› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Polisens prioriteringar
- Detta ämne har 9 svar, 976 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
FLeXible.
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2004 kl. 21:17 #7550
Vectorm12
DeltagareKänner bara för att skriva av mig lite…
Personligen undrar jag hur vår så ”svårt ansträngda” poliskår har möjligheten att postera ca 14man för en astighetskontroll när man hela tiden gnäller om att resurserna är för få för att hantera den ökande brottsligheten? Visst kan man inte bara strunta i traffikontroller men inte tusan kan man prioritera så jävla fel???
Det kanske bara är jag men om jag nu vore ansvarig för distributionen av manskapet skulle jag konsentera mig på andra områden.Men som jag tidigare sagt det känns skönt att veta att 14-20 poliser är ute och lappar bilister när man blir rånad mitt i centrum.x( x( x( x(
19 februari, 2004 kl. 07:58 #87405Vectorm12
DeltagareInte så faligt 67 på motorvägspåfart som av någon anledningar är 50:o (som om jag inte visste det);)
Jag kan ta böterna, men det är principen…
19 februari, 2004 kl. 12:37 #87407down_the_drain
DeltagareEnda anledningen till att de är ute på vägarna o lappar bilister är att det e snabba pengar! De måste juh dra in lite till kaffekassan de me
😉
Åkte själv fast av en civilbil för snart 3år sen, 231km/h. som toppfart. Fick 131km/h i genomsnitt på lappen. Tråkigt nog var det på 90 väg så där rök mitt kort i tre mån. Det roliga var att det tog dem ca 1.5mil innan de kom ifatt mig inne i en stad 😀
Jag gjorde juh inte en fluga förnär med mitt körande. Nä ut och ta buset som rånar o våldtar istället !!*från en som fortfarande har kvar sitt körkort*
21 februari, 2004 kl. 12:44 #87403christopher
Deltagare>Inte så faligt 67 på motorvägspåfart som av någon anledningar
>är 50:o (som om jag inte visste det);)
>
>Jag kan ta böterna, men det är principen…Är det 50 på motorvägspåfarterna????:o 😮
åfaan….
Ska man hålla 50 tiils man går ut på motorvägen? Tog körkort -91 och har för mig att det var en accelrations sträcka??
/
fraSSe21 februari, 2004 kl. 18:10 #87399LegacyLarsa
KeymasterFrån motorvägsskylten är 110, om inte annan skylt är uppsatt!
/Larsa
19 december, 2005 kl. 06:19 #87400Manor
Deltagare…den enda gången man brukar grubbla på polisens prioriteringar är väl när man fått inbrott, blivit rånad eller åkt fast i en hastighetskontroll ;). Hur fort körde du?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #87401Manor
Deltagare>Vid närmare eftertanke skulle jag kanske ha dragit i tvåan
>och kört därifrån men jag ville ju inte att de stackars
>konstaplarna skulle skämmas 😀 😀 😀Du kan väl låten…bad boys bad boys…kör aldrig ifrån polisen, då får du i värsta fall vara med i TV :P. Du har väl sett de där programmen från England och USA med bilister som försöker smita och ALDRIG lyckas…dock kommer jag ihåg ett avsnitt med en Impreza och en Evo som inte ville stanna. Evo:n fick de tag på efter en punktering…Imprezan bara försvann…
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #87402Manor
Deltagare>Om jag har förstått det rätt så är trafikpolisen ett eget
>släkte inom polisen. Tar jag inte helt fel nu så är det så att
>resurserna inte precis delas med f.ex. Citypolisen.
>
>Därför kan dom samla 14 poliser från dom 3 närmaste städerna
>och ”lägga ribban” för hur vissa sträckor ska köras.
>
>Jag hatar lika mycket ändå 😀 Åkte fast med laser på
>Ulvsunda-leden i Stockholm (precis vid Shell). 78km/h på
>50-sträcka. 2-filigt, bra översikt så jag har inte så dåligt
>samvete.
>
>//Chris…det var dock väldigt nära att du blev av med kortet…köp en Trisslott är mitt tips ;)…
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #87404FLeXible
DeltagareOm jag har förstått det rätt så är trafikpolisen ett eget släkte inom polisen. Tar jag inte helt fel nu så är det så att resurserna inte precis delas med f.ex. Citypolisen.
Därför kan dom samla 14 poliser från dom 3 närmaste städerna och ”lägga ribban” för hur vissa sträckor ska köras.
Jag hatar lika mycket ändå 😀 Åkte fast med laser på Ulvsunda-leden i Stockholm (precis vid Shell). 78km/h på 50-sträcka. 2-filigt, bra översikt så jag har inte så dåligt samvete.
//Chris
19 december, 2005 kl. 06:19 #87406Vectorm12
DeltagareVid närmare eftertanke skulle jag kanske ha dragit i tvåan och kört därifrån men jag ville ju inte att de stackars konstaplarna skulle skämmas 😀 😀 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.