SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Pigga upp Subaru STI 2011?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31573
    HampusBrand
    Deltagare

      Hej har haft min subba nu ett tag och funderar på att pigga upp körupplevelsen lite utan förstora ingrepp!

      läst mycket om org kolvar och stakar etc ska vara litesisådär när man börjar jaga effekt!

      Så min tanke är att klara sig utan att ”öppna” motorn

      Idé:

      -Cold air intake

      -Cat-back (kanske hela systemet?!)

      -Soppepump

      -Air Oil Kit

      -Ordentlig mapp!

      något annat som är bra att göra för att få de hela att bli en bättre bil?

      såg att där va någon tråd med trimfrågor men det vara men kolvbyten och de vill jag klara mig utan!

      tjoo!

      #263359
      Simon.x
      Deltagare
        #263360
        adrenalin
        Deltagare

          Hej kolla på denna sida —> http://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-2011-2013/trim/jrm-steg-1-impreza-sti-11-13-ej25

          //Simon

          Tänk på att man kan köpa grejerna i UK och spara en del 😀 JRM är inte billiga direkt..

          #263365
          HampusBrand
          Deltagare

            Min plan va att beställa de från antingen uk eller USA och göra allt utom mapp Själv för att spara cash till mer godis 🙂

            Den lär ju få helt annan karaktär!

            Hade tänkt köra lite bana i sommar, så däck coils och så är också i tanke! Något tips på bra saker som inte kostar mer än de smakar?

            Tack!

            #263353
            Patrick P931
            Deltagare

              Har du lite koll på bilar, motorer och datorer mappar du med fördel själv. Läs tråden om Open Source under allmänt. 🙂

              Ang. delarna du funderar på så bör du skippa allt utom soppapumpen – resten är slös med pengar.

              Om du har begränsade resurser pengamässigt bör du skippa catback och köpa endast en bra downpipe istället.

              Det går att locka ut ganska säkra och väldigt roliga häst ur din motor utan att öppna den. Självklart kan man inte med säkerhet säga att den kommer att hålla, men det gör de ibland inte ens som orginal.

              🙂
              Patrick

              #263354
              Patrick P931
              Deltagare

                Ang aos (air oil separator) så är Crawford den enda som verkar hyfsat stabil (har en typ av värmare), men i vårat klimat är en aos nog mest till trubbel förutom på sommaren.

                Generell fråga: är det någon här som kör aos på vintern?

                #263366
                HampusBrand
                Deltagare

                  Hej!

                  Klara sig original tändstift eller jag bör köpa andra?

                  Ang. Downpipe så skall den gå att besiktiga utan ombyggnad! Men de kanske inte är några problem?

                  Kör KN insatsfilter, detta kanske räcker för luftflöden?!

                  Jag vill ha lite mer ljud under acceleration, så därför jag tänke på catback!

                  Är inte så insatt i styrsystem på bilar, så förhoppningsvis är bsr/jrm/osv ett bättre alternativ haha!

                  #263361
                  adrenalin
                  Deltagare

                    Hej!

                    Klara sig original tändstift eller jag bör köpa andra?

                    Ang. Downpipe så skall den gå att besiktiga utan ombyggnad! Men de kanske inte är några problem?

                    Kör KN insatsfilter, detta kanske räcker för luftflöden?!

                    Jag vill ha lite mer ljud under acceleration, så därför jag tänke på catback!

                    Är inte så insatt i styrsystem på bilar, så förhoppningsvis är bsr/jrm/osv ett bättre alternativ haha!

                    #263358
                    Igge
                    Deltagare

                      Jag har 3″ turboback (downpipe och bakåt) med en enda kisse från ferrita
                      På min 04a inga problem med besiktning utöver att sen kräver riktig varmkörning

                      #263367
                      HampusBrand
                      Deltagare

                        Kanske 30-50hk men söker mest annat lite aggressivare register! 🙂

                        #263363
                        997GT3
                        Deltagare

                          Ang aos (air oil separator) så är Crawford den enda som verkar hyfsat stabil (har en typ av värmare), men i vårat klimat är en aos nog mest till trubbel förutom på sommaren.

                          Generell fråga: är det någon här som kör aos på vintern?

                          Jag hade en Crawford AOS på min STI, version2 som var vattenkyld, och den fungerade klockrent d—0.o—b

                          #263362
                          adrenalin
                          Deltagare

                            Kanske 30-50hk men söker mest annat lite aggressivare register! 🙂

                            Följ den spec som finns på JRM-länken så har du ca 50hk till, då lär du bli nöjd 🙂

                            #263351
                            TomK
                            Deltagare

                              Man behöver inte ens ha alla grejerna för att få ut den effekten.
                              Helt orörd orginalbil. (utom mappningen)

                              #263352
                              TomK
                              Deltagare

                                Lägg sen till en DP på det så får man en riktigt fin ökning.

                                #263368
                                HampusBrand
                                Deltagare

                                  Följ den spec som finns på JRM-länken så har du ca 50hk till, då lär du bli nöjd 🙂

                                  Något sånt jag siktar på! Hoppas bara inte de påfrestar kolvarna för Mycke! Läst något om att bygga om bränsleföljden för att cyl3 inte ska gå leant?

                                  Kan de va lösningen till kolvproblemen?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.