- Detta ämne har 46 svar, 7,680 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Norbius.
-
FörfattareInlägg
-
19 maj, 2012 kl. 18:37 #242284ManorDeltagare
Där har du problemet, måste sträckas. Men ja orkar inte skriva alla måtten här från mobilen.
Ska inte det framgå av installationsanvisningen i så fall?
22 maj, 2012 kl. 15:42 #242292Christian SDeltagareJag tycker det verkar jätteskumt att du inte får det att funka, nog för att D2/K-sport/XYZ/STD å alla taiwanben inte är det främsta vad gäller kvalité så funkar det ju ändå för typ alla? Har du köpt dom med alldeles för mjuka fjädrar så bilen sjunker ihop jättemycket eller? Eftermarknadscoilovers köper man ju inte för man vill ha komfort eller standardhöjd på bilen direkt.. 😉
håller med till fullo, tycker också det verkar jätte skumt.
sen är det rätt kul när han här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=245610 i sin tråd på garaget.org får hjälp med att hitta en impreza 03 med D2 coilovers på garaget säger att det inte är samma för att det är en WRX och inte en STI och skyller på att det annan drivlina och upphängning trots att fjäderbenen ser exakt likadana ut och att dom passar oavsett om det är en WRX eller en STI:D23 maj, 2012 kl. 07:09 #242328OphanWitehallDeltagareHär verkar det finnas både allvetare och världsmästare…
Hur fasiken menar du med att fjädrarna måste sträckas? :S :O
Folk verkar vara helt hundra på att jag fått rätt saker, kan det inte vara så enkelt att det har blivit felpaketerat i kartongen på fabriken? Eller gör aldrig D2 fel? Jag kan villigt erkänna att jag inte är hemma alls på Subaru, detta är min första och troligen sista subaru. Jag ställer ju frågor här för att få hjälp, inte bli på hoppad och idiot förklarad.
Vissa verkar ju inte ens förstå problemet, utan verkar tycka det är helt normalt att ha en bil som är så låg att man inte kan köra med den på allmänväg eller ha folk i bilen utan att det skrapar i skärmkanterna.Men som sagt tidigare, nu skiter jag i detta och har plockat fram sommarbilen och kör med den ist och sparar pengar till riktiga dämpare tills vintern när subban ska användas igen.
23 maj, 2012 kl. 07:24 #242302HåenströmDeltagareHär verkar det finnas både allvetare och världsmästare…
Hur fasiken menar du med att fjädrarna måste sträckas? :S :O
Folk verkar vara helt hundra på att jag fått rätt saker, kan det inte vara så enkelt att det har blivit felpaketerat i kartongen på fabriken? Eller gör aldrig D2 fel? Jag kan villigt erkänna att jag inte är hemma alls på Subaru, detta är min första och troligen sista subaru. Jag ställer ju frågor här för att få hjälp, inte bli på hoppad och idiot förklarad.
Vissa verkar ju inte ens förstå problemet, utan verkar tycka det är helt normalt att ha en bil som är så låg att man inte kan köra med den på allmänväg eller ha folk i bilen utan att det skrapar i skärmkanterna.Men som sagt tidigare, nu skiter jag i detta och har plockat fram sommarbilen och kör med den ist och sparar pengar till riktiga dämpare tills vintern när subban ska användas igen.
Men ge inte upp nu,jag har ju sagt att jag kan komma till falun och titta på dom. Jag har haft en sti 03 med D2 på så jag vet hur de ska vara. Jag kan även ta med mina och jämföra.
23 maj, 2012 kl. 09:17 #242298Christian SDeltagareOm det nu tar i skärmkanterna så får du väll ta och öka cambern lite så att det går fritt?
