Hej hej har en impreza wrx sti 2004 och när jag besikta den för i år så fick jag ombesiktning PGA för höga avgasvärden vid tomgång, så jag trodde bara att inte racekatten hade blivit tillräckligt varm, så när jag testade andra gången var det samma problem, nu låg värdena på
HC: 450 (100)
CO2500 varv 1,0 (0,2)
vad kan vara fel?
Jag hade nyligen problem, och då varierade värdena en del vid mätning. Bytte lmm och problemet var borta.
Sen måste katten vara riktigt varm, man måste köra bilen precis innan mätning. Jag får alltid åka en sväng och grilla på innan dom kollar avgasvärdena.
Jag tycker det låter som att det är fel på lambdasond eller LMM. Visst värma katten behöver man göra men oftast inte så överdrivet mycket. Beror ju på var den är placerad. Sitter den i downpipen blir den varm hyfsat snabbt.
Inte katten som är dålig då? Av just denna anledning jag har ett org avgassystem och ett sportavgas 😛 Annars brukar ju 100 cells racekattar behöva va en sisådär 3 miljoner grader varma.. 😛