SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor problem med laddtrycket :)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    0nE
    Deltagare

Det är en subaru impreza wrx 05 från england, om det spelar någon roll ^^

Men problemet är att bilen inte vill ladda mer än 0.4 bar, jag har testat med en riktig turboladdtrycksmätare som är säkert 15 cm i diameter alltså en riktig jäkel :). Just för att försäkra mig om att laddtrycksmätaren funkar, och det gör den. Bilen beter sig inte alls konstigt på något sätt.

Bilen går bra för övrigt inga missljud eller felkoder som skulle vara orsaken till ladd strulet enligt subaru verkstaden. Ända felet dom hitade var en sensor innan caten, inte lamda n men någon annan kommer inte ihåg vad den heter .

Jag har funderat på att dra loss slangen på wg men är lite feg att jag ska paja hela skiten :/ finns det andra slangar man kan testa med?

Jag har gjort följade;
      *kollat alla slangar
      *wg armen den går trögt vet inte hur lätt/trögt den ska gå, men den går att flytta iaf

Gystompa
      Deltagare

Tjena

Kul att se att du postar på rätt ställe för en gångs skull 🙂

Lägg upp en bild på hur dina vakumslangar går.

Du ska ha en kort slang med ett T-kors på som har en inbyggd restriktor i sig som går mellan turbon och wastegateklockan.

Den sidan på T-korset som har restriktor ska gå till din Boost solenoid.som är en elektronikpryl som styr laddtrycket. Den sitter strax ovanför luftfilterboxen. Följ slangen dit och kontrollera att den sitter där.

Boost solenoiden har sen en till utgång som ska gå tillbaka till insugsslangen som går mellan luftfilterbox och turbo.

Börja med att kontrollera att det här stämmer för dig.

Och inget annat tjafs som t.ex laddtrycksmätare ska vara inkopplad nånstans på dom här slangarna

brallor
        Deltagare

Jag hade samma fel och då saknades restriktorn i vakumslangen, man kan känna på vakumslangen om den innehåller en sådan.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.