- Detta ämne har 21 svar, 1,352 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
26 mars, 2004 kl. 08:22 #22317OzODeltagare
En sak som jag undrar över ibland är varför folk envisas med att posta: “Du har PM” och liknande.
Dels ser man om man har PM i forumet lika lätt som man ser inlägget om att nån har skickat ett PM.
(Det kan kanske finnas nån dold anledning att folk vill att andra skall se att man har skickat PM till nån, vad vet jag… :+)
Sedan så har man faktiskt full frihet att svara på PM när man själv känner att man har tid. Ibland så har man andra saker (som att jobba) som går före…
Tack för mig. 🙂
::::: ssiwebbpolisen | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::26 mars, 2004 kl. 22:46 #191212AllanDeltagareJag har PM!:D
26 mars, 2004 kl. 23:34 #191204OzODeltagareLOL@Allan!
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::27 mars, 2004 kl. 10:21 #191213christopherDeltagareAlla PM kommer inte fram till inboxen???
Brukar se dom den i mejlboxen som “DC forum Notification”
Varför kommer en del inte fram????
Nu har du nått att jobba med…….
/
fraSSe6 april, 2004 kl. 07:11 #191205OzODeltagareFick ett tips från en go kille… man måste vara inloggad i forumet för att se PM också! 😉 (Trodde jag alla va men jag hade fel…)
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::6 april, 2004 kl. 07:26 #191216AssazelDeltagarechristoffer har rätt. Alla pm syns inte.
6 april, 2004 kl. 08:20 #191206OzODeltagareJag har kört detta forum rätt länge (typ sen start) och har fått en hel drös med PM under åren. Har aldrig märkt av att jag har tappat PM. Därmed inte sagt att det inte kan hända…
Har också själv slagit på funktionen “skicka mail när PM dyker upp”. Nemas problemas där heller.
Det är väldigt få ggr jag får vettiga/användbara/fullständinga felrapporter om fel, både här i Impreza-world och i det verkliga livet. Oerhört frustrerande och tidskrävande att försöka förstå en ofullständig felrapport samt återskapa ett beskrivet problem.
95% av tiden går oftast åt till detta och 5% till att fixa felet.
Ett lysande exempel är mail som bara innehåller texten “Jag kan inte logga in?” samt mail på avsändaren.
Mnjahapp… Var kan du inte logga in? Vilket användarnamn, medlemsnummer eller regnummer har du? Vad heter du för det första?
Vill bara belysa dilemmat jag har som “datatekniker” som oftast inte förstår datorovana användare och vice versa. Oftast är det vice versa eftersom jag som datorvan användare vet vad en tekniker behöver för att lösa dataproblem.
Hur märker ni att PM saknas?
Får ni mailet om att ni har fått PM?
Syns inte PM-påminnelsen men PM ligger i inlådan i alla fall?
Vilket PM saknas? Dvs, vad var rubriken/texten?
Var ni inloggad?Japp, bara att beskriva ert problem då. Och nej, det räcker inte med att säga “Jag får inte PM”. 🙂
Uppgradering av forumet är på G. Tar lite tid iom att det är numera rätt mycket data som skall backas up, mm…
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::6 april, 2004 kl. 08:24 #191200sykeBlockeradJag kan bara svara för mig själv, och mitt problem är att jag inte är så uppmärksam och duktig som jag borde vara på att se den lilla flaggan och texten där det står att man har ett nytt pm .. Kanske ska prova den där mailfunktionen 🙂
Då jag själv jobbar som datatekniker så känner jag igen det där med felrapporter som inte är riktigt .. hrm .. fullständiga!
6 april, 2004 kl. 11:50 #191207OzODeltagareJag kikar ikväll eller imorgon på detta och felsöker lite. Ser att det finns version 1.22, 1.23, 1.24 och 1.25 att uppgradera till. Vi ligger efter… 🙂
Men som sagt, dä på g. Slå på mail-vid-pm funktionen så länge…
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::6 april, 2004 kl. 14:00 #191201sykeBlockeradFör att förtydliga:
Det är inga fel på pm:en i sig, det är bara det att det (för min del) inte skyltas tillräckligt stort att jag fått ett nytt meddelande, och därför missar jag ofta att läsa dom.Och gör jag det felet antar jag automagiskt att andra kan göra det, och därför skriver man “du har pm” i alla möjliga trådar 🙂
Edit: Nått som däremot vore bra att fixa är den första smileyn i listan, den verkar sakna bild .. —> 🙂
6 april, 2004 kl. 14:17 #191217AssazelDeltagarejapp det är ganska enkelt!
Jag har skicka mail vid pm. I mailen ser jag att jag fått Pm men det syns inget i inboxen på forumet.Hände senast för ngn dag sedan.
6 april, 2004 kl. 14:19 #191202sykeBlockerad>japp det är ganska enkelt!
>Jag har skicka mail vid pm. I mailen ser jag att jag fått Pm
>men det syns inget i inboxen på forumet.
>
>Hände senast för ngn dag sedan.Det är inte så att du har slagit på nån funktion för att den ska skicka mail när nån svarar på ett inlägg från dig? *chansar vilt*
6 april, 2004 kl. 14:23 #191218AssazelDeltagarenej.. jag skickar pm och får ett svar i min mail.
notification står det. Men flaggan och pm:et syns inte alltid.
6 april, 2004 kl. 18:19 #191203sykeBlockeradHupp! Samma sak hände mig precis!
Slog på “skicka e-mail när jag får nytt PM”. Nu fick jag ett e-mail, där det står “nytt pm” och sen innehållet i PM:et.
När jag sedan går in här på forumet, så finns inte PM:et i min inbox.
Ozo, behöver du mer info, så pm:a 😉
12 april, 2004 kl. 00:22 #191215YonazDeltagareÄven jag har “tappat” PM 🙁
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.