› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Polisen i sthlm diggar inte Impreza?
- Detta ämne har 32 svar, 3,289 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av
mikael ravn.
-
FörfattareInlägg
-
11 februari, 2009 kl. 21:11 #119422
TKarlsson
DeltagareSpecialicerad; Mja. Det är väl inte så att jag hatar polisen som helhet. Men ärligt talat, när hände något bra i samband med att man stött på dom? Jag har aldrig uppleft det…
”Några inlägg senare har det klarnat och det visade sig att även du tycker det finns bra (och dåliga) poliser och att du bara råkat ut för en av de dåliga?”
Mja. Jag har träffat på två, enligt mig, bra poliser under mina förvisso få år bakom ratten.
Som du säger, det lönar sig kanske inte att vara otrevlig. Kanske inte. Men jag mår bättre om jag får vara spydig tillbaka. Jag kan faktiskt ta en bot, bara jag får visa att jag är missnöjd. Så illa ställt har jag det inte hemma.
Polishatet som du nämner är jag dåligt insatt i. Detta är bara vad jag upplever. Är det fler som jag, som konstant blir otrevligt bemötta utan att förtjäna det så kan jag ju till viss del förstå vart ifrån hatet kommer.
Jag stod i en park och pinka
då någon plötsligt vinka
När jag var färdig så såg jag vad det var för en..
Jag hoppade på bussen, och tackade för skjutsen
Tut, tut, tut, åka piketbuss igen!Farbrorn med batongen,
sa att det var 12:e gången.
”Vad har du för svar för den här aresteringen?!”
Att ni tog mig här på fyllan, sa jag, va rena myllan.
Varje vecka sa han, att det fanns en ny rapport på mitt bord.
Totalt måste du ha åkt ett varv runt våran jord!
Vad är detta för fasoner, resa gratis för miljoner?
Tut, tut, tut, åka piketbuss igen!18 februari, 2009 kl. 09:10 #119415TKarlsson
DeltagareSkulle åka och tanka idag efter jobbet. Kommer inte mer än någon kilometer från jobbet när jag blir stannad. Varför vet jag inte.
Polis: Jaha, hur många hästar är det i den här då?
Jag: Jag vet inte, 230 orginal och med mitt avgassystem kanske några till.
Polisen muttrar något och berättar att han vill se mitt körkort. Jag ger honom det. Då kommer det fram en ny polis och berättar att jag måste blåsa. Jag blåser och får mitt kort tillbaka.
Nu trodde jag ju att jag skulle få åka, men icke.”Vi måste kolla att alla lampor funkar”, muttrar den första gubben.
Den andra gick runt och kollade däcken.
Efter att ha kollat alla lampor och konstaterat att ena halvljuset var trasigt så tycket han att jag skulle åka på en flygande besiktning.
”Är du skön eller? Jag har ju precis köpt en ny lampa” säger jag och visar upp ett paket. Polisen tittar inte ens på det och frågar hur jag har det med spolarvätska.
Nu började jag bli en aning irriterad och frågade om han inte skulle kolla oljan också, eller fråga vad jag åt för mat i morse.”Vill du ha böter eller vart vill du komma?” Fräser då polisen.
Vid det här laget är jag så matt att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Lutar mig tillbaka i stolen och bara skrattar.
Polis nummer 1 går iväg till sin bil men kommer snart tillbaka. Han hittade visst inte pappret för flygande besiktning. Tur för mig.Är detta vanligt? Det är 3:e gången jag blir stoppad den här veckan. Och det är bara tisdag!
Hade en kompis i bilen på måndagen efter jobbet. Så ser jag att jag får en snut bakom mig. Kommer till en rondell, och här kunde jag inte låta bli. Jag var tvungen att ta två varv. Polisen gör detsamma.
Jag stannar och kliver ut bilen och tittar frågande på polisen.
”Vem är det som kör den här kärran då?”
”… jag?”
”körkortet tack”
”varsågod”
”mmm. jag tror att skattemärket är gammalt”.
”det är det inte”.
”nehe. ne ne. Stäng av dimljuset, du bländar folk”.
”Bländar folk?! Är du skelögd eller vad är det frågan om?!”
”är du spydig får du böter!”Jag förstår inte. Är det bara jag som blir stannad? Har ni någonsin varit med om att ni ska visa att ni har spolarvätska?
Det är sånt här som gör att jag hatar farbror blå.Man kanske skulle bli polis. Det ända dom gör är ju att åka runt och jiddra med sånna som mig. 23åriga grabbar med effektstinna bilar.
18 februari, 2009 kl. 09:11 #119400OzO
DeltagareLåst pga direkt olämpliga inlägg.
/G
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | ::::: -
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Polisen i sthlm diggar inte Impreza?” är stängt för nya svar.