SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Problem med plötsligt varm gång.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Zeb_Macahan
    Deltagare

Hej på er!

nu har jag 2 gånger på ca 300 mil (mycket korta turer) haft problemet att den efter en kort stund går varm på mätaren, fläkten startar inte. Omstart av bilen med en stunds kyla ordnar problemet.

Nu kommer ju frågan om termostaten eller givaren till mätaren är någon vanlig felkälla? Vad kan det annars vara?

/ Jens

Impreza GT -99

ohlinsstefan
      Deltagare

jag hade nyligen liknande problem… min topplocks packning hade gått;( hoppas du har bättre tur…

Zeb_Macahan
        Deltagare

Som tur är hade jag det. Trycksatte kylsystemet idag och vid ett halvkilo tryck började det sippra lite från kylarens övre högra sida.

Nu kommer ju frågan vart jag reparerar kylaren billigast? Har ni några tips? Vad kostade det för er? Eftersom det sipprade såpass lite är det förmodligen reparerbart.

/ Jens

jag hade nyligen liknande problem… min topplocks packning hade gått;( hoppas du har bättre tur…

Impreza GT -99

imprezapinge
          Deltagare

hej! 🙂
            jag har sett att det finns kylartätning på flaska, en massa som letar sej ut och tätar vid läckan och stelnar…

skulle jag prova… köp på macken är mitt tipps! billigast!
            prova vet ja!

sen kostar det bra mycket mer …. 🙁

MVH/
            P-I

Rolgar
            Deltagare

om det inte går att laga så kostar en ny orginal kylare ca 3500 tror jag, min brorsas sprack i övre vänstra gaveln, (framifrån sett). Tråkiga pengar, hoppas du kan lösa det på ett billigare sätt!!

Tallen
              Deltagare

Nej, nej, nej, häll inte i nån tät-gegga. Den kan täppa till termostat och vattenpump osv.
                Är det plastgavlar på kylaren och den är spräckt där så är det tyvärr bara att bita i det sura äpplet och handla en ny.

/D

nisse
                Deltagare

håller med tallen, INGE KYLAR TÄTNING! det blir bara dyrare i slutändan…

Nej, nej, nej, häll inte i nån tät-gegga. Den kan täppa till termostat och vattenpump osv.Är det plastgavlar på kylaren och den är spräckt där så är det tyvärr bara att bita i det sura äpplet och handla en ny. /D

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.