Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1962
    Subba555
    Deltagare

      Hej
      Tänkte höra om det är någon som har lust att hjälpa mig och ta en titt på min Dump vent. som jag inte får att fungera efter Ic byte.

      Bor själv i Göteborg så nån i närheten hade varit bra.

      Mvh/Richard

      #48241
      Subba555
      Deltagare

        Eller vet vem jag kan vända mig till.

        /Richard

        #48245
        Niklas
        Deltagare

          Har du problem med orginaldumpen eller? Jag kan hjälpa dig att kolla, dock är jag inte så teknisk. Monterade ny dump på min utan problem så helt koko kan jag inte vara…

          http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

          #48242
          Subba555
          Deltagare

            Nej det är inte org dumpen. Jag har nämligen bytt ut org. ICn mot en front mont historia. Nu har jag en dump med rör anslutning istället.
            Grejen är den att den vill inte släppa ut laddluften när man släpper på gasen, utan den vandrar tillbaka fel väg tillbaka till turbon. Vilket i sin tur gör så att den “tvär stannar”.
            Vad jag har hört skall detta inte vara speciellt bra. Därför kan jag inte låta bilen ladda för mkt, därför står bilen mestadels parkerad (suck).

            Jag fick dock ett tips värt att testa tidigare idag av en kille på mls. Han menade på att jag skulle flytta på dumpen så att luften lättare kan gå ut 🙂

            Men jag är inte ovillig att ta emot fler tips.

            Mvh/Richard

            #48240
            SecretAgentMan
            Deltagare

              LAST EDITED ON Nov-15-02 AT 08:05PM (GMT)
              Det låter lite underligt…

              Vad dumpen gör är att släppa övertrycket *mellan* turbo och spjällhuset, och man använder tryckskillnader före/efter spjället för att öppna dumpen – som inte är något annat än en ventil med en fjäder.

              Det som händer när du släpper gasen är att du får övertryck på ena sidan dumpen (den mot turbon) och undertryck (behöver inte vara det egentligen, är fjädern i dumpen mjuk nog kommer den att öppna tidigare än så) i insuget efter spjällhuset.

              Övertrycket trycker på kolven, och vill öppna, undertrycket suger från andra sidan, och dumpen öppnar.

              Simpelt!

              /J

              Se till att du sätter dumpen före insuget, och plocka “styrtryck” från insuget (finns ledig nippel för detta).

              Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

              Banträffsansvarig SSI

              12,726 @ 177,17 😀

              #48243
              Subba555
              Deltagare

                Frågan är om det spelar någon roll hur långt ifrån insuget man sätter dumpen?
                Här sitter min dump idag.
                http://www.kylarjonson.se/intercooler/bilder/subaru_impreza_2.jpg

                /Richard

                #48244
                Subba555
                Deltagare

                  Nu har jag äntligen löst mitt dump problem 🙂
                  Rören från intercoolern till insuget är av modell större än vad de flesta har. Så större rör innebär mer luft som behövs släppas ut. Dumpen jag hade förut kunde inte släppa ut all luft, så därför gick en del av luften tillbaka till turbon.
                  Därför fick lösningen bli TVÅ dumpventiler, fungerar perfekt 😉

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.