SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Problem efter växellådsbyte.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    RobRose
    Deltagare

Vart klar med att hänge i en 6-petad låda idag, och tog mig en snabb repa för att kolla att allting lirade. Körde upp och ner för gatan och gasade igenom 1-4 utan problem, rullade sen tillbaka bilen och låste igen garaget.

Och sen när jag stack iväg med bilen på en lite längre tur så kändes det som att kopplingen slirade, så jag och en kompis körde tillbaka till garaget igen och luftade kopplingen. Men detta hjälpte tyvärr inte heller, det känns fortfarande som att det slirar.

Körde en tur efter luftningen och när jag kom upp på 4:an vid ca. 3500 varv med lite halvslir hela vägen, och sen helt plötsligt tvekade det till lite och sen stack det iväg med full kraft.

Någon som haft nåt liknande problem eller har en minsta aning om vad det är som spökar?

/MVH Robin

RobRose
      Deltagare

Lyfter den här tråden igen då jag har åkt på lite andra problem. Slirandet är åtgärdat, men nu hugger kopplingen förjävligt istället.

Kopplingen i fråga är en Excedy steg 1, och jag är helt och hållet med på att den är lite svårare att köra än en orginal koppling.. men hela bilen rycker och skakar när man släpper upp på både 1:an och 2:an. Är detta normalt, och är det nåt som behöver slitas in?

lunkan
        Deltagare

Det är inte så att man måste gasa lite mer för att det inte ska skaka? Men det har du säkert testat redan om inte så testa det.

RobRose
          Deltagare

Mjo jag har testat det också, blir bara värre om man ger gas, tack för tipset dock.

Satt och läste lite i service manualen och letade mig fram till att det möjligtvis skulle kunna vara motorkuddarna. Nån som har erfarenhet av detta?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.