› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › problem med missljud från drivaxeln ((hjälp))
- Detta ämne har 7 svar, 976 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Tallen.
-
FörfattareInlägg
-
6 augusti, 2005 kl. 10:17 #3034
moken
DeltagareÄr det lagren som går ut till främre drivaxlarna du menar?
Om du ändå ska upp till 500+ kan du nog skita i att byta lagren och istället börja leta efter en kraftigare transmission.
Och att kopplingen börjar ta slut gör väl inget, för när du bygger en motor som håller för 500+ måste motorn ändå ur, rivas isär, byta kolvar, stakar, kanske porta topparna osv och då kan du ju passa på att byta koppling då istället. Eller om du byter kopplingen samtidigt som du monterar din kraftigare låda och sen river ur motorn i vinter och bygger upp den från början.6 augusti, 2005 kl. 14:03 #56187mip
Deltagarejag är osäker på om det är det men det låter ett burrande ljud när man släpper gasen eller frikopplar, det kanske låter annars med men det hörs inte inne i bilen i sådana fall.
fick höra att det kunde vara hjullagren men vem vet.
lådan skall visst hålla men ny koppling och kolvar+stakar behöver man visst, pratat med en som skall kunna trimmning.vet ni nån som är kunnig får ni gärna höra av er
MVH Peter ((MIP)):-) 🙂
19 december, 2005 kl. 06:19 #56181Manor
Deltagarenågon som vet vad man kan få tag på billigare delar till en impreza kombi 99 mina lager som sitter på drivaxeln verkar vara slut det låter nott helt otroligt när man drar på plus när man rullar ej under tryck kopplingen är snart slut nån som vet nån billig mek i Gbg MVH peter;( ;( 😮 ring om ni vill tacksam för svar snarast 0762154503 eller maila mip7666@hotmail.com
…är priset det enda du går på…att det ska vara så billigt som möjligt ;(. Jag tycker en Impreza (speciellt en kombi) är värd betydligt mer än så. Se till att fixa den riktigt nu och inget snikmeck med delar från Biltema eller dyligt…
/ Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #56182Manor
Deltagare…nej jag kan inte fixa delar billigt. 500+…suck :-(.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #56183Manor
DeltagareOriginallådan på en my-99 håller garanterat inte om dutänkt att ha 500+ hk och dessutom använda dom.Sen om du nu åker originallåda eller något annat vet ju inte jag. :)Hoppas att du inte tar illa upp men att du jagar lågprisdelar och samtidigt har ambitioner attligga på över 500hk tycker iaf jagrimmar liite illa. /D
Så sant som det var sagt Tallen. För att få ut 500+ hästar med en drivlina som håller för påfrestningarna…så pratar vi ”plenty” med pengar (även för en IT-mupp ;)). Den som har sagt att originallådan ska klara av 500+ hk pratar (ursäkta franskan) SKIT. Det är väl iofs inte hästarna i sig som dödar lådan, utan vridmomentet…men i det här fallet så går de hand i hand. Om du vill få ut mer än 300+ hk så bör du även lägga undan pengar för ett eventuellt lådras.
Sök på forumet lite…den som söka skolen finna…
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #56184Tallen
DeltagareOriginallådan på en my-99 håller garanterat inte om du
tänkt att ha 500+ hk och dessutom använda dom.
Sen om du nu åker originallåda eller något annat vet
ju inte jag. 🙂Hoppas att du inte tar illa upp men att du jagar
lågprisdelar och samtidigt har ambitioner att
ligga på över 500hk tycker iaf jag
rimmar liite illa./D
19 december, 2005 kl. 06:19 #56185mip
Deltagarenågon som vet vad man kan få tag på billigare delar till en impreza kombi 99 mina lager som sitter på drivaxeln verkar vara slut det låter nott helt otroligt när man drar på plus när man rullar ej under tryck kopplingen är snart slut nån som vet nån billig mek i Gbg
MVH peter;( ;( 😮 ring om ni vill tacksam för svar snarast 0762154503 eller maila mip7666@hotmail.com19 december, 2005 kl. 06:19 #56186mip
Deltagaredet var väl inte så jag menadex( x( men 20000kr för två lager med byte låter väl lite väl dyrt eller vad kan du fixa delarna som inte kommer från biltema nånstanns.
jag vill ju ha orginal narturligtvis det var inte nån budget variant jag sökte efter men visst kan du fixa byte plus del för 5-10000 visst.
vart kan jag finna dessa delar som inte är skit jag är inte intresserad av nån dynga heller.
eftersom jag skall upp till 500+ så vill det till att grejorna håller eller jag köpte inte bilen för att söndagsköra med men vad kan det vara för fel när det brummar det låter brrrrrrrrrr när man körmvh MIP
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.