› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Polisen i sthlm diggar inte Impreza?
- Detta ämne har 32 svar, 3,289 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av
mikael ravn.
-
FörfattareInlägg
-
11 februari, 2009 kl. 10:10 #119427
Niklas
DeltagareThorlake: hade du haft en blå hade han sagt ”ja rallybilar får ha sånna vingar” men nu körde du svart och då blir det genast F&F! 😀
Rätt färg = inga böter :+
11 februari, 2009 kl. 11:52 #119419TKarlsson
DeltagareKul att det är några som svarar 🙂
Jag resonerar väl lite som Pannan. Är polisen trevlig så är naturligtvis jag det också. Visar det sig att dom är ute efter att jävlas så blir situationen en annan.
Adam, jag vet att du tycker om din kombi, men jag trivs med min sedan 🙂
Alien, jo, jag känner igen det där med att bli förföljd. Det händer allt för ofta.
Tack för ditt stöd Magiska Micke. Jag hoppas att dom ger sig snart och jagar SAAB:ar istället 🙂
Jag lär återkomma ikväll och se om jag blir stannad en 4:e gång på 3 dagar 🙂
11 februari, 2009 kl. 12:18 #119428Niklas
DeltagareAlien, jo, jag känner igen det där med att bli förföljd. Det händer allt för ofta.
Fast som någon sa, jag ser hellre att de följer efter oss och ser till att ”allt står rätt till” än att de skiter i bilarna och det visade sig att bilen var stulen.
11 februari, 2009 kl. 12:30 #119420TKarlsson
DeltagareKanske det.. Jag är ändå tvivlande.
För ett par år sedan då jag fortfarande bodde hemma vaknade jag en natt av massa konstiga ljud. Det var någon knarkare som försökte få upp dörren till den mercan jag körde på den tiden. Det vart ett par repor på dörren, men inget allvarligt egentligen. Ändå onödigt. När han inte kom in i mercan gick han på grannens audi. Jag gick och väkte farsan och han och jag gick över och väckte grannen.
Grannen ringde polisen och jag och farsan låste in knarkaren i grannens audi (som för övrigt är skrotad nu).
Polisen kom efter 20 min och konstaterade att vi hade frihetsberövat mannen i audin. Efter ett par svordommar senare och en bot på 5 lax så insåg jag och farsan att det var bättre att köpa var sitt basebollträ.
Efter den här kvällen kommer i alla fall jag inte att höra av mig till polisen igen.Den dagen polisen hittar något som är stulet från mig ska jag äta upp mitt luftfilter.
11 februari, 2009 kl. 12:42 #119412MariaimprezaGT
DeltagareAlien, jo, jag känner igen det där med att bli förföljd. Det händer allt för ofta.
Fast som någon sa, jag ser hellre att de följer efter oss och ser till att ”allt står rätt till” än att de skiter i bilarna och det visade sig att bilen var stulen.
Ja, stoppad blir man ibland, har blivit stoppad med alla bilar jag har ägt utom en äcklig bmw… 🙂 Men de gäller å vara trevlig å inte låta dem köra med dig. Jag brukar på ett trevligt sätt få dem själva å verka dumma. tex: krockade med min första bil, sitter i polisbilen där den otrevliga polisen hävdar att de minsann gör körövningar där i hastigheter i uppemot 140 km/h. Jag började med att säga att jag tyckte de var dumt av polisen å ha såna övningar på ett ställe när det blir 50 under sträckan å dessutom skymd sikt, säger där emellan att de är stor skillnad på deras nya, trimmade bilar med bra däck, väghållning å bromsar, om man jämför med min nissan primera från tidigt 90-tal, å avslutar med att om jag hade kört över 140km/h som han försökte få mig att erkänna så hade han troligtvis fått prata med en död person men eftersom jag sitter i deras baksäte, hel, bortsett från lite blåmärken på knäna så kan de ju inte vara möjligt att jag körde en km över den hastighet jag angav =)
När jag blev stoppad med Skyen, 2 dagar efter jag hade köpt den så var de lite roligt faktiskt, då jag åker förbi en civilsnut som stoppat en bil, ler lite mot dem tydligen omedvetet. En minut senare stoppar de mig, å går till fel sida bilen, jag vinkar å flinar lite, polisen har inget val än att flina lite tilbaka, han går framför bilen å ser min vippskylt, tittar på mig å nu är leendet ända upp till öronen… till slut så kommer de till rätt sida bilen, ber om körkort å sånt, å sa att vi stoppade dig av två anledningar, den första var att du såg så glad ut när du körde förbi, den andra är att tidigare ägare åkte på flygande besiktning å där var bromsarna dåliga, så de kollar igenom bilen lite lätt, bromsar, ljus å däck visade de sig, men lite märkligt då väven syntes på inre framdäcken, tror att de missade de bara för att de inte orkade böja sig tillräcklig å kila in handen så långt in..
En gång när jag hade imprezan, var på väg hem från mantorp å jerry…. Vart stoppad av mc, jag trodde kortet hade rykt då jag hade varit uppe i 200km/h ett antal ggr senaste kvarten. Dessutom hade jag en mängd olagliga saker på bilen. Bla hade en kvackare satt på min IC (INTE JERRY) å det hängde lampor UNDER fronten! Han tyckte då att bilen var så fin så han stoppade mig när hans mätare snittade under 120 km/h så jag inte behövde bli av med körkortet. Han tyckte de var jävligt synd att man inte får saker å ting rätt gjorda när man betalar så mkt pengar för de… Å han var noga med att poängtera att jag var tvungen att acca fort ut på motorvägen för att inte krocka… Så ca 5000 rpm, dumpar lite å kör iväg å polisen gör tummen upp med bägge händer!
