› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › problem :(
- Detta ämne har 5 svar, 1,111 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 3 månader sedan av
subban.
-
FörfattareInlägg
-
25 maj, 2005 kl. 18:51 #2939
subban
DeltagareNu är det nått strul med vad vet jag inte därför frågar jag här.
när jag är ute och kör och ska motor bromsa.
så låter det konstigt bakifrån/underifrån inte riktigt säker varifrån.
står man bredvid bilen hör man ingenting men när man sitter i hör man tydligt.
extra tydligt hörs det om jag backar och och varken gasar lr bromsar men har växeln i ändå. låter ungefär som ( detta är svårt ljud att härma) nnnnn nnnnnn nnnnrackarns detta var svårt att förklara.
får skicka en polare till en vekstad och fråga om dom vet.
men vore ändå mkt tacksam för svar om ni förstår något av vad jag surrar om.
MVH / Kristoffer26 maj, 2005 kl. 22:39 #55682jraberg
Deltagarehmm.. grannens katt?
Vad för årsmodell har du?
Hur långt har den gått?
Låter det när den står still åxå?Tror att det går fortare att lokalisera vad det är om du låter en subaru-mek lyssna på det. Då det kan vara ganska mkt men låter som att det skulle kunna vara diffen eller kardanen (vilket dock känns ganska otroligt) och ännu mindre troligt om det låter när den står still.
Meen sväng in på en verkstad så slipper du oroa dig.(jag vet hur det kan kännas)
🙂
-JR27 maj, 2005 kl. 12:22 #55684subban
Deltagarehmm.. grannens katt?Vad för årsmodell har du?Hur långt har den gått?Låter det när den står still åxå?Tror att det går fortare att lokalisera vad det är om du låter en subaru-mek lyssna på det. Då det kan vara ganska mkt men låter som att det skulle kunna vara diffen eller kardanen (vilket dock känns ganska otroligt) och ännu mindre troligt om det låter när den står still. Meen sväng in på en verkstad så slipper du oroa dig.(jag vet hur det kan kännas):)-JR
det är en 99a som gått 10300 mil.
Nä inte när man står stilla. har 10 mil till närmsta subaru mek
och har lite dåligt med tid så jag skickade en kompis med bilen till en annan verkstad där dom kikade att ett däck var i fint skick medans 3 av däcken var riktigt kassa. vilket förvånade mig då jag tyckte alla såg lika dåliga ut när jag satte på dom för ca 3 veckor sedan. dom sade jag skulle köpa nya däck och sedan göra en fyrhjulsinställning. och om inte det hjälpte söka vidare.
så jag börjar nog med däcken och inställning och sen åker jag mina
10 mil om ca 2 veckorMVH / Kristoffer
27 maj, 2005 kl. 12:54 #55683jraberg
Deltagarehmm, ja är de riktigt slitna och du ändå måste byta så..
annars tycker jag det låter konstigt om det skulle orsaka ljudet. Visst.. olika storlekar på diam kan orsaka att diffen pajar eller mår dåligt, men mjä. jag vet inte. nån av de riktiga doktorerna får tycka till.Konstigt är det i varje fall.
hoppas det löser sig.
🙁
-JR1 juni, 2005 kl. 11:00 #55686L4nc310t
DeltagareJag hade lite liknande problem förra veckan.
konstiga ljud just när man släppte av och motorbromsade.
Mitt självläkte på väg till verkstaden.. Tror att det va en sten som fastnat i en av bussningarna till bakaxeln, inte säker att ditt problem e samma, men det kan va värt att kolla upp..1 juni, 2005 kl. 12:50 #55685subban
Deltagareja det kan vara värt att kolla upp..
tackar för tipset.
MVH / Kristoffer -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.