SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Problem med stänkskydden

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Tengil
    Deltagare

Monterade mina för ett tag sedan och bilen blev grymt snygg.
      Efter många om och men har det nu snöat i Göteborg.

Körde runt ett par dagar och tyckte de var kanon, eftersom bilen inte blir så smutsig. Men så en dag när jag var ute och lekte i snön hörde jag ett skrapande ljud när man svängde.
      Upptäckte då att de samlats snö bakom skydden och när tillräckligt mycket samlats ihop, Så kommer hjulet åt skyddet när man svänger. Så här blir det även när man kör ”vanligt” inne i stan.

Är det någon annan som har samma problem?. Funderar nu på att montera något som hindrar snön från att hamna bakom dem.

/John

OzO
      Deltagare

Du menar fram va? Och det är Race Equips? Har du satt en skruv mitt i stänklappen så den sitter fast mot hjulhuset? Har du det, så kanske två till löser det hela… fast om du inte vill skruva sönder hjulhusen (måste ju rostskyddas) så vette fasen… 🙂

”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

Niklas
        Deltagare

Jag borrade två hål för monteringen efter att jag fått bilen behandlad. Finns det något enkelt sätt man kan lösa det på? Dvs ”hemmagjort rostskydd”?. Någon nämnade att man kunde ta silikon fast då får man aldrig av skruven igen.

Har också hört det skrapande ljudet. En extra skruva hade nog varit det som behövs. Får bli när jag åker ner till Skåne nästa gång och får upp bilen på lyften igen…

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

Subbarist
          Deltagare

Jag lider av samma åkomma jag med 🙁 fast det ska gå och skruva i plastet om man inte använder överdrivet långa skruvar. det är bara att känna sig fram det finns mellanrum mellan plastet och hjulhuset på vissa ställen. men det är ett helvete att komma igenom stänksyddet den är verkligen hård, men det är ju icoh för sig bra då man vet att det är bra kvalitet på grejerna 🙂

Subbarist javisst!

Tengil
            Deltagare

Yes det är Race Equips och de där fram.
              Vill inte skruva en massa skruvar överallt i bilen: Känns inte bra
              Kan man inte använda några häftklamrar, tänker på de där man skjuter med en ”pistol”?

Niklas
              Deltagare

Skruvar hellre ett extra hål då, sen sprayar man med rostskydd och skruvar i skruven. Tror att stänkskyddet som är hårt iskruvat och skruven tätar ganska bra men man behöver kanske inte köra flera säsonger. Skall rostskydda mitt första hål till våren och eventuellt borra ett hål till där fram. Vad spelar det för roll när man ändå rostskyddar det sen?

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
                Regionsansvarig: Göteborg

vskogh
                Deltagare

Är ni säkra på att detta problem uppkommer enbart då man har stänkskydd monterade. Kan nämligen se en ganska stor samilg snö på en bil även utan stänkskydd. Det råkade iaf jag ut för förra vintern i min Impreza.

Söker: GT -00:a

Subbarist
                  Deltagare

Efter att ha sladdat galet på IKEA och ÖB parkeringen så hade jag 30 ton snö i hjulhusen. Då började hela bilen vibrera runt 70 Km/H och uppåt. Men efter påhälsning av frabror högtryck med hett vatten så var problemet löst.

Subbarist javisst!

ExOrdis
                    Deltagare

Samma här och det blir riktigt otrevligt när kvicksilvret är under -30.
                      Inte läge att köra ner i ett gupp då för risken att det knäcks av känns påtaglig. De som kör med 50 profilsdäck har som jag säkert fått punktering
                      vid kallvädret oxå.. 15 tumshjul med 65 profil på däcken regerar vintertid.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.