Du skrev ju att du har 2mm camber och har du det så är det ju ingenting, dessutom så brukar man inte ange cambern i mm utan i grader 😉 jag kör med 2,4 GRADER camber runt om på min och då lutar dom hyfsat inåt och det går hur fritt som helst för skärmkanterna:)23 maj, 2012 kl. 20:09 #242311HjelmDeltagareSjälv köpte jag k-sport coilisar till min sti 04 och det är ju samma bil och D2 / ksport kommer ifrån samma fabrik same shit but different name, det är vad jag hört 🙂
kör med 18″ med ET40 & 235däck och nu när jag har klämt känt ställt in dämparna. så nu finns det god marginal mot benen! Jag rörde inte på fram coiloverna nånting alls jag skruvade t.o.m ihop dem lite
däremot bak benen kommer jag inte riktigt ihåg men har för mig att dem var för korta först!såhär fick jag mina
28 maj, 2012 kl. 07:06 #242313EvetsDeltagareMonterat mina o de var inga som helst problem. Vi mätte upp original sen ställde vi dem ungefär som dem när vi monterade, sen fick man måtta in dem lite efter montering och en fyrhjulsinställning och nu rullar den på fiiint
28 maj, 2012 kl. 08:43 #242299goffemannenDeltagareMonterat mina o de var inga som helst problem. Vi mätte upp original sen ställde vi dem ungefär som dem när vi monterade, sen fick man måtta in dem lite efter montering och en fyrhjulsinställning och nu rullar den på fiiint
Hoppas du justerade klart höjden innan du gjorde fyrhjulsinställning. För va ja vet så ändras vinklarna när du ändrar höjden på bilen.
/ David J – Superior Media
31 maj, 2012 kl. 19:26 #242306NorbiusDeltagareFick hem likadana coils till min 07’a idag, och skulle montera dom.
Sagt och gjort, när jag skulle montera dom främre benen märker jag att jag att bulthålen i hubben inte stämmer. Har 65mm mellan bulthålen på bilen, och 75mm på hubbarna?
Mätte på bakbenen och dom hade 65mm dock. Har jag fått fel eller är jag helt korkad? :p
Inte nog med att dom vart försenade 2v, men att det nu ska vara fel med…suck isf.31 maj, 2012 kl. 19:35 #242291challeDeltagareDet låter som att du har fått ben till en STI, dom har nämligen längre mellan bulthålen pga brembooken
31 maj, 2012 kl. 19:39 #242307NorbiusDeltagareOk, kanon. Snackade med streetperformance flera ggr för att verkligen få rätt, dom verkade inte veta exakt vilka jag skulle ha nämligen. Sen blev benen försenade 2v med, och nu har jag antagligen fått fel med…
Får ringa dom imorrn, men borde inte dom bara kunna skicka andra hubbar om det finns inne isf?
Bara hubbarna som skiljer?31 maj, 2012 kl. 20:01 #242308NorbiusDeltagareKollade ordersedeln lite nogrannare och jajjamän, har fått till en STI…
Trots att det sades klart och tydligt vid beställning att det var till en icke-STI.
Så trött jag blir…1 juni, 2012 kl. 03:53 #242285andreaswrxDeltagareOk, kanon. Snackade med streetperformance flera ggr för att verkligen få rätt, dom verkade inte veta exakt vilka jag skulle ha nämligen. Sen blev benen försenade 2v med, och nu har jag antagligen fått fel med…
Får ringa dom imorrn, men borde inte dom bara kunna skicka andra hubbar om det finns inne isf?
Bara hubbarna som skiljer?nej glöm det, nya hubbar innebär nya fälgar mm
1 juni, 2012 kl. 04:57 #242300goffemannenDeltagarehan pratar om nedre fästet på fjäderbenen. inte hubben/spindeln på bilen.
1 juni, 2012 kl. 14:19 #242310NorbiusDeltagareJo precis, bara nedre fästet på fjäderbenen. Snackade med Streetperformance innan idag och dom kunde inte annat än beklaga…D2 som gjort fel fick jag som svar bara.
Fick alltså STI-ben trots jag 3ggr klargjort att jag inte ska ha till en STI.Mumlade om att det är ju en brytpunkt vid 05 då dom bytte bultdelning, så kan ju vara så att dom blandat hubbar, fästen och gud vet allt vad han sa, beroende på vart bilen kommer ifrån, då kokade jag fan över…
Fel händer men jag var extra utförlig med att förklara att det ska vara till en standard-wrx, trots det får man fel, och sen försenat på det då blir man lite…
Nu ska jag vänta ytterliggare 2v(förutsatt att det inte blir försenat igen) på nya hubbar, blir lagom trött. Redan stått 3v.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.