SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Prisvärd uppgraderingsturbo? Hur högt törs man sikta?

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #279678
    Igge
    Deltagare

      Kräver dock nytt grenrör och allt, ska man ha bolt on är det ofta annan downpipe också

      Då sticker priset iväg ordentligt 😛

      #279682
      Forren
      Deltagare

        Blouch Dominator 3.0R XT-R BB 10cm² coatat avgashus ( typ gt30r ) körde jag på min sti med EJ257 fick ut 380 whp på 1.8 bar och 98 oktan, satt på orginal posostion med orginal grenrör och en annan uppipe med utgång för extern WG

        förövrigt till salu 😉

        #279672
        TomK
        Deltagare

          Blouch Dominator 3.0R XT-R BB 10cm² coatat avgashus ( typ gt30r ) körde jag på min sti med EJ257 fick ut 380 whp på 1.8 bar och 98 oktan, satt på orginal posostion med orginal grenrör och en annan uppipe med utgång för extern WG

          förövrigt till salu 😉

          Blir dock ganska segt på en 2l.

          #279679
          Igge
          Deltagare

            Mer gambling att ta sig genom besiktning med extern wg också :/
            Sedan lär inte kopplingen bli långlivad så.

            Men vad hade du tänkt för pris?

            #279683
            Forren
            Deltagare

              tillägga att jag hade dåligt komp på alla 4 cylindrar vid bänkningen 😀
              4 bar 😉
              det är lite glapp på den så måste renova den lite med bladet har inte slagit i eller så, den kostar runt 15k ny men typ 3.5k med uppipe å turbo, finns även andra grejer om du är sugen typ spridare , röret till turbon
              även koppling lätt körd å klarade effetklen, och DP 🙂

              #279684
              Forren
              Deltagare

                är inbyggd WG på turbon också!

                #279689
                adrenalin
                Deltagare

                  Blouch Dominator 3.0R XT-R BB 10cm² coatat avgashus ( typ gt30r ) körde jag på min sti med EJ257 fick ut 380 whp på 1.8 bar och 98 oktan, satt på orginal posostion med orginal grenrör och en annan uppipe med utgång för extern WG

                  förövrigt till salu 😉

                  Blouch turbos är bra, funderar själv på att köpa en. Dock är 3.0 XT-R en för stor turbo för trådskaparen då det är en 550hk turbo. (Den lämnar nog mer hk än en gt30r)

                  #279665
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Kör på orginal om du inte tänker byta koppling

                    Alt så gå på en SC40 alt en billet 20G från Kinugawa, Billet 20G från Blouch
                    MD321H billet är oxå ett alternativ.

                    VF35 har mindre avgashus än en VF28 men en modernare kompressor, slutresultatet blir ~likvärdigt.

                    #279680
                    Igge
                    Deltagare

                      Kör på orginal om du inte tänker byta koppling

                      Alt så gå på en SC40 alt en billet 20G från Kinugawa, Billet 20G från Blouch
                      MD321H billet är oxå ett alternativ.

                      VF35 har mindre avgashus än en VF28 men en modernare kompressor, slutresultatet blir ~likvärdigt.

                      Börjar luta åt det hållet ja, Christians SC38 lockar lite men vet inte om det är värt den extra pengen.

                      Kanske lika bra att köra original och återkomma när man har råd med ett riktigt roligt aggregat och kan byta koppling och inte dö av ev. motorhaveri 😛

                      #279666
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        Om han har en billet SC38 är det ett fint aggregat.

                        Hur långt har bilen gått, det jag tänket åp är att på E85 kommer ev kopplingen bli lessen vilket fall som helt…

                        Du lär väl hamna på ca 450>500Nm på E85, det är inte effekten som är problemet. Och det sklijer igentligen inte jätte mycket på ett strörre aggregat om man inte går på med ex mycket mitten vrid, som ex 16/18/20G gillar

                        #279681
                        Igge
                        Deltagare

                          Om han har en billet SC38 är det ett fint aggregat.

                          Hur långt har bilen gått, det jag tänket åp är att på E85 kommer ev kopplingen bli lessen vilket fall som helt…

                          Du lär väl hamna på ca 450>500Nm på E85, det är inte effekten som är problemet. Och det sklijer igentligen inte jätte mycket på ett strörre aggregat om man inte går på med ex mycket mitten vrid, som ex 16/18/20G gillar

                          Billet som jag förstått det. Bilen har gått ca 13k, så det är väl dags att börja budgetera för ny koppling också.

                          Vridet är ju det roliga så att säga. Tidig och hög vridpeak är drömmen 😛

                          Får man drömma så är Borg Warner EFR 6758 aktuell. Men den är ju inte gratis och kräver några speciallösningar, rördragning etc.
                          Kommer nog fort upp i 20k exklusive koppling och ev. Andra motoruppgraderingar

                          #279667
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            Om priset är rätt på snurran, köp den och mappa med den,
                            det kommer märkas vid mappningen om du behöver kopplingsbyte och det märks oavsett ny snurra eller ej.
                            Har du bytt snurra blir det ju mindre ändringar av mappen som behöver utföras efter ev kopplingsbyte 🙂

                          Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.