Bilen är en subaru legacy turbo 92-.
Det hela började med att jag ville montera en öppen dumpventil. Efter många om och men sitter nya dumpen på och eftersom det innan satt en orginal återcirkulerande dump, har jag täppt igen det hålet med plugg och slangklämma. Det pyser friskt, tills morgonen efter. Bilen är kall och jag startar.. bilen dumpar inte vid 0.3-0.4 BARs tryck. Jag trycker på och den låter lite trött. som att jag släpper på gasen och 1 sekund senare kommer dumpet… en efter dröjd dumpning.. Jag känner senare på dagen att turbon tappar jätte snbbt tryck. Ungefär som vid spikning, det hugger till.
Jag läser på forum, som säger att ”-om ett fluttrande ljud kommer, stänger dumpen för sent.. luften studsar mellan turbo och dump”… Vilket jag hörde ett fler tal gånger idag efter jobbet. Bilen kall och den hackar samt fluttrar… Jag slänger på varningsblinkers och byter tillbaka till orginal på plats,(är rädd för skador på turbon). Fluttret borta, men nu… den hackar fortfarande vid jämt gasflöde.. Slutde dock när bilen blivit varm… Varför?
Alla slangar sitter som de gjorde innan. Bilen är helt orginal förutom, bakre dämparen…
Snälla hjälp mig.. Har jag gjort något fel??