SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor problem med laddtrycket!

• Detta ämne har 4 svar, 1,023 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av mattias514.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    mattias514
    Deltagare

Hej har fått problem med min Impreza wrx -01.
      Laddtrycket som droppar vid fullt gas på drag för att sedan komma igen en stund och samma visa om och om igen. Om man gasar 3/4 gas kan man få trycket att hålla sig uppe.Bilen är helt original inge trimm eller någåt. Har kört ett tag när motor elektronik lampan lyst.:(

Gilarski
      Deltagare

Hej har fått problem med min Impreza wrx -01.
        Laddtrycket som droppar vid fullt gas på drag för att sedan komma igen en stund och samma visa om och om igen. Om man gasar 3/4 gas kan man få trycket att hålla sig uppe.Bilen är helt original inge trimm eller någåt. Har kört ett tag när motor elektronik lampan lyst.:(

Kolla felkoderna. Har du koll på hur mycket den laddar (mätare) ?

Manor
        Deltagare

När det strular så gissar jag alltid på luftmassemätaren (LMM:en), då har man rätt i 98% av fallen ;).

Åk till närmaste Subaruverkstad och läs ut eventuella felkoder.

Lt Dan
          Deltagare

Hade nåt liknande på min GT-00.
            Då var det solenoiden som styr laddtrycket som var igensatt med oljeklet. Rengörning med bräkleen så var problemet löst.

mattias514
            Deltagare

Tackar för alla svar! Har ingen laddtrycks mätare. Får väl ta med den på verkstad då, skulle kunna vara lmm:en då jag var å tog bort (luftsnorkeln) och de var då den började lysa. Stoppade tillbaka den men den lös ändå. På senare tid har den lukta bränt gummi skulle kanske kunna vara någon slang?

(uppdaterad)
              Tog in bilen i garaget och tog bort batteriet, lät den stå några timmar skruvade på batteriet och stack ut och testa och nu fungerar den igen. Dock lyser lampan ännu. 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.