det så skiljer bultmönstret på modeller sålda i USA/Canada, men det kanske även gäller Europa-bilarna? Jag ska undersöka detta.

Janne248
          Deltagare

Står om skivorna i Auto Motor & Sport på nätet.

Alla STi MY05’or har ett annat bultmönster 5×114,3(?), medan STi MY02-04’or ar 5×100.

Vad skulle skivor och lämpliga belägg kosta för MY04?

Stacke
            Deltagare

I dagsläget är det skivorna med “äldre” bultmönster som gäller.

Ring (0370-76650) eller maila (per.stacke@peansweden.com) för diskussion ang beläggen (en mängd varianter finns beroende på användningsområde).

Bilder från test finns på hemsidan http://www.peansweden.com under Nyheter.

pannan
              Deltagare

Va fasen 😀 de får se till att fixa fram dem till MY05 också!!! Grrrrrr 🙂

Är priset per stycket eller är det för 2? misstänker att det så klart är stycket men man vet aldrig då det är introduktionspris.

Stacke
                Deltagare

Jag “pushar” gärna på PFC ang den nyare varianten, men deras minsta batch-storlek vid produktion är ca 200 set så jag behöver få lite större intresse för att de ska lyssna på oss från “lilla Sverige” 😉

Priserna är per st (enl texten ovan).

Stacke
                  Deltagare

Någon som VET (eller kan få fram fakta) om det endast är bultcirkeldiametern som skiljer på “gamla/nya” versionen av STi-skivorna? Enligt DBA’s katalog så står det för båda varianterna att skivan är 326x30mm med ett centrumhål på 58mm och en total höjd på 53mm.

Performance Friction har isåfall tänkt att göra två hålbilder på samma skiv-setup för att täcka in alla STi-modeller.

MVH
                    Per

pannan
                    Deltagare

Hmm det bästa du kan göra är att ringa Fürstehoff och prata med Patrik. Iom att de mecka STI:er så borde de veta detta. Kan tyvärr inte hjälpa dig.

mvh
                      J

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.