SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Plast/gummi-flärpen…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    migu
    Deltagare

…som sitter längs skärmkanten runt hjulhusen bak, har den någon större sexuell betydelse? Den ena lossnade nämligen igår i bakkant så den ligger mot hjulet när man kör. Är det bara att rycka loss skiten eller sitter det limmat så man stöter på patrull när man kommit halvvägs?

/Micke (som lyckades tvätta sönder listen)

Niklas
      Deltagare

Ta bort, släng, glöm. 😉

skytiskapilen
        Deltagare

Nja den skyddar ju faktiskt mot stensprut och dylikt så helt onödig är den inte. Eller menar du något annat?

/Andreas
          http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
          – Original Gangster –

migu
          Deltagare

Vi menar nog samma flärp. Problemet är att fästa den igen, att bara trycka tillbaka den funkar inte. Ska den limmas fast eller?
            Det känns ju som att det är en riktig rostfälla där det alltid kommer att finnas fukt mellan listen och skärmkanten.

/Micke

Niklas
            Deltagare

Airbagen är inte heller helt onödig, men den tar vissa bort också.

Vissa kombinationer av däck och fälg innebär att det kommer ta i mot gummilisten och då tar man bort den istället för att få onödig/oönskad slitage på däck.

skytiskapilen
              Deltagare

>Airbagen är inte heller helt onödig, men den tar vissa bort
                >också.

Nu gällde inte frågan Airbagen om jag inte läste helt fel. Själv har jag en hel del på lager(ex; Baksätet är inte heller helt onödigt, men vissa tar bort det också) Alltså, det relevanta i dessa uppgifter är i dessa fall helt obefintlig.

>Vissa kombinationer av däck och fälg innebär att det kommer ta
                >i mot gummilisten och då tar man bort den istället för att få
                >onödig/oönskad slitage på däck.

Det vet jag och det vet Migu också, båda gamla Imprezarävar. Men Migu ville nog ha fler aspekter då han väger jobbet att sätta tillbaka listen och njuta de fördelar den ändå har, mot att inte göra det och då riskera vissa problem. Jag hoppas att mitt svar bidrar på något sätt till beslutsprocessen.

/Andreas
                http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                – Original Gangster –

OzO
                Deltagare

Ta bort, gör rent och rostskydda med rostskyddsmassa! 🙂

_______________________________________________________________________________
                  ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

migu
                  Deltagare

Det blir väl till att använda både livrem och hängslen som vanligt; slita bort skräpet och rostskydda, för att sedan låta grabbarna på verkstan slänga dit en ny vid nästa service.
                    Det är ju knappast ett av de stora världsproblemen, men inget problem är å andra sidan så litet att man inte kan vela, få beslutsångest samt ont i magen över det 😉

/Micke

MickeM
                    Deltagare

>Det blir väl till att använda både livrem och hängslen som
                      >vanligt; slita bort skräpet och rostskydda, för att sedan låta
                      >grabbarna på verkstan slänga dit en ny vid nästa service.

Exakt så skulle jag med göra… på förra bilen så slets lite
                      av lacken bort på utsidan av skärmen pga ett stenskott på fel
                      ställe där denna list skyddar. Det var droppen… 🙂

/M

Niklas
                      Deltagare

Hur skyddar ni fronten, backspeglarna, framsidan på vingbenen, takluckan och nedre delen av sidorna då främst framdörrarna? 🙂

Ser framför mig en Subaru med skydd likt en baby som tar sina första steg i snön iförd en väldigt tjock overall! 😀 😉 :+

Men det är väl bättre med skydd än utan skydd.

/N – som tycker laddtrycksmätare och knocklink är viktigare än gummilist 😉

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.