• Detta ämne har 5 svar, 1,488 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Cores.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Cores
    Deltagare

Hej folk, skriver här trots att detta inte direkt är specifikt för GT’n, men men.

Jag har plasti dip’at 2/3 av min huv svart (bilen är silver) Typ en rand som går längst linjen som går på huven. Jag slarvade lite och resultatet blev bra på 80% av området med någon fläck som undantag. Dessutom måste man ju ta bort och sätta tillbaka maskeringen efter varje lager. Annars torkar ”färgen” på tejpen osv. Så jag tänkte göra om och köra hela huven istället.

Min fråga är därför, kan man bättra på plasti dip efter att den torkat? Etc på scoop och grill, eller bör jag riva av allt och börja om från början? Någon som har erfarenhet av plasti dip? Försökte för övrigt foliera men det var omöjligt för mig.

Tacksam för input.!

P.S finns bilder på min garaget länk nedan om någon vill se vad jag pratar om.

FiddeFuling
      Keymaster

jag har läst någon stans att man kan bättra på med mer dip. att den löser upp det som är där sedan innan och smälter ihop. kika på plastidip.com eller vad den amerikanska sidan heter =) detta är doch inget jag testat själv. hade dip på min vinge under ett år, ett helvete att ta bort då jag inte lagt tillräckligt många lager =(

Cores
        Deltagare

jag har läst någon stans att man kan bättra på med mer dip. att den löser upp det som är där sedan innan och smälter ihop. kika på plastidip.com eller vad den amerikanska sidan heter =) detta är doch inget jag testat själv. hade dip på min vinge under ett år, ett helvete att ta bort då jag inte lagt tillräckligt många lager =(

Jo jag har läst på några ställen jag också, men då är det ju ofta återförsäljare. Och enligt dom går får man 50 hästar mer per burk man använder, färgen gör att man får ligga och gå ner i vikt. Skämt å sido, men dom har en tendens att översälja sina produkter.

Skulle vara skönt med någon som har testat ”first hand” så man får lite tillförlitlig info. Men jag kanske får bli testperson själv istället :’)

FiddeFuling
          Keymaster

haha jo det är ju sant 🙂 om du bestämmer dig för att ta bort det du redan har kan du ju testa först. skadan blir ju minimal då 🙂 hade jag haft dip kvar hade jag gärna testat.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Puggen
            Deltagare

Du kan dippa ovanpå. Gjort det själv.

Men såsom du beskriver kanske det blir nivåskillnad (inte så snyggt).

Cores
              Deltagare

Tacksam för svaren, nu har jag lite mer att gå på. Känns som att jag ger det ett försök, kanske kan maskera upp det som redan är dippat så det inte blir en kant, och försöka få det att gå ihop på något sätt. Annars kan jag ju dra av allt men lämna dipen på scoop, ventiler och grill, och bara köra huven, då slipper jag ju nivåskillnaderna iaf.!

Tack lads.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.