Har sällan råkat ut för otrevliga poliser, men e den ena otrevlig så brukar inte den andra vara de, å då brukar jag fokusera på den polisen, bara prata med den. Om den andra säger nåt brukar jag artigt be han säga de igen då jag inte lyssnade…. Har funkat alla ggr förut =)
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org11 februari, 2009 kl. 13:07 #119429Niklas
DeltagareVart stoppad av mc, jag trodde kortet hade rykt då jag hade varit uppe i 200km/h ett antal ggr senaste kvarten. Dessutom hade jag en mängd olagliga saker på bilen. Bla hade en kvackare satt på min IC (INTE JERRY) å det hängde lampor UNDER fronten!
Varför kör du i 200km/h med lampor hängande under bilen? Om de lossnat och jag legat bakom och fått dem i vindrutan hade det varit bra om en polis varit på plats för att lugna situationen.
11 februari, 2009 kl. 13:47 #119421TKarlsson
DeltagareFan Alien, du är så hatisk!
Uppenbarligen så lossnade dom inte, så du behöver inte bli arg =)
Tänk om tänk om. Se så, upp med hakan 🙂11 februari, 2009 kl. 13:52 #119409thorlake
DeltagareJa Äljen, det är så sant, men den var ju tyvärr också stenhårt rallystrajpad av någon skånsk sättpotatis, så det var ju klart att de skulle bråka. 🙂
11 februari, 2009 kl. 13:53 #119430Niklas
DeltagareDet är bristen på respekt mot medtrafikanter jag tänker på. För någon vecka sedan fick jag nästan en full blöja och ett gäng tvättlappar rakt i framrutan från en bil som låg framför och bara dumpade ut genom rutan.
Nu säger jag inte att Maria inte har någon respekt för medtrafikanter, men när jag ser en bil som har saker hängande under så brukar jag försöka köra om så fort så möjligt för man vet aldrig när skiten släpper.
Fast om den andra bilen kör i 200 så funkar det också, då jag kör i max 110 är chansen ganska liten att det är min bil som får skiten piercad i fronten. 😛11 februari, 2009 kl. 13:53 #119431Niklas
DeltagareJa Äljen, det är så sant, men den var ju tyvärr också stenhårt rallystrajpad av någon skånsk sättpotatis, så det var ju klart att de skulle bråka. 🙂
UDDEHOLM?! VA FAN! AV MED DEN SKITEN! 😀
11 februari, 2009 kl. 15:00 #119413MariaimprezaGT
DeltagareDet är bristen på respekt mot medtrafikanter jag tänker på. För någon vecka sedan fick jag nästan en full blöja och ett gäng tvättlappar rakt i framrutan från en bil som låg framför och bara dumpade ut genom rutan.Nu säger jag inte att Maria inte har någon respekt för medtrafikanter, men när jag ser en bil som har saker hängande under så brukar jag försöka köra om så fort så möjligt för man vet aldrig när skiten släpper.Fast om den andra bilen kör i 200 så funkar det också, då jag kör i max 110 är chansen ganska liten att det är min bil som får skiten piercad i fronten. 😛
du e då lite gnällig 😉 givetvis satt de inga lampor i, å jag hade dessutom satt fast dem så gott jag kunde tills jag kunde åtgärda felet.
Jag är för övrigt MYCKET säkerhetsmedveten, skulle aldrig göra en chansartad omkörning trots att jag för de mesta kör kompetenta bilar. Skulle nog kalla mig själv en ”fegis” i vardagstrafiken. Så nu vet du det =)
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org11 februari, 2009 kl. 16:00 #119404b20mannen
DeltagareVarför kör du i 200km/h med lampor hängande under bilen? Om de lossnat och jag legat bakom och fått dem i vindrutan hade det varit bra om en polis varit på plats för att lugna situationen.
LJUSBOX. 😉
Tänk så slarviga alla andra är… Upprörande. 😀 😀 😀
11 februari, 2009 kl. 16:05 #119414NickeH
DeltagareBlev också stoppad för ett tag sedan av två ivriga polis-tjejer som skulle kolla hela bilen. De hittade ingenting men började såklart tjafsa om prodrive-vingen, men eftersom hon inte egentligen visste nåt om vad som gäller skulle hon kolla upp det. Har inte hört nåt än. Sen fick jag en hel del beröm för hur fin bilen var, lätt schitzofrent mellan beröm och klagomål.
Man jag antar att jag får skylla mig själv för ja körde om polisbilen på E4 just före jag blev stoppad, jag körde inte för fort men de tyckte nog inte om att man kör om dom.
11 februari, 2009 kl. 17:19 #119401Manor
DeltagareJag har på 6000 mil i imprezan *aldrig* blivit stoppad av herr blå.Bor i Stockholm och kör med positionsljus på dagtid. (Men inte dimljus!) och har dessutom högre scoop än oeSå ett tips är att köra kombi 😀
Jag har på snart 20000 mil och 10 år blivit stoppad av polisen två gånger.
– 1:a gången = 21 km/h för fort xxxx:-.
– 2:a gången = 44 km/h för fort (xxxx:- + 3 månader med buss…).I övrigt så har det inte varit någonting…så jag håller helt med Adam att kombi RULEZ ;-).
11 februari, 2009 kl. 18:41 #119402bowser
Deltagaredet här med att bli stoppad av poisen är spännande 3 gånger första veckan ja hade bilen, och 2 av gångerna sa konstapeln FIN BIL!!
dock tror ja inte dom kommer va lika trevliga i sommar när racen börjar:P
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Polisen i sthlm diggar inte Impreza?” är stängt för nya svar.