SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Problem med Oljetryck och oljetempmätare.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Tjena. Monterade lite nya mätare idag. Autometer oljetemp,oljetryck och vattentemp. Nu är det så att ja har problem. Oljetempmätaren går i botten direkt. Oljetrycket lever sitt eget liv. Fladdrar å har sig. Visar ibland inget värde alls osv. Ja har använt monteringsatsen som scoobyparts säljer. Har samma jord(en punkt inne i bilen som ja även använt till lyset till mätarna) och plus till alla tre mätarna. Kopplat dem till ett relä som är avsäkrat.

Kan de vara så att givarna till oljetrycket och oljetempen inte jordas ordentligt?? Behöver jag dra nån jordkabel till givarna? Vet dock inte riktigt hur ja skulle koppla på givarna.

Använde även ett varv gängtejp på givarna så de inte skulle läcka, kanske de som gör att de inte funkar riktigt?

Vattentempgivare är inte ikopplad än. Har ingen slang adapter än.

Christian S
      Deltagare

vet inte hur det ska kopplas till dina mätare men till mina så ska man jorda givaren i motorrummet och bara dra in signalkabeln in till mätaren.

goffemannen
        Deltagare

Hmm okej. Ja har dragit in signal till mätarna. Sen plus och minus till dem. Läser igenom monteringsanvis ingen igen. Givarna ska jordas där de monteras om de inte gör de så ska man jorda dem med en kabel. Men ja vet inte riktigt hur ja ska koppla jord på givaren.

Rillle
          Deltagare

Hmm okej. Ja har dragit in signal till mätarna. Sen plus och minus till dem. Läser igenom monteringsanvis ingen igen. Givarna ska jordas där de monteras om de inte gör de så ska man jorda dem med en kabel. Men ja vet inte riktigt hur ja ska koppla jord på givaren.

Tja inte va sån, men verkar stenhårt som du kopplat fel!
            Hade samma problem på min ”evo 6a” när ja kopplade fel, +/- ..

Mvh

goffemannen
            Deltagare

Tja inte va sån, men verkar stenhårt som du kopplat fel!
              Hade samma problem på min ”evo 6a” när ja kopplade fel, +/- ..

Mvh

jo de förstår ja väl :). Men tror de är jordfel. Så ska dra extra kablar och plocka bort gängtejpen idag och se om de blir bättre

goffemannen
              Deltagare

ja fixade det med mätarna idag. Hade kopplat fel på oljetempen. Signal och jord hade jag växlat så nu funkar den bra. De va mörkt igår och ja va trött så de blev lite fel =). Sen så fixade jag en jord kabel till oljtetrycksgivaren så nu är den stabil å bra. Ligger på 2.5-3 på tomgång beroende på temp sen 5-6 när jag kör. Är det bra värden?

Sen behöver jag köpa en adapter till vattentempgivaren. Nån som vet va de är för innerdiametern på den övre kylarslangen?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.