SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor problem med IC rör ?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

Hej !
      monterade mitt ic kit igår och idag men fått problem med att IC röret från turbon tar i Dimljuset (plåten) bakom stötfångaren.
      Nån som stött på samma problem ? hur löser man det ?
      Har autobahn 88 kit.
      Får inte dit stötfångaren pga av det då ja inte tog ur dimljusen ur stötfångaren.

MVH Dennis

Tolle
      Deltagare

Jadu!

Det går inte att montera autobahn 88 kittet utan att kapa ur under dimljusen.
        Det är därför alla som har FMIC åker med dimljuskåpor!
        Jag en av få som har dom kvar, om inte den enda. Har kapat ur under dimljusen men fått bygga en egen lösning på dimljusen eftersom fästena till dimljusen delvis åker med rondellen!
        Lite bökigt att få till eftersom dom ska vara riktade rätt på bilprovningen! 😮

volvosnubbe
        Deltagare

okej !
          Frågade dem som ja köpte kitet av o de sa att de skulle passa iaf.
          Sett fler som kör med så måste få reda på hur de monterat det.
          Hur gjorde du ? bilder ?
          Möjligtvis inte du som har samma mörkblåa me samma guldfälgar som jag ? 😛
          Med nån stor frontläpp på ..

MVH Dennis

Tolle
          Deltagare

Jag kan inte tänka mig att det går å få på fronten utan att kapa ur under dimljusen om du inte t.ex brickar ner ICn från balken
            men då hänger den ner ännu mer under fronten är visserligen rätt fränt iof men inte lika praktiskt! :p
            Å andra sidan är det ganska race med polerade alurör under dimljusen oxå!

Här har du två bilder.. kanske inte hjälper så mycket iof…
            har tyvärr inga fler och ingen möjlighet att fota fler heller just nu för att min bil står i västerås med lådan i pyttedelar och trasiga drev!
            tänkte passa på å skryta lite med att 6 pet dccd är PÅ VÄG från england nu!

http://xs116.xs.to/xs116/07246/DSC00149.JPG
            http://xs216.xs.to/xs216/07246/DSC00147.JPG

SecretAgentMan
            Deltagare

äsch…trams, skit i dimljusen, har ni någonsin verkligen känt att de behövts? Mer än som tuffljus när man snurrar runt korvkiosken dvs. 😀

/J

volvosnubbe
              Deltagare

din intercooler ser iof inte ut som min . Min ser ngt högre ut.
                Ja har inte problem o få dit den utan o kapa på vänster sida . Utan bara på höger där röret kommer från turbon till ic´n.
                Får väl sätta nån distans då kanske.
                Vill ha kvar mina dimljus . Ser fult ut utan och ja jobbar nattetid så dem behövs när ja åker hem genom skogen o de springer en massa djur.
                Får väl ta o sätta dit en P1 läpp eller nått så icn inte syns.
                Hur blir kylningen om man flyttar ner ic´n då? för luften tar la enklaste vägen.

MVH Dennis / som inte änns får av dimljusen för de sitter fast!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.