SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Prisvärda stötdämpare?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Mäki
    Deltagare

Ja jag skulle vilja ha tips på prisvärda stötdämpare till min WRX 05a.
      Anledningen till att det ska bytas är för att få bort klonket där bak, sitter troligen sänkfjädrar idag och jag är nöjd med hur bilen beter sig idag så det behöver bara vara likvärdigt. Bilen används som bruksbil och inte som banbil så coilovers är inget måste, ett par koni eller bilstein sportdämpare kanske skulle vara något men ni kanske har andra erfarenheter eller tips om andra prisvärda tillverkare.

Mvh Marcus

Fricke.w
      Deltagare

De här måste vell vara de helt klart biligaste allternativet, och bästa också för den delen, då du kan sjustera dessa i 3 läggen 🙂 1284kr före frakt, för 2, varför dom är så bilig, är för att dom skippat själva fjäderbent, och du använder helt sonika dit oeginalben, och bara byter dämparen, tror inte de kan bli bätre och biligare.

http://www.extremepsi.com/store/customer/product.php?productid=16855&cat=262&page=1&veh=Subaru WRX/STi 02-07

MVH
        Fredrik

Ps du kannske skulle kostat på dig fram på en gång, när dom är så billiga 😉

Mäki
        Deltagare

Ja självklart byter jag runt om direkt! Men eftersom jag redan har en annan bil att kasta pengar i så verkar inte coilovers vara alternativet för mig. 🙂

Fricke.w
          Deltagare

Nä på de sättet 🙂 men då måste de här ju vara en väldigt bra allterna tiv för, då dom är rikitgt biliga, fast du endå har möjligheten att ställa hård het på dämparen, jag kan då inte hitta några biligare stötdämpare, än dessa koni, och de brukar ju inte vara skit grejer de.

Mäki
            Deltagare

Nej Koni är väl inte känt för att vara skit direkt!

Skulle vara kul om några andra har fler tips, eller kom det bästa på en gång tro? 😉

Janne248
              Deltagare

Ja självklart byter jag runt om direkt! Men eftersom jag redan har en annan bil att kasta pengar i så verkar inte coilovers vara alternativet för mig. 🙂

Fricke.W.’s tips ovan är väl inte coilovers? Själva fjädern följer ju inte med, det verkar ju vara bar aett utbytes ben som är justerbart. Verkar ju helrätt i mina ögon. Pro-drive fjädrar på dom där så lirar väl det fint.

Mäki
                Deltagare

Fricke.W.’s tips ovan är väl inte coilovers? Själva fjädern följer ju inte med, det verkar ju vara bar aett utbytes ben som är justerbart. Verkar ju helrätt i mina ögon. Pro-drive fjädrar på dom där så lirar väl det fint.

Precis det jag ville komma till, men det är så svårt att hitta bra saker när man är ny på ett bilmärke, fråga om Audi så kan jag det mesta haha 😉 Och när det dessutom sitter sänkfjädrar (antagligen) på min bil redan så var ju detta ypperligt. 🙂

Lirkus
                  Deltagare

Synd att dom inte hade till min modell 🙁 Då hade ja oxå handlat. Samma stötdämpare fram men inte bak som de ser ut om man kollar konis sida 🙁

Baggish
                    Deltagare

är de klurigt o byta ut original dämparen mot denna? köpte k-sport coilovers i höstas, nu sa bilprovningen att dom läcker fram. har rullat max 100mil om änns de, vet inte riktigt va ja ska göra. skicka dom i soperna eller ?

andreaswrx
                      Deltagare

är de klurigt o byta ut original dämparen mot denna? köpte k-sport coilovers i höstas, nu sa bilprovningen att dom läcker fram. har rullat max 100mil om änns de, vet inte riktigt va ja ska göra. skicka dom i soperna eller ?

100 mil….:) prova och kontakta återförsäljaren om renovering troligen någon packning som läcker…annas finns det miljöstationer man kan lämna dom på…

Baggish
                        Deltagare

100 mil….:) prova och kontakta återförsäljaren om renovering troligen någon packning som läcker…annas finns det miljöstationer man kan lämna dom på…

får ta göra de. hittade ett gäng trådar om just kina prylarna, men de va ju efter man monterat skiten. går de o renovera org. subaru prylarna

Bodyshot
                          Deltagare

HKS HIPERMAX 3orna funkar fint, haft dom på 3bilar nu!

andreaswrx
                            Deltagare

HKS HIPERMAX 3orna funkar fint, haft dom på 3bilar nu!

reservdelar och renovering är lika med noll. Samma som med hippermax 2, varit uppe innan på forumet, och priset är helt sjukt på dom.

Mäki
                              Deltagare

Kan flika in här att jag fick tag på begagnade TEIN Superstreet till min 😉

Baggish
                                Deltagare

mailat återförsäljaren nu, fick svar att ja ska ta bilder på dom läckande dämparna så skickar dom nya. nån renovering va de inte änns prat om. borgar för kvalité *NOT* får väl hoppas dom nya håller lite längre så man hinner få ihop kulor o köpa andra.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.