SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Pigga upp Subaru STI 2011?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    HampusBrand
    Deltagare

Hej har haft min subba nu ett tag och funderar på att pigga upp körupplevelsen lite utan förstora ingrepp!

läst mycket om org kolvar och stakar etc ska vara litesisådär när man börjar jaga effekt!

Så min tanke är att klara sig utan att ”öppna” motorn

Idé:

-Cold air intake

-Cat-back (kanske hela systemet?!)

-Soppepump

-Air Oil Kit

-Ordentlig mapp!

något annat som är bra att göra för att få de hela att bli en bättre bil?

såg att där va någon tråd med trimfrågor men det vara men kolvbyten och de vill jag klara mig utan!

tjoo!

Simon.x
      Deltagare
        adrenalin
        Deltagare

Hej kolla på denna sida —> http://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-2011-2013/trim/jrm-steg-1-impreza-sti-11-13-ej25

//Simon

Tänk på att man kan köpa grejerna i UK och spara en del 😀 JRM är inte billiga direkt..

HampusBrand
          Deltagare

Min plan va att beställa de från antingen uk eller USA och göra allt utom mapp Själv för att spara cash till mer godis 🙂

Den lär ju få helt annan karaktär!

Hade tänkt köra lite bana i sommar, så däck coils och så är också i tanke! Något tips på bra saker som inte kostar mer än de smakar?

Tack!

Patrick P931
            Deltagare

Har du lite koll på bilar, motorer och datorer mappar du med fördel själv. Läs tråden om Open Source under allmänt. 🙂

Ang. delarna du funderar på så bör du skippa allt utom soppapumpen – resten är slös med pengar.

Om du har begränsade resurser pengamässigt bör du skippa catback och köpa endast en bra downpipe istället.

Det går att locka ut ganska säkra och väldigt roliga häst ur din motor utan att öppna den. Självklart kan man inte med säkerhet säga att den kommer att hålla, men det gör de ibland inte ens som orginal.

🙂
              Patrick

Patrick P931
              Deltagare

Ang aos (air oil separator) så är Crawford den enda som verkar hyfsat stabil (har en typ av värmare), men i vårat klimat är en aos nog mest till trubbel förutom på sommaren.

Generell fråga: är det någon här som kör aos på vintern?

HampusBrand
                Deltagare

Hej!

Klara sig original tändstift eller jag bör köpa andra?

Ang. Downpipe så skall den gå att besiktiga utan ombyggnad! Men de kanske inte är några problem?

Kör KN insatsfilter, detta kanske räcker för luftflöden?!

Jag vill ha lite mer ljud under acceleration, så därför jag tänke på catback!

Är inte så insatt i styrsystem på bilar, så förhoppningsvis är bsr/jrm/osv ett bättre alternativ haha!

adrenalin
                  Deltagare

Hej!

Klara sig original tändstift eller jag bör köpa andra?

Ang. Downpipe så skall den gå att besiktiga utan ombyggnad! Men de kanske inte är några problem?

Kör KN insatsfilter, detta kanske räcker för luftflöden?!

Jag vill ha lite mer ljud under acceleration, så därför jag tänke på catback!

Är inte så insatt i styrsystem på bilar, så förhoppningsvis är bsr/jrm/osv ett bättre alternativ haha!

Igge
                    Deltagare

Jag har 3″ turboback (downpipe och bakåt) med en enda kisse från ferrita
                      På min 04a inga problem med besiktning utöver att sen kräver riktig varmkörning

HampusBrand
                      Deltagare

Kanske 30-50hk men söker mest annat lite aggressivare register! 🙂

997GT3
                        Deltagare

Ang aos (air oil separator) så är Crawford den enda som verkar hyfsat stabil (har en typ av värmare), men i vårat klimat är en aos nog mest till trubbel förutom på sommaren.

Generell fråga: är det någon här som kör aos på vintern?

Jag hade en Crawford AOS på min STI, version2 som var vattenkyld, och den fungerade klockrent d—0.o—b

adrenalin
                          Deltagare

Kanske 30-50hk men söker mest annat lite aggressivare register! 🙂

Följ den spec som finns på JRM-länken så har du ca 50hk till, då lär du bli nöjd 🙂

TomK
                            Deltagare

Man behöver inte ens ha alla grejerna för att få ut den effekten.
                              Helt orörd orginalbil. (utom mappningen)

TomK
                              Deltagare

Lägg sen till en DP på det så får man en riktigt fin ökning.

HampusBrand
                                Deltagare

Följ den spec som finns på JRM-länken så har du ca 50hk till, då lär du bli nöjd 🙂

Något sånt jag siktar på! Hoppas bara inte de påfrestar kolvarna för Mycke! Läst något om att bygga om bränsleföljden för att cyl3 inte ska gå leant?

Kan de va lösningen till kolvproblemen?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.