› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Pigga upp Subaru STI 2011?
- Detta ämne har 19 svar, 1,695 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av
Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
15 december, 2013 kl. 14:45 #31573
HampusBrand
DeltagareHej har haft min subba nu ett tag och funderar på att pigga upp körupplevelsen lite utan förstora ingrepp!
läst mycket om org kolvar och stakar etc ska vara litesisådär när man börjar jaga effekt!
Så min tanke är att klara sig utan att ”öppna” motorn
Idé:
-Cold air intake
-Cat-back (kanske hela systemet?!)
-Soppepump
-Air Oil Kit
-Ordentlig mapp!
något annat som är bra att göra för att få de hela att bli en bättre bil?
såg att där va någon tråd med trimfrågor men det vara men kolvbyten och de vill jag klara mig utan!
tjoo!
15 december, 2013 kl. 20:38 #263359Simon.x
DeltagareHej kolla på denna sida —> http://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-2011-2013/trim/jrm-steg-1-impreza-sti-11-13-ej25
//Simon
15 december, 2013 kl. 20:59 #263360adrenalin
DeltagareHej kolla på denna sida —> http://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-2011-2013/trim/jrm-steg-1-impreza-sti-11-13-ej25
//Simon
Tänk på att man kan köpa grejerna i UK och spara en del 😀 JRM är inte billiga direkt..
16 december, 2013 kl. 09:24 #263365HampusBrand
DeltagareMin plan va att beställa de från antingen uk eller USA och göra allt utom mapp Själv för att spara cash till mer godis 🙂
Den lär ju få helt annan karaktär!
Hade tänkt köra lite bana i sommar, så däck coils och så är också i tanke! Något tips på bra saker som inte kostar mer än de smakar?
Tack!
16 december, 2013 kl. 09:37 #263353Patrick P931
DeltagareHar du lite koll på bilar, motorer och datorer mappar du med fördel själv. Läs tråden om Open Source under allmänt. 🙂
Ang. delarna du funderar på så bör du skippa allt utom soppapumpen – resten är slös med pengar.
Om du har begränsade resurser pengamässigt bör du skippa catback och köpa endast en bra downpipe istället.
Det går att locka ut ganska säkra och väldigt roliga häst ur din motor utan att öppna den. Självklart kan man inte med säkerhet säga att den kommer att hålla, men det gör de ibland inte ens som orginal.
🙂
Patrick16 december, 2013 kl. 09:42 #263354Patrick P931
DeltagareAng aos (air oil separator) så är Crawford den enda som verkar hyfsat stabil (har en typ av värmare), men i vårat klimat är en aos nog mest till trubbel förutom på sommaren.
Generell fråga: är det någon här som kör aos på vintern?
16 december, 2013 kl. 12:02 #263366HampusBrand
DeltagareHej!
Klara sig original tändstift eller jag bör köpa andra?
Ang. Downpipe så skall den gå att besiktiga utan ombyggnad! Men de kanske inte är några problem?
Kör KN insatsfilter, detta kanske räcker för luftflöden?!
Jag vill ha lite mer ljud under acceleration, så därför jag tänke på catback!
Är inte så insatt i styrsystem på bilar, så förhoppningsvis är bsr/jrm/osv ett bättre alternativ haha!
16 december, 2013 kl. 12:09 #263361adrenalin
DeltagareHej!
Klara sig original tändstift eller jag bör köpa andra?
Ang. Downpipe så skall den gå att besiktiga utan ombyggnad! Men de kanske inte är några problem?
Kör KN insatsfilter, detta kanske räcker för luftflöden?!
Jag vill ha lite mer ljud under acceleration, så därför jag tänke på catback!
Är inte så insatt i styrsystem på bilar, så förhoppningsvis är bsr/jrm/osv ett bättre alternativ haha!
16 december, 2013 kl. 12:16 #263358Igge
DeltagareJag har 3″ turboback (downpipe och bakåt) med en enda kisse från ferrita
På min 04a inga problem med besiktning utöver att sen kräver riktig varmkörning16 december, 2013 kl. 12:19 #263367HampusBrand
DeltagareKanske 30-50hk men söker mest annat lite aggressivare register! 🙂
16 december, 2013 kl. 12:20 #263363997GT3
DeltagareAng aos (air oil separator) så är Crawford den enda som verkar hyfsat stabil (har en typ av värmare), men i vårat klimat är en aos nog mest till trubbel förutom på sommaren.
Generell fråga: är det någon här som kör aos på vintern?
Jag hade en Crawford AOS på min STI, version2 som var vattenkyld, och den fungerade klockrent d—0.o—b
16 december, 2013 kl. 16:26 #263362adrenalin
DeltagareKanske 30-50hk men söker mest annat lite aggressivare register! 🙂
Följ den spec som finns på JRM-länken så har du ca 50hk till, då lär du bli nöjd 🙂
16 december, 2013 kl. 16:35 #263351TomK
Deltagare16 december, 2013 kl. 16:44 #263352TomK
DeltagareLägg sen till en DP på det så får man en riktigt fin ökning.
16 december, 2013 kl. 18:33 #263368HampusBrand
DeltagareFölj den spec som finns på JRM-länken så har du ca 50hk till, då lär du bli nöjd 🙂
Något sånt jag siktar på! Hoppas bara inte de påfrestar kolvarna för Mycke! Läst något om att bygga om bränsleföljden för att cyl3 inte ska gå leant?
Kan de va lösningen till kolvproblemen?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.