› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Problem med öppet luftfilter!!!!
- Detta ämne har 26 svar, 1,656 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av
lunkan.
-
FörfattareInlägg
-
3 maj, 2006 kl. 21:11 #3304
Bodyshot
DeltagareTjaba! Jag har problem med ett öppet luftfilter, jag får det inte att funka.
Jag har ett K&N Luftfiler, ett stort sådant (för stort för att få plats!!!), får det inte att få plats, och klantig som jag är så drog jag sönder röret som luftmängdsmassemätaren sitter i, vart kan jag köpa en sådan, och till vilket pris?
Finns det något bra luftfilter (öppet) som passar på gt:n, utan några större monteringsproblem? Ett helt komplett kitt letar jag självklart efter då. Mvh William
3 maj, 2006 kl. 21:19 #57767Hulken
DeltagareJag hade ett K&N 57i filterkit som passade klockrent på min GT! Hade inga som helst problem med det!
/Magnus
3 maj, 2006 kl. 21:23 #57780Bodyshot
DeltagareJag har något liknande K&N filter, men jag får det ej att passa…
Själv anslutningarna blir för långa, och sen så får inte luftfiltret plats! 🙁3 maj, 2006 kl. 21:33 #57765nisse
Deltagaredet finns specialla kit som HETER ”57i” där finns allt du behöver. du har klart för dig att öppet filter inte är att rekomendera…
3 maj, 2006 kl. 21:37 #57781Bodyshot
DeltagareNäe jag har hört det.. Men det värsta som kan hända är att lmm går åt helvete va?
Vad finns det för ågärder man kan göra för att det skall funka?
3 maj, 2006 kl. 22:07 #57777specialized
DeltagareVarför ha öppet filter så motorn suger i sig massa varmluft ? Enda gången man egentligen behöver det är när man kör FMIC och luftburken inte får plats för tryckrören.
Ska man ha sådan lösning så satsa på ett rikigt Cold Air Intake som suger luft i innerskärmen istället.Annars så gör du som de flesta : Snorklar av och kör med orginal filter eller ett lätt inoljat panel effektluftfilter.
Sklijer inte så mycket i ljud mot ett öppet.Inte i effekt heller.
Kall luft = EffektDetta är ju vad jag tycker då 😉
/ Mattias
3 maj, 2006 kl. 22:09 #57776AK_Impreza
Deltagarejrm har 2 st alternativ på öppet luftfilter som oxå ger effekt samt går väldigt bra ihop med LMM!!
MVH//Andreas
4 maj, 2006 kl. 06:20 #57764SecretAgentMan
Deltagare…och ett av de där som är så bra (apexi) vet jag om två trasiga luftmassemätare på, på samma bil, inom kort tid, och ett par andra bilar med samma filter innan det.
Låt bli om ni inte behöver.
* Det enda det gör är ger ett ”tufft” ljud.
* Du riskerar att dra in mer varmluft om du inte sett till att mata filtret med luft på något sätt.
* LMM:en behöver inte rasa helt och trigga nödläget, mao kan det sluta i ett rejält motorras om man inte har lite koll/känsla för att något inte är riktigt rätt.Skruvar man dit en frontmonterad ic, så har man inte mycket att välja på, mer än att K&N verkar vara ett relativt ”säkert” val.
Det är och förblir rysk roulette med motorn, oavsett vad folk vill tycka om det..
/J
4 maj, 2006 kl. 07:03 #57782Bodyshot
DeltagareOkej. Nu tappade jag plötsligt suget… Men om jag byter bilens styrsystem till typ Motec så kan jag köra öppet, för då tar jag väl bort lmm helt? Right?
4 maj, 2006 kl. 07:30 #57768Mats
DeltagareRight
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg4 maj, 2006 kl. 08:14 #57783Bodyshot
DeltagareVad skulle jag göra utan er grabbar 😉
4 maj, 2006 kl. 08:17 #57769Mats
DeltagareTroligtvis ha mer pengar över i slutet av månaden…
Man får en massa underliga ideér när man surfar runt här…Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg4 maj, 2006 kl. 09:06 #57784Bodyshot
DeltagareSå sant som det är sagt 🙂 Men det är alltid kul att trimma! 😀
4 maj, 2006 kl. 10:42 #57778specialized
DeltagareJa,ska man byta sprut till Motec så lär man inte ha mycket pengar kvar i slutet på månaden 😉
/ Mattias
4 maj, 2006 kl. 15:46 #57774HAEN
DeltagareJag har kört med apexi öppetfilter i 3 år å de har funkat klockrent.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.