› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Pirelli PZero Nero?
- Detta ämne har 6 svar, 1,568 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av
MickeM.
-
FörfattareInlägg
-
8 juni, 2004 kl. 21:48 #5299
MickeM
DeltagareHej!
Någon som har erfarenhet av dem (17″)?
Kör ej bana, bara pallrar runt på gatorna och lite landsväg.
Slits de fort (finns det nån ”lista” på hur snabbt olika däck slits?)?
Är de bra ”allt-i-allo”-däck?
Ser profilen kantig eller rund ut på fälg (215 på 7″)?
Vilket däcktryck skall man ha (som original på GT99, dvs 2.3 fram och 1.9 bak?)?/MickeM
9 juni, 2004 kl. 06:30 #71765jraberg
DeltagareNågon som har erfarenhet av dem (17″)? >ja
Kör ej bana, bara pallrar runt på gatorna och lite landsväg.>ok 🙂Slits de fort (finns det nån ”lista” på hur snabbt olika däck slits?)? säkert ngnstans på nätet, öhlinsstefan sliter sina däck(vet inte vilket märke han kör men hur:D ) på en månad jag på 2 år, min körstil är aktiv men inte alltid offensiv(ingen fiskörning iaf).
Är de bra ”allt-i-allo”-däck? >definiera..det är inga allround däck, men funkar bra på väta och hyfsat på torrt.
Ser profilen kantig eller rund ut på fälg (215 på 7″)?> Kantig, profilkanterna är dessutom hårda vilket många billigare däck INTE är..därför är styrresponsen väldigt bra..
Vilket däcktryck skall man ha (som original på GT99, dvs 2.3 fram och 1.9 bak?)? > jag kör med 205*45 och har 2.8 bak o 3.0 fram(ibland mer).om du inte redan märkt så är imprezan väldigt känslig på obalans i olika däcktryck dvs om du har 2.8 HF(höger fram) och 3.0VF så märker du det direkt.
Hoppas det hjälpte lite 🙂
-jr9 juni, 2004 kl. 07:14 #71769MickeM
Deltagare>Hoppas det hjälpte lite
Joodå! Det stod ju inte crap nånstans! 😀 Så det får nog bli dessa däck om inte nåt annat dyker upp. Jag vill gärna ta däcken från samma leverantör som fälgarna kommer ifrån så slipper man möjliga problem. Var lite sugen på Toyo först (som nämnd inte har). Men det står ju Pirelli på WRC-bilen…
/MickeM
11 juni, 2004 kl. 11:41 #71766jraberg
DeltagareToyo är ett prisvärt alternativ. Många är nöjda med dem däcken.Kolla med Risto a.k.a subbarist, han kan guida dig i toyo djungeln 🙂
Däremot vet jag inte om deras profiler är hårda(som jag vill ha) men..
Faktum är att nästa set med däck jag kommer köpa blir nog toyo faktiskt.
Nästan 2000(har för mig att det var mer t.om.) för ett däck svider lite i plånboken faktiskt. 🙁
sök på däck i forumet så tror jag nog att du kommer hitta mkt bra info 😀
Lycka Till
-JR11 juni, 2004 kl. 11:44 #71768Mange
DeltagareJag körde 2 banträffar med Pzero nero. Dom var helt ok både på torr och våt bana.
Dom var stabilare i sidled än Toyo som jag körde med sen.
/Mange
11 juni, 2004 kl. 11:51 #71767jraberg
Deltagaretack! det var det jag befarade 🙁 jaja, smakar det så kostar det.
de e ba å köp m.a.o 😀11 juni, 2004 kl. 12:30 #71770MickeM
DeltagareNero it is! Annars står står jag i detta inlägg än nästa år och funderar med en uppsättning Superleggera på bokhyllan! 🙁
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.