› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Problem med subaru gt!
- Detta ämne har 8 svar, 1,367 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av
STi2003.
-
FörfattareInlägg
-
18 september, 2014 kl. 21:46 #32902
badhero
DeltagareHej! Har köpt en subaru gt för några månader sen, tänkte att ha den till vinter.
Har fått en del problemet med kylning, slangar gått sönder efter ändast 1 timme av körning, sammanlagt bytt jag 5 st nu, fick tips att det är termostat som är fel på, lämnade in bilen igår, verkstad bytt termostat och en slang (tog 2000 för detta x_x), trodde att det var over, och nu kan man köra lite roligare bil än min gamla Volvo, men nej…
Bilen fortfarande beter sig sjukt konstigt med kylning, går varmt hela tiden, samt det verkar vara väldigt hög tryck i systemet, slangen vid termostat började läcka, den är inte trasig dock, samt jag spänn den rätt så hård. Den läcker ändast ner bilen går varmt.
Får ingen värme i kupén heller, samt vatten i expansionskärleken alltid kal (även ner bilen nästan överhettad).
Vad kan det bli för något? Synd ju, knappt hann köra bilen, samt gjorde en stor service med alla bromsskivor och belägg tändstift osv..
Skriver från telefon, sorry för stavningen19 september, 2014 kl. 07:56 #272515FeA
DeltagareVattenpump?
19 september, 2014 kl. 08:34 #272518adrenalin
DeltagareVattenpump?
Gissar på det jag med.
20 september, 2014 kl. 00:25 #272516pettsun
Deltagarelåter som en blockpackning. trycker ut komp i kylsystemet, resulterar i högt tryck och luft. har du tillgång till fyrgasmätare kan du testa ”lukta” med den i kärlet och se om du får utslag.
22 september, 2014 kl. 13:41 #272513OzO
DeltagareBara en tanke…
Vilken termostat satt verkstaden in? Var det en Subaruhandlare? En gång i tiden fick jag en skittermostat (den till vänster) som pajjade efter 2 meters körning. Det ska va en som ser ut som den till höger d—0.o—b Nu är det inte säkert att det är ditt problem, men ett hett tips till dom som byter termostat är att inte köpa dåliga orginalkopior kanske?
Hoppas du hittar en lösning till ditt problem! 😎
22 september, 2014 kl. 14:15 #272517emilboylarsson
DeltagareHar du ingen värme i kupén är det mycket möjligt att du har luftfickor i systemet. Det är rent generellt ett vanligt tecken på just det.
22 september, 2014 kl. 17:49 #272514Kvarnis
DeltagareVerkstaden bör kunna lufta kylarsytemet tycker man…men f-n vet.
22 september, 2014 kl. 18:13 #272519Dash
DeltagareJag hade liknande fel på min. Men jag hade värme i kupén och vatten (varmt) i expansionskärlet. Då var det topplockspackningen…
För att prova: Öppna expansionskärlet och lukta, luktar det avgaser är det dåligt. Håll sedan handen på kylarslangen och gasa med den andra, blir slangen stenhård så fort du får lite varv så kan du också börja misstänka det.
24 september, 2014 kl. 17:07 #272520STi2003
DeltagareLåter definitivt som vattenpumpen har brakat.
Sen kan ju även topp-packningarna ha gått också, pga överhettningar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
