› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › ”Pojkfenomenet”… fantasi, eller verklighet…
- Detta ämne har 6 svar, 1,092 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
MariaimprezaGT.
-
FörfattareInlägg
-
9 september, 2006 kl. 19:14 #9722
m_thread
DeltagareHej
Jag har under en längre tid iakttagit en fenomen som jag kallar pojkfenomenet.
Det inträffar då man är ute å kör med STi:n och en pojke på 8-12 år får se på bilen. Om pojken sitter i en bil så pekar han och vrider på huvet så det nästan faller av samtidigt som han ropar något till den som kör bilen han sitter i. Om pojken går på stan med sin pappa så rycker han i handen och pekar och säger något jag inte känner till.Jag har själv tre barn, 8 flicka, 6 pojke och 2 flicka men inget av dem känner något speciellt för subban… Är de förstörda redan och vana vid stora vingar, boxermotor ljud och pshyyysh när man växlar? Eller kommer min sons intresse att vakna senare?
Vore kul å höra om fler upplevt detta ”fenomen”.
.
Fredrik 😉9 september, 2006 kl. 19:42 #108063Snowman
DeltagareHehe.. Jodå, nog får man lite blickar allt.. Fast pojkarna är allt från 8 år till pensionärer, men pensionärerna kanske inte rycker någon i handen o säger ”titta”! 😀
Kan tillomed vara flickor i variande ålder som tittar! :+
Men det stämmer som du säger, småpojkarna blir nog mest imponerade..
/Markus
9 september, 2006 kl. 21:07 #108060gotte51
DeltagareHahaha 😀
Jo du det finns grabbar som tappar hakan när de ser min GT hehehehehhe inte bara sTI:N🙂 🙂
\JN. Full som fan!
9 september, 2006 kl. 22:18 #108062AK_Impreza
DeltagareJO har varit med om detta massor med gånger..
men det roligaste var när ja o en kompis som heter JImmy var ute med hans Toyota Supra Mk4, vi stannar vid ica, då kommer det fram en liten utlänsk pojke i 12-13 årsåldern…kommer visa vad som sagts nu:Pojken: finns det gaaaaaas på den där?
jag: nej vi rullar bilen som i flintstones!!??
Pojken: varför har ni sån där stor sak på bagageluckan? [vinge]
Jimmy: jo vi leker flygplan, sen när man kör snabbt så fälls vingar
ut under bilen..sen flyger man du vet..Pojken: fy fan du är coool mannen, ja vill oxå ha..
Vi tittar på varandra o asgarvar, sen säger pojken innan han går:
Pojken: jaha men ja inte fatta varför ni skratta, du vet min paaapas bilen går jättesnabbt, du vet han kör svart taxi…
Vi ramla ihop av skratt efter det… Man måste vara med för att förstå hur kul det var.. minns det som igår.. men ja försökte förklara med känsla 😉
9 september, 2006 kl. 22:22 #108061alrik
DeltagareÅkte ofta förbi ett hus i Västerås när jag bodde där med GT´n. Om pojken var ute så sprang han till tomtkanten och skrev ”Fin bil”. Tog några gånger för mig att lista ut vad han sa, dels eftersom min bil lät mycket och att man inte hörde vad han sa.
Pojken var i 7-8 års åldern.
/ Mikael
10 september, 2006 kl. 20:22 #108059MickeM
DeltagareJag körde i centrum en dag för ett bra tag sedan och det var på en
gata där det är mycket folk… så man kör sakta. Kullerstensgata.
Jag såg en liten kille i 9-10-års åldern som nästan satt på knä och
fotade med digitalkamera… sen sprang han iväg (han sprang om bilen
då jag väntade vid ett övergångsställe) och så fotade han mig igen en
bit fram… sen körde jag iväg och han sprang längs med bilen och
fotade 😀12 september, 2006 kl. 12:35 #108064MariaimprezaGT
Deltagarehaha! ja, man blir uttitad, dock inte bara av små pojkar. Min mamma älskar att åka i min bil.. ska ladda lite så det pyser så att alla tittar. då är hon nöjd 😀 Kul att kunna roa folk:)
Impreza GT is teh ####!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.