SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Precision Turbo

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

GLÖM twin scroll, om du inte ska pynta 10k extra.
      En SC36 billet är billig så handla på.
      Lägg 10k på spridare och mappning.
      Jag råder dig att maila Kev på scooby clininc så kommer han med bra råd.

Sen är jag rätt säker på att du har en SMC pnp och inte en SM4 om du inte har standalone dvs. 😉

Kvarnis
      Deltagare

Jössus, den bilen gick bra! 😀

Dragrace men den och Andy bil på TOTB http://www.youtube.com/watch?v=e7CXVGFMCWU
        Där kör den dock på annan soppa och med gas 😀

Steven vann men Andy hade den snabbare tiden med 9,06

TomK
        Deltagare

Billet agg funkar bra, men att titta på en SC6262 är lite fel, spool låg ju runt närmare 5k rpm och en bra bit över 4k rpm för BMW 6.

Det jag menade var givetvis inte att du skulle titta på en 6262 😀
          Utan att folk på nasioc kör med sån på sina 2.5l och talar gott om Precision aggregaten i allmänhet.

Kvarnis
          Deltagare

Det jag menade var givetvis inte att du skulle titta på en 6262 😀
            Utan att folk på nasioc kör med sån på sina 2.5l och talar gott om Precision aggregaten i allmänhet.

Nej då det förstod jag, men var rent om man tittade på hur dom beter sig 🙂

Men hela grejen med att göra roterat är att
            – man får rakare lättare med insugssvägen, dvs inga problem med insugsslangar som suger i hop.
            -bättre avstämda agg, man når lättare högre effekt vs. bolt-on
            -utbudet av andra agg ökar.

Det jag dock vill säga åter igen att för mindre effekter upp till 500, gå på prövade lösningar.

Jag och jerry provade nog vartenda VF agg som fanns för att upptäcka skillnaderna ”back in the day” även MD agg och TD.

Han man fått serverat hur dom funkade hade vi båda köpt ett agg och ev bytt till ett annat när vi var ute efter mer effekt.

Det är rätt meningslöst att tro att man kommer hitta nån gyllne ko(turbo) då det mesta provats 🙂

Billet och titan kompressorer förändrar dock det hela en del 🙂
            Bolt-on agg för effekter ~400> så är det MD32X och SC agg som gäller.

Roterat är annorlunda, det finns en del oprovade saker men det är ju mer en fråga om an vill exprementera eller inte.
            Min rekommendation när det gäller turbo är att alltid köpa det som någon provat.

Sen ska jag kanske säga att SC&Blouch göras av blouch men SC sklijer mot Blouch agg 🙂

Gilarski
            Deltagare

Tack för alla råd, jag får la ta några funderare till innan jag springer iväg :rolleyes:

Har varit i kontakt med Kev på Scoobyclinic tidigare så jag skall slå han en signal under vintern, tack för tipset Kvarnis.

Kvarnis, gällande de där Time attack IC byggarna så vore det grymt om du får fram ett namn.

Ska kolla i kärran imorgon vad det är för sprut men på kvittot står det Autronic ECU (fitted and mapped) så jag har alltid trott det är SM4 men bäst att kolla istället 🙂

TomK, TD0516G XT verkade lagom för mig, riktigt bra pris dessutom, men jag får kolla mera så får vi se vart det slutar 😮

Kvarnis
              Deltagare

SM4 finns bara till newage i pnp 🙂

En SC36 billet tror jag blir bra.

Ska kolla efter vilken firma som gjore tmic som användes i time attack.

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.