- Detta ämne har 15 svar, 3,064 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av uKKla.
-
FörfattareInlägg
-
4 december, 2012 kl. 23:48 #29606uKKlaDeltagare
Hej! Precis nybliven ägare av en Subaru legacy -97.
Föregående ägare hade precis bytt påfyllningsröret på bilen.
Problemet är nu att jag inte kan tanka knappt, tar 5 min att tanka i ynka 8 liter.. Verkar nästan som att inte luften får plats, pumpen slår ifrån hela tiden o man ser tydligt hur fullt det blir på en gång i röret, går i ca 0,3 dl innan han slår ifrån..
Fruktansvärt jobbigt med tanke på att jag pendlar 8mil om dagen samt åker på fritiden.
Omgående tipps om hur jag ska bära mig åt önskas!
Mvh//uKK
5 december, 2012 kl. 02:07 #251192TurbovinDeltagareFunkar det bättre om du vrider handtaget typ 90 grader?
5 december, 2012 kl. 08:31 #251198Jim_sDeltagarePrecis som turbovin skriver så brukar de gå bättre om du vinklar handtaget lite. Testa att hålla det ungefär klockan 8. Alltså lite snett bakåt/neråt.
5 december, 2012 kl. 18:15 #251199uKKlaDeltagareOfasen, jag tycker jag har lirkat som bara den, men inte provat att vrida handtaget. De ska ja prova inatt när ja åker hem från jobbet, tack för svar!!
5 december, 2012 kl. 18:25 #251191ManorDeltagareJapp, det är en klassiker.
Klockan 8 gäller för att tanka en GT :).5 december, 2012 kl. 18:27 #251200uKKlaDeltagareOk härligt, hoppas det är så enkelt 😀
5 december, 2012 kl. 20:21 #251196Christian SDeltagareJapp, det är en klassiker.
Klockan 8 gäller för att tanka en GT :).jäkla tur att man har en STI då så man kan tanka normalt.
vad är det som gör att man måste göra så? verkar ju sjukt att man måste hålla handtaget snett för att kunna tanka utan att den slår ifrån hela tiden.5 december, 2012 kl. 22:07 #251197FladricDeltagarePå Legacyn och WRX:n funkar det bra om man inte har handtaget helt instyrt så det hänger lite på kanten 🙂
5 december, 2012 kl. 22:47 #251193TurbovinDeltagareDet är så på min 740 också. Är väl ett designfel med vinkeln på påfyllningsröret och sådant.
6 december, 2012 kl. 12:23 #251201uKKlaDeltagareDe funkade ialf inte 😐 Jag ska filma sen när ja tankar, orkade inte göra de inatt i stormen.. =(
6 december, 2012 kl. 18:32 #251202uKKlaDeltagareSådär!
Här kommer en länk på en film när jag tankade nu påväg till jobbet..
http://www.youtube.com/watch?v=sXQs6qn9y0M&feature=youtu.be
Lägg märke till hur de bubblar upp igen..
En fundering jag hade, tror ni de går o borra ett litet hål i tanken vid typ soppa pumpen och sätta en slang, täta o dra slangen ner i hjulhuset lr nåt?.. Nånting måste vara fel. =(
Lr nån som har en vettigare lösning? min känns lite muppig..
6 december, 2012 kl. 19:46 #251194UbermeisterDeltagareHuka dig ner och se om du ser avluftningsslangen/röret i hjulhuset.
Kan ju vara så att nåt glömdes vid monteringen.. Svårt att se/laga utan att hissa upp bilen iofs..
Inte kul att borra i en tank som sitter monterad.
Du lär få ha en ganska grov luftslang också, minst 15mm pga luftflödet som blir..6 december, 2012 kl. 19:50 #251195UbermeisterDeltagareEtt alternativ är att rycka slangen till akf-behållaren i motorrummet när du tankar, men det blir så klent luftflöde i den slangen.
Ett annat är ju att lossa locket till soppapumpen när du tankar, båda lösningarna känns lika muppiga..
6 december, 2012 kl. 20:49 #251203uKKlaDeltagareOk, röret som går till tanken delar sig ju, påfyllningsröret är ju ganska “grovt” sen går det ett rör till som är mkt mindre, har det mindre röret med luftningen o göra? det lilla går ihop med det grövre ca: 1dm nedanför tanklocket typ om ja minns rätt. Kan det vara igensatt? om, kan det isåfall gå o sätta dit en grövre soppaslang istället för “rör” ?
haha aa jag tror ja bara kmr på muppiga lösningar, men med tanke på att ja tankar fullt 1 gång/v så känns de som att ja vill fixa det någelunda ordentligt 😀
Hur mkt kan subban dra föresten? 2.0 motorn på 115hk
7 december, 2012 kl. 00:12 #251204uKKlaDeltagareJuste, vad är akf behållare? :rolleyes:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.