SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Problem efter avgas montering?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Davve
    Deltagare

Har monterat fullt 3″ avgassystem nu utan nån kat.. körde hem bilen ca 5-10 min.. När jag kom hem & lyfte på huven så rök det lite från turbo/downpipe.. det är väl säkert en del skit som t.ex 5-56 så på den ..Sen så kände jag på slutdämpare & fick en sorts damm på fingrarna.. ligger som ett litet lager skit i dämparen.

Nu till frågan.. Är detta farligt? Ska mappa bilen på fredag.. Men det kändes skumt att ha damm i dämparen & att det blev så varmt runt turbon 🙁

Davve
      Deltagare

Testade en repa till & nu va det inget damm efteråt iaf. Luktade lite runt turbon men det känns inte som nån fara hoppas jag.

Davve
        Deltagare

Det är väll inte helt onormalt att en turbo blir varm nej?Min sotar rätt bra även på tomgång, är det sotet du kallar damm?

Va första repan efter montering.. va inte sot.. mer damm liknande.. men nu är det borta efter andra repan.. så nu är jag inte orolig längre 😉

Nu väntar mappning så man åker lite säkrare 🙂

alrik
          Deltagare

Att de kan ryka lite efter ett avgasbyte är inte så konstigt. Dels att nya rör som värms upp. Om du böt packning mellan dp och turbo så värms den ihop efter som då tätar den ihop allt. Om du lindat in dp i bandage så är de samma där, ryker och luktar första gångerna. /Mikael

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.