SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Prestanda på GT:n?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Ante_J
    Deltagare

Ett lätt tips, låt bli att ligga och pressa imprezan efter landsväg/motorväg nån längre stund på toppvarv för att se hur fort den går, av nån underlig anledning så verkar dom inte vilja hålla för sådan behandling. Har för mig att en handfull ägare på detta forum har fått erfara det den hårda vägen..

Kanske SGM, Kvarnis eller nån annan kunnig medlem kan informera varför just GT`n har svårt för sådana äventyr? Undermålig kylning kanske?

Addson
      Deltagare

Ett lätt tips, låt bli att ligga och pressa imprezan efter landsväg/motorväg nån längre stund på toppvarv för att se hur fort den går, av nån underlig anledning så verkar dom inte vilja hålla för sådan behandling. Har för mig att en handfull ägare på detta forum har fått erfara det den hårda vägen..Kanske SGM, Kvarnis eller nån annan kunnig medlem kan informera varför just GT`n har svårt för sådana äventyr? Undermålig kylning kanske?

99ans mappning e lite torr så då kan man få ras på 3ans cylinder om man pressar stackarna för hårt…

backfeed
        Deltagare

Jepp, känner till det där.

Har gjort maxhastighetstest en gång och under kortast möjliga tidsperiod.

Smart? Nej.

Kul? Ja.

Värt det? Jopp.

Gör det igen? Nej. Rapp acceleration är ojämförbart mer intressant än topphastighet.

-= Impreza GT -99 =-

Pernu
          Deltagare

Så det finns ingen som har några någorlunda säkra acc-tider på en fas2 gt? Typ strippen eller liknande?

mvh/ Pernu

SecretAgentMan
            Deltagare

Fas 2 var ett nytt begrepp…alla dessa tramsiga steg på trimning… 😀

En lätt preppad standardbil med aga och ommappning antar jag, en sådan frisk sak bör göra en låg 13-repa på strippen med en duktig chaufför, 0-100, runt låga 5 ärliga kanske?

/J

simo
              Deltagare

/OT

SGM steg X 😀 *ASG* tramsiga steg o grejer…

OT/

/U

MDE
                Deltagare

undra om siffrorna stämmer: EcuTek Fas 2.1 GT

Effekt/vrid: ca 290hk/400Nm i så fall så borde det ge ganska bra prestanda 😮

/MDE(org turbon verkar kunna leverera 😮 )

Pernu
                  Deltagare

Fas 2 var ett nytt begrepp…alla dessa tramsiga steg på trimning… :DEn lätt preppad standardbil med aga och ommappning antar jag, en sådan frisk sak bör göra en låg 13-repa på strippen med en duktig chaufför, 0-100, runt låga 5 ärliga kanske?/J

Självklart menade jag JRMs fas2 trimsteg som jag nämnde i första inlägget. Men ok, låga 13 sen kanske det kan slipas lite till med filter, pump o stift även om stiften o filtret gör så mycket för effekten… Vad för slutfart borde man hamna på?

mvh/ Pernu

BVS-Robban
                    Deltagare

Vi körde en org. gt 13,776 och 158km/h.
                      Ladd 0,95 och 3″ endast.

RolleW
                      Deltagare

Hej!!

Körde 13,42 på¨emmaboda med endast 3″ supersprint.
                        Polaren körde 12,97 med 3″ mongoose,filter och unichip.

Rolle

Pernu
                        Deltagare

Så det borde gå att köra en hög tolva med JRMs fas 2 o bra skit bakom spakarna!?! Får nog träna lite starter innan man ger sig ut o vågar gasa på strippen.

mvh/ Pernu

Kalleman
                          Deltagare

Kört 13.64 – 159km/h på 402m med dawes på 1bars ladd och 3″ avgassystem.

Pernu
                            Deltagare

Sad but true! 🙁

olf_ironpower
                              Deltagare

hehe tror jag kan kapa tiderna på min lite då… (14.46, 150Km/h, 2.2s 60ft) om man får öva lite, va ju typ första gången jag provade att starta med turbo och 4wd:-) har ju kört mustang -73 med automat hela sommaren så det va ju lite skillnad på startmetod 😀

3″ hela vägen från turbon (utan kisse)
                                luftfilter
                                1,3-1,4 ladd
                                ska tydligen va mappad

men det får nog bli å kolla värden med bredbandslambda så man vet

vskogh
                                Deltagare

Så en GT med 3″ sytem och någon form av mappning borde prestera runt 12,9@165 km/h med bra förare?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.