› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Problem efter sänkning..
- Detta ämne har 28 svar, 2,386 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
1 maj, 2005 kl. 17:21 #67741
johan84a
Deltagare>Det skulle underlätta oerhört om du kunde tala om vad det är
>du upplever som skumt.
>
>Dämpare precis som bussningar brukar slitas med tiden, du
>upplevde att det kom direkt med ett ljud…det låter inte som
>slut dämpare, det låter som att något är fel..
>
>Men förklara gärna hur du upplever att bilen känns.
>
>/Jdet jag tycker är skumt är att jag inte kan hitta några synliga fel på bilen efter det knepiga ljudet..
jo jag tycker oxå det är konstigt att dom bara gått sönder så (om det nu är det), det kan inte vara så att nu när jag sänkte bilen så fick dämparna en annan belastning och dom kanske inte var purfärska innan, å så gick dom/den sönder?..
Edit: bilen känns väldigt slapp i baken och den hänger inte alls med i kuvor, vänster bakdämpare Gnissla/låter knepigt om man ”hoppar på dragkroken”..
Mvh Johan
1 maj, 2005 kl. 17:41 #67726SecretAgentMan
DeltagarePlocka ur bakre benen och kika på dem, det kan ju vara något som gått sönder.
/J
1 maj, 2005 kl. 20:55 #67730ExOrdis
DeltagareDu har väl inga camberjusterskruvar bak förhoppningsvis?
Dessa är bara att slänga isåfall och sätta tillbaka riktiga skruvar.
Min kärra var väldigt otrevlig i bakvagnen med dessa då alltihop rörde sig vid lite kraftigare kurvtagning. Kostade en rejäl snurrning på Gälleråsen….2 maj, 2005 kl. 08:39 #67742johan84a
Deltagarejo jag får väl se om jag har tid i helgen att plocka ner grejjerna och kolla om nåt har gått sönder..men allt ser och känns ju helt ut när man hissar upp bilen..men det behöver ju inte vara helt för d hehe..
vart sitter camberjusteringsskruvarna då?
Mvh Johan
2 maj, 2005 kl. 08:59 #67727SecretAgentMan
DeltagareKamma dig nu, ut och riv ned bakre benen – det lagar sig inte självt, det börjar lukta som att herrn jagar ursäkter att inte åka på Mantorp? 😀
/J
5 juli, 2005 kl. 10:27 #67747VBG-SuGGan
DeltagareSamma problem som mig… ;(
Jag tror att det har något med monteringem av fjädrarna att göra. Jag har beställt tid på en verkstad som ska gå igenom bilen på Fredag. Jag återkommer med svaret 🙂
7 juli, 2005 kl. 12:35 #67745johan84a
Deltagarejopp den slingrande ormen lever än tyvärr….
jorå jag gjorde en 4-hjulsinställning men det blev ingen skillnad..
jag letar dämpare som en idiot men jag lyckas inte hitta några riktigt bra dämpare..har kollat på koni och funderar på att köpa dom men då måste man ju modifiera fjäderbenen och det vet jag inte hur man gör tyvärr..nån annan kanske vet?
//Johan
13 juli, 2005 kl. 10:26 #67728SecretAgentMan
DeltagareJall – Det är högst troligen bara en ny dämpare att pilla in i fjäderbenet (vilket i stort sett handlar om att borra ett hål i änden på benet).
/J
14 juli, 2005 kl. 12:01 #67733nisse
Deltagareefter att ha tittat i sachs katalogen sa antar jag att det ar samma som sitter pa typ 1.8:an och basic modellerna… men det kanske ar
samma pa alla imprezor utom sti:n?Ja ska köpa 2 nya dämpare bak.Funderar på att handla av autoexpertenStötdämpare Supertouring Sachs 1 612,50 kr stDom borde väl vara som orginal eller ?Upptäckte igår att vänster läcker lite olja//Jonas
19 juli, 2005 kl. 18:05 #67748VBG-SuGGan
DeltagareSom jag misstänkte!!!
Jag hade vridigt fjädern fel vid monteringen i fjäderbenet. Resultatet blev att bilen svajade som faen. Ljudet som jag fick i framvagnen försvann också(klånkadet).Så kontentan var att jag satt
dit sänkningsfjädern precis som orginal satt, men det var fel sänkningsfjädern ska vara vriden ett halvt varv till uppe.Ursäkta jag menar övre lagringen. Annars blir det att fjädern vill böja sig och det hamnar inte rakt dvs all belastning på ena sidan av fjädern.19 december, 2005 kl. 06:19 #67732Manor
DeltagareJoham, hittade du felet någongång? Om JA, vad var det?mvh Mats N
tjenixen!det enda felet som jag kan komma på är att även den andra bakdämparn har gett sig…så jag ska inom nån framtid här köpa nya dämpare..får se när jag har mera pengar i kassan bara..men det är vad jag tror iaf..eftersom jag märkte att den högra bakdämparn var kass när jag bytte fjädrarna så har väl antagligen den andra gått sönder oxå..eller ingen som har någon bättre teori??Mvh Johan
Så ditt problem med läskig väghållning kvarstår alltså fortfarande. Gjorde du någon hjulinställning förresten!!?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #67731Manor
DeltagareJoham, hittade du felet någongång? Om JA, vad var det?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #67743johan84a
Deltagarejo men jag har inte bra garage att vara i heller..
men det kanske blir natten mellan ons/torsdag då som det får bli..
men vad kan det egentligen vara som har gått sönder då??om det inte är dämparna vill säga..//Johan
19 december, 2005 kl. 06:19 #67744johan84a
DeltagareJoham, hittade du felet någongång? Om JA, vad var det?mvh Mats N
tjenixen!
det enda felet som jag kan komma på är att även den andra bakdämparn har gett sig…så jag ska inom nån framtid här köpa nya dämpare..får se när jag har mera pengar i kassan bara..
men det är vad jag tror iaf..eftersom jag märkte att den högra bakdämparn var kass när jag bytte fjädrarna så har väl antagligen den andra gått sönder oxå..
eller ingen som har någon bättre teori??
Mvh Johan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.