- Detta ämne har 3 svar, 829 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 8 månader sedan av apache54.
-
FörfattareInlägg
-
25 april, 2016 kl. 10:58 #34671apache54Deltagare
hej alla har en del prylar över efter motorbytet i subban som jag tänkte sälja men behöver lite hjälp med prissättningen vad tycker ni är rimligt? först är det gamla motorn dvs en original-stimotor från en 2004 sti pse med en Tomei m796?0 turbo som rullat 10500 mil i min ägo endast på etanol och är väldigt fint omhändertagen och servad dock utan kamrem och remskivor och vattenpump som förflyttas till nya motorn plus allt runtomkring generator, ac-pump insug osv….sen har det blivit en del andra prylar över då är det ett link g4 och original luftmassemätare utöver det så fick jack kolvar och stakar över som satt i nya blocket (ej257 och ett orginal ecu med ecuteklicens? vad tror ni man kan ta för detta
Med vänlig hälsning henrik25 april, 2016 kl. 17:05 #282139SmilesPerHourDeltagarehej alla har en del prylar över efter motorbytet i subban som jag tänkte sälja men behöver lite hjälp med prissättningen vad tycker ni är rimligt? först är det gamla motorn dvs en original-stimotor från en 2004 sti pse med en Tomei m796?0 turbo som rullat 10500 mil i min ägo endast på etanol och är väldigt fint omhändertagen och servad dock utan kamrem och remskivor och vattenpump som förflyttas till nya motorn plus allt runtomkring generator, ac-pump insug osv….sen har det blivit en del andra prylar över då är det ett link g4 och original luftmassemätare utöver det så fick jack kolvar och stakar över som satt i nya blocket (ej257 och ett orginal ecu med ecuteklicens? vad tror ni man kan ta för detta
Med vänlig hälsning henrikFlyttade ni kemremmen?? Kemremmen sträcks vid monteringen och bör inte återanvändas.
Du kan antingen lista alla delarna eller sälja som paket, du kan skriva ut ungefärliga priser eller ta bud.
Lägger du upp bilder på allt kan du ta bättre betalt om du ska skicka, så köpare ser skicket på grejerna och slipper anta att det är sämre.
Dock är det svårt att sälja en motor som inte går att demo-köra, så förvänta dig inte att få vad den fullt ut är värd.
26 april, 2016 kl. 07:36 #282137apache54Deltagareremmen h ha sitter ju bara kvar på den hamla motorn då den nya fick en ny rem tackar för svar men blev inte så mycket klokare på vad man törs begära 15 för allt? är de förlite ?
26 april, 2016 kl. 11:16 #282138apache54DeltagareFlyttade ni kemremmen?? Kemremmen sträcks vid monteringen och bör inte återanvändas.
Du kan antingen lista alla delarna eller sälja som paket, du kan skriva ut ungefärliga priser eller ta bud.
Lägger du upp bilder på allt kan du ta bättre betalt om du ska skicka, så köpare ser skicket på grejerna och slipper anta att det är sämre.
Dock är det svårt att sälja en motor som inte går att demo-köra, så förvänta dig inte att få vad den fullt ut är värd.
som jag skrev köptes det ny kamrem till nya motorn likaså spännrullar o naturligtvis är den inte “fullt” värd hur mycket det nu är?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.