SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor piggy back!!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    livio
    Deltagare

hej hopp har en liten fråga till nångon kunnig!
      http://www.performancemotorresearch.co.nz/ undrar om denna skulle funka på en impreza?om inte hur mycket jobb skulle de va eller om det fins andra piggy back som är bättre:)har inte råd att lägga ut pengar till ett nytt sprut sen ny låda men låda kommer man endån va tvungen att förstärka:(!!

tackar för svar mvh Livio

Mats
      Deltagare

Snackar vi piggyback så skulle jag rekommendera Unichip mappat av Trollspeed. Kostar 10500 pengar monterat och mappat på rullande landsväg.
        Jag kör själv med Unichip i min Type R och är mycket nöjd. Bemötandet jag fick hos Trollspeed var också mycket trevligt.

Har du en MY99 eller senare så skulle jag dock rekommendera Ecuteck. Trollspeed har även börjat med detta nu och har ett bra erbjudande just nu. Kolla på medlemssidorna, där finns mer info.

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

livio
        Deltagare

okay jag har en my01 då skulle alltså ecuteck va bäst?
          men är ecuteck 3 också ett piggyback?
          men det är lite skillnad på priset 3000kr sen mapp! för det jag länkade till och unichipet 10500:- å allt mappat å klart! men då är säkert unichipet bättre?å skulle nått av det vi har skrivit här räcka till 350-360 hk tills nästa sommar:-) eller moste man ha ett nytt sprut för att komma up i dom sifrorna?

mvh Livio

Mats
          Deltagare

Ecuteck mappar om orginal boxen. Du behåller alltså alla säkerhets spärrar som finns orginal. + att subaruverkstaden kan koppla in sig på din bil som förut. Sök på Ecuteck så lär du hitta en massa info.
            Så Ecuteck kan inte räknas som ett piggyback.

Angående vilket som är bättre, Unichip/det du länkade till så beror det till största del på mapparen. Hade jag valt idag så hade jag Ecuteckat bilen. Men när det begav sig för mig så hade inte Trollspeed Ecuteck…

Jag hade dock alla gånger valt Unichip framför nåt som jag själv skall installera och mappa men så kan inte jag detdär med mappning och sånt heller, det lämnar jag gärna till kunnigt folk(läs Trollspeed).

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

livio
            Deltagare

okay ska läsa på litte hehe men tack för svaren!!

mvh Livio

killer
              Deltagare

hej hopp har en liten fråga till nångon kunnig!http://www.performancemotorresearch.co.nz/ undrar om denna skulle funka på en impreza?om inte hur mycket jobb skulle de va eller om det fins andra piggy back som är bättre:)har inte råd att lägga ut pengar till ett nytt sprut sen ny låda men låda kommer man endån va tvungen att förstärka:(!!tackar för svar mvh Livio

Vad är det för årsmodell??

livio
                Deltagare

jag har en wrx 01?

mvh Livio

Manor
                  Deltagare

jag har en wrx 01?mvh Livio

Det blir svårt att få ut 350-360hk ur den om du inte har en påse pengar. Det krävs bl.a turbobyte, men det kanske du redan har räknat med.

mvh Mats N

livio
                    Deltagare

jorå det har jag räknat med:)men ville veta om det jag länkade till skulle passa till wrx 01 och om man skulle kunna komma upp i ca 350hk? e så mycket billigare en å tek 3a den eller unichipa den:)

mvh Livio

Yonaz
                      Deltagare

Är målet 350-360hk? Isf är det ingen idé att snåla och sätta i ett (i Sverige) obeprövat chip.

350 ärliga hästar ur en WRX är iaf en investering på 50 000:- Sen bör du nog se över koppling och växellåda ganska snart. Då drar det iväg ytterligare 40 – 50 000:-

Lägg ribban lite lägre och få mer kul för pengarna.
                        Turbo ~10000:-
                        Bränslepump ~1000:-
                        Avgassytem ~8000:-
                        Ecutech3 = 300 ärliga hästar med säkerhetsmarginal.

Då har jag inte ens nämt det vanliga gnabbet om, chassi, bromsar, däck och bensinkort 😉

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.