SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Problem med subaru gt!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    badhero
    Deltagare

Hej! Har köpt en subaru gt för några månader sen, tänkte att ha den till vinter.
      Har fått en del problemet med kylning, slangar gått sönder efter ändast 1 timme av körning, sammanlagt bytt jag 5 st nu, fick tips att det är termostat som är fel på, lämnade in bilen igår, verkstad bytt termostat och en slang (tog 2000 för detta x_x), trodde att det var over, och nu kan man köra lite roligare bil än min gamla Volvo, men nej…
      Bilen fortfarande beter sig sjukt konstigt med kylning, går varmt hela tiden, samt det verkar vara väldigt hög tryck i systemet, slangen vid termostat började läcka, den är inte trasig dock, samt jag spänn den rätt så hård. Den läcker ändast ner bilen går varmt.
      Får ingen värme i kupén heller, samt vatten i expansionskärleken alltid kal (även ner bilen nästan överhettad).
      Vad kan det bli för något? Synd ju, knappt hann köra bilen, samt gjorde en stor service med alla bromsskivor och belägg tändstift osv..
      Skriver från telefon, sorry för stavningen

FeA
      Deltagare

Vattenpump?

adrenalin
        Deltagare

Vattenpump?

Gissar på det jag med.

pettsun
          Deltagare

låter som en blockpackning. trycker ut komp i kylsystemet, resulterar i högt tryck och luft. har du tillgång till fyrgasmätare kan du testa ”lukta” med den i kärlet och se om du får utslag.

OzO
            Deltagare

Bara en tanke…
              Vilken termostat satt verkstaden in? Var det en Subaruhandlare? En gång i tiden fick jag en skittermostat (den till vänster) som pajjade efter 2 meters körning. Det ska va en som ser ut som den till höger d—0.o—b Nu är det inte säkert att det är ditt problem, men ett hett tips till dom som byter termostat är att inte köpa dåliga orginalkopior kanske?
              Hoppas du hittar en lösning till ditt problem! 😎

emilboylarsson
              Deltagare

Har du ingen värme i kupén är det mycket möjligt att du har luftfickor i systemet. Det är rent generellt ett vanligt tecken på just det.

Kvarnis
                Deltagare

Verkstaden bör kunna lufta kylarsytemet tycker man…men f-n vet.

Dash
                  Deltagare

Jag hade liknande fel på min. Men jag hade värme i kupén och vatten (varmt) i expansionskärlet. Då var det topplockspackningen…

För att prova: Öppna expansionskärlet och lukta, luktar det avgaser är det dåligt. Håll sedan handen på kylarslangen och gasa med den andra, blir slangen stenhård så fort du får lite varv så kan du också börja misstänka det.

STi2003
                    Deltagare

Låter definitivt som vattenpumpen har brakat.

Sen kan ju även topp-packningarna ha gått också, pga överhettningar.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.