- Detta ämne har 8 svar, 1,161 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av .zip.
-
FörfattareInlägg
-
27 december, 2007 kl. 23:32 #16209volvosnubbeDeltagare
Hejsan !
jo ja har fått ett litet mysko problem som kommer o går o nu e de helt kasst .. c-låset har lagt av helt .
Problemet är att c-låset fungerar inte när ja låser med nyckel eller använder “spaken ” i bilen . MEN när ja trycker på larmdosan för o stänga resp öppna så fungerar det .
Ibland så stänger bilen dörrarna av sig själv :S vilket e rätt kusligt då nycklarna KAN sitta i.
MEN när den låser dörrarna går inte larmet in o låser..eller den larmar inte iaf och lampan på larmet tänds inte o man kan öppna dörren utan att det tjuter.Tog ner dörrpanelen idag då c-låset heltplötsligt fungerade i 2dagar. Tog ner och sprutade lite 5-56. MEN då la c-låset av helt o går inte o väcka alls förutom att den stänger dörrarna av sig själv ibland.
Mina spekulationer är då att c-låset (svarta dosan under låsmekanismen) är trasig (?)
Är detta vanligt fel på subaru ?
ÄR detta felet eller ÄR det nån kabel som jävlas med mig ? eller e de larmet som strular `?Ingen som känner igen det ?
MVH Dennis / skulle vara hyggligt om någon som visste skrev så man inte glömmer nyckeln i tändningslåset o den låser dörrarna.
27 december, 2007 kl. 23:34 #164074volvosnubbeDeltagareglömde skriva att ja har ett carguard larm. Kommer inte ihåg vilket på rak arm. Men kan se att de står SIEMENS på en blinkande box som antagligen e samman kopplad till larmet (?)
28 december, 2007 kl. 09:42 #164071.zipDeltagareHar för mig att denna fråga har varit uppe tidigare, men jag hittar inte igen den.
Jag hade samma problem med mitt carguard larm, men detta problem är iofs inte carguards fel, utan det är org. kablaget.Av med dörrpanelen på förarsidan.
Längst ner i vänstra hörnet sitter c-lås motorn, i underkant av denna dosan sitter det ett kontaktdon med tre kablar. Den vita kabeln styr centrallåset innifrån när du låser manuellt.
Att c-låset fungerar med fjärrdosan har inget med denna kabeln att göra.
Det kan vara lite småjävligt att komma åt kontaktdonet så kanske måste plocka loss hela motorn.
Vicka på kabeln och slit lite lätt och se om den är lös. Min kabel hade gått av helt och hållet.//.zip
28 december, 2007 kl. 11:52 #164075volvosnubbeDeltagareHar för mig att denna fråga har varit uppe tidigare, men jag hittar inte igen den.Jag hade samma problem med mitt carguard larm, men detta problem är iofs inte carguards fel, utan det är org. kablaget.Av med dörrpanelen på förarsidan.Längst ner i vänstra hörnet sitter c-lås motorn, i underkant av denna dosan sitter det ett kontaktdon med tre kablar. Den vita kabeln styr centrallåset innifrån när du låser manuellt.Att c-låset fungerar med fjärrdosan har inget med denna kabeln att göra.Det kan vara lite småjävligt att komma åt kontaktdonet så kanske måste plocka loss hela motorn.Vicka på kabeln och slit lite lätt och se om den är lös. Min kabel hade gått av helt och hållet.//.zip
jo ja har haft nere allt o även plockat ut dosan med lås.
Men när ja vickar på kabeln händer inget ändå.
Är dosan trasig då?sprutat in 5-56 i kontaktstycker oxå. hjälpte itne heller.
Ibland flippar låset ju o låser själv .
Ja kunde inte hitta nått när ja sökte på forumet heller.
Vore kul o veta felet.
Hade tänkt o åka o beställa nytt c-lås idag på bekö.
Onödigt om ja gör de o de e inte de som e felet.28 december, 2007 kl. 16:01 #164076volvosnubbeDeltagareo nu i kväll fick ja höra ” drop drop drop” i dörren när den stog ute i regnet o ja hoppade in.
frågan e varifrån de kommer isf… för listen ser tät ut..
måste a blivit så när ja tog ner dörrpanelen . de skumma e att ja inte tatt bort nått bara haft nere panelen o låset som sitter precis som innan.28 december, 2007 kl. 16:03 #164077volvosnubbeDeltagareHar för mig att denna fråga har varit uppe tidigare, men jag hittar inte igen den.Jag hade samma problem med mitt carguard larm, men detta problem är iofs inte carguards fel, utan det är org. kablaget.Av med dörrpanelen på förarsidan.Längst ner i vänstra hörnet sitter c-lås motorn, i underkant av denna dosan sitter det ett kontaktdon med tre kablar. Den vita kabeln styr centrallåset innifrån när du låser manuellt.Att c-låset fungerar med fjärrdosan har inget med denna kabeln att göra.Det kan vara lite småjävligt att komma åt kontaktdonet så kanske måste plocka loss hela motorn.Vicka på kabeln och slit lite lätt och se om den är lös. Min kabel hade gått av helt och hållet.//.zip
vart gick din kabel av ?
28 december, 2007 kl. 23:03 #164072.zipDeltagareJust innan stiftet. Den satt bara fast i plasthöljet.
//.zip
30 december, 2007 kl. 15:42 #164078volvosnubbeDeltagareokej…
vickade på mitt kontaktstycke men inget händer..
kollade upp larmet.
carguard t70c tror ja de hette.
Inga barnfel på dem väl?30 december, 2007 kl. 21:54 #164073.zipDeltagareSamma larm som jag har och jag vet inte av några barnsjukdommar.
Kolla upp alla org. kablar, det måste vara kabelbrott någonstans.//.zip
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.