› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Presentationer !!?
- Detta ämne har 14 svar, 1,026 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
OzO.
-
FörfattareInlägg
-
21 maj, 2005 kl. 09:57 #8673
rallymarkus
DeltagareHåller fullständigt med.:)
Man har ganska liten koll på vem som skriver.
21 maj, 2005 kl. 09:59 #97852C.Barrow
DeltagareJag har börjat posta en del nu när jag väl har köpt en GT. Hängde här mycket innan, men postade inte eftersom jag ”inte var en i gänget”.
Sen att jag fått problem med bilen strax efter köpet har ju också gjort att man postat en del… :+
Jag ska varken trimma eller sälja men jag postar ändå 😀
Har presenterat mig i en annan tråd (strax efter att jag köpte bilen).
Dem som undrar över mitt forumnamn (vilket verkar vara en rätt vanlig fråga när man träffas IRL) så kan jag berätta att det står för ”Clyde Barrow”. Clyde Barrow och Bonnie Parker var två gamla ökända bankrånare :+ Plus att min katt heter Clyde Barrow 😀
MVH
/Jimmy21 maj, 2005 kl. 10:00 #97849David
DeltagareMåste säga att det låter som en jätte bra idé http://www.clicksmilies.com/s0105/huepfen/jumping-smiley-026.gif
Mkt bra insiativ MatsMvh David
21 maj, 2005 kl. 10:26 #97840OzO
DeltagareBra idé! För p.s.s. som för ett tag sen är det många som ”utnyttjar” forumet som en handelsplats utan det minsta ”hej, jag e ny”.
Men jag är allergisk mot att skapa nya avdelningar. Se på Scoobynet med sina 118 st. Man hittar inte och vi är egentligen för små för 118 avdelening. I så fall tycker jag vi utökar ”Var det du?” till att inkludera ”Vem är jag?”. 😀
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::21 maj, 2005 kl. 11:05 #97853AK_Impreza
Deltagarelåten som en bra grej! och för dom som har foto kan ju sätta in det så man får ett ansikte till namnen? 🙂
21 maj, 2005 kl. 19:21 #97848Lefty
DeltagareÄr det verkligen så jobbigt att skapa en tråd där man kan presentera sig ?
Fler avdelningar på forumet behövs nog inte tycker jag iaf 🙂
23 maj, 2005 kl. 13:24 #97851STIred
DeltagareJag tyckte i alla fall att det lät bra:
I så fall tycker jag vi utökar ”Var det du?” till att inkludera ”Vem är jag?”.
19 december, 2005 kl. 06:19 #97843Manor
DeltagareHej !
En sak som jag har noterat är att det finns många nya postare på forumet :). Det tråkiga är att man inte vet ett dugg om dem, och de vet inte ett dugg om oss andra som har hängt här ett tag heller. Nu blir första postningen från många en fälg- eller trimningsfråga eller en ”jag säljer min bil, kom och köp”-annons :-(.
Skulle det inte kunna vara en bra grej att öppna en presentationsdel på forumet, där man kan presentera sig eller läsa lite mer om de andra som hänger här på forumet?
Vad tycker ni andra, och speciellt ”webbpoliserna”?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #97844Manor
DeltagareBra idé! För p.s.s. som för ett tag sen är det många som ”utnyttjar” forumet som en handelsplats utan det minsta ”hej, jag e ny”.Men jag är allergisk mot att skapa nya avdelningar. Se på Scoobynet med sina 118 st. Man hittar inte och vi är egentligen för små för 118 avdelening. I så fall tycker jag vi utökar ”Var det du?” till att inkludera ”Vem är jag?”. :D_______________________________________________________________________________::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::
Hej Göran !
Det smidiga med en egen avdelning för presentationer är att den blir lättare att använda…både som presentatör och sökare av en tidigare presentation. Skulle inte avdelningen ”vem är jag” kunna vara ganska berättigad som en egen avdelning!!?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #97845Manor
DeltagareEller så kan man ju göra en tråd på ”allmänt småprat” som man sen gör till en sticky.Sen så får folk skriva en liten presentation om sig själv och lägga in ett foto om man vill det.Då har man ju gjort en kompromiss från bägge sidorna.Folk får presentera sig själva och man slipper skapa en ny avdelning.Det är vad jag tycker.
