SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Priser på delarna till kamremsbytet

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Vilka priser har ni fått på delar när ni bytt kamrem på en GT?

Med alla löphjul+spännare+rem+vattenpump så skulle delarna landa på ca 3800kr.
      Detta är inte orginal delar. Får priserna på orginaldelar imorgon.
      Funderar bara på om man skulle köpa delarna i Sverige istället om det kanske blir billigare.

Eller har ni handlat på nätet nånstans? ”Racing-rem” har jag sett nånstans men spännare och löphjul har jag inte sett i nån internetbutik.

Mats
      Type R ’99

SecretAgentMan
      Deltagare

Det brukade ligga runt 4 lock inkl. allt för materialet. 🙂

/J

MariaimprezaGT
        Deltagare

spännanren kommer jag ihåg att den kostar 1420 kr hos originalhandlare, behöver du den så slå en pling för vi har en ny över som vi kan tänka oss å sälja.

Maria

Skylifting is teh #### 😉

tIIMMY
          Deltagare

Helt perfekt att en sådan här tråd dök upp då det snart är dags för mig att byta kamrem och spännrullar osv!

Då jag inte är allt för hajj på vad som ska bytas i en impreza när man kör kamremsbyte osv så har jag en önskan på en lista på vad man ska köpa samt om det är nå specielt man ska tänka på när man byter kamrem förutom då inställningarna på ”hjulen” antar att det är pilar och markeringar lite här o var hur hjulen ska stå när man byter?

Tackar på förhand!

Tommie ännu en impreza fantast!

SecretAgentMan
            Deltagare

Jag tror jag rabblat det här några gånger, och länkat till pdf-filer som visar hur hjulen skall stå. 🙂 Testa sökfunktionen och länka gärna till det du hittar!

/Slö

tIIMMY
              Deltagare

Fick fram detta

http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm

Där finns det en hel del manualer dock så är de för P1…

Hittade även denna tråd när jag sökte vidare.

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=7132&mesg_id=7132&page=

Bilden som jag ser där hajjar jag inte mkt av dock ^^

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.