Problemet är bara att söka rätt på någon i en tråd som kan komma att bli på många sidor. Om man har en egen avdelning för presentationerna så får man ju en egen presentationstråd som man kan komplettera som man vill :). Det blir också lättare att kolla upp vem/vilka/hur många som har presenterat sig (Ozo, du gillar ju statistik :P).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #97846Manor
DeltagareEgentligen känns det som vi redan har allt. På forumet kan man ange medlemsnummer som länkar till medlemssidan (jajaja, hemsidan kommer inte ihåg inloggningar – använd ”spara lösenord” tills vidare). På medlemssidan finns en trilliard saker man kan ange om sin bil och sig själv och numera finns det ett fritextfält där man Lunarstormlikt kan skriva vad som helst om sig själv samt länka in bilder på sig själv, sin katt eller vafals som helst.Där har vi det.Nya på forumet som vill presentera sig kan göra det i en stickytråd eller i en utökad avdelning för ”Vem är du vem är jag”. Skapar vi en ny avdelning för presentationer kommer vi som jag sa snart ha 118 avdelningar á la Scoobynet som jag inte längre använder pga just det. Dessutom får vi dubbletter av funktionalitet som jag ser det.Behövs det en avdelning för projekt också? För körteknik? Ja, vi kanske skall se över våra forumavdelningar då helt enkelt… göra om så det blir (lika) lättöverskådligt men samtidigt inte fler avdelningar än vad vi har just nu._______________________________________________________________________________::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::
Ok.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #97847Manor
DeltagareOk?Ok till vad? Då fick man bad-guy stämpeln känns det som… :* Jag gav bara förslag på alternativ lösning och gav min syn på saken.Fler som har synpunkter? Tyck till så kanske det blir nåt._______________________________________________________________________________::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::
Sorry Göran, det jag menade var OK att det kanske räcker med avdelningar, och att det borde räcka med kopplingen till http://www.impreza.nu där man kan skriva vad man vill. Det är väl bara det att man har sett ett antal nykomlingar nu som man verkligen har noll koll på…och dessa har inget medlemsnummer angivet i forumet och har troligtvis inte lagt upp något på http://www.impreza.nu heller :-(. Kopplingen är väl inte helt klockren tyvärr då det är olika påloggningar som krävs.
Det var som sagt bara ett förslag, men jag köper dina argument…därav mitt ok.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #97841OzO
DeltagareEgentligen känns det som vi redan har allt.
På forumet kan man ange medlemsnummer som länkar till medlemssidan (jajaja, hemsidan kommer inte ihåg inloggningar – använd ”spara lösenord” tills vidare).
På medlemssidan finns en trilliard saker man kan ange om sin bil och sig själv och numera finns det ett fritextfält där man Lunarstormlikt kan skriva vad som helst om sig själv samt länka in bilder på sig själv, sin katt eller vafals som helst.
Där har vi det.
Nya på forumet som vill presentera sig kan göra det i en stickytråd eller i en utökad avdelning för ”Vem är du vem är jag”. Skapar vi en ny avdelning för presentationer kommer vi som jag sa snart ha 118 avdelningar á la Scoobynet som jag inte längre använder pga just det. Dessutom får vi dubbletter av funktionalitet som jag ser det.
Behövs det en avdelning för projekt också? För körteknik? Ja, vi kanske skall se över våra forumavdelningar då helt enkelt… göra om så det blir (lika) lättöverskådligt men samtidigt inte fler avdelningar än vad vi har just nu.
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::19 december, 2005 kl. 06:19 #97842OzO
DeltagareOk?
Ok till vad? Då fick man bad-guy stämpeln känns det som… :* Jag gav bara förslag på alternativ lösning och gav min syn på saken.
Fler som har synpunkter? Tyck till så kanske det blir nåt.
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::19 december, 2005 kl. 06:19 #97850daniel83
DeltagareEller så kan man ju göra en tråd på ”allmänt småprat” som man sen gör till en sticky.
Sen så får folk skriva en liten presentation om sig själv och lägga in ett foto om man vill det.Då har man ju gjort en kompromiss från bägge sidorna.
Folk får presentera sig själva och man slipper skapa en ny avdelning.Det är vad jag tycker.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.