SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning problem vid hjulinställning

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    abacus
    Deltagare

Hade in bilen i måndags för en 4 hjulsinställing, toe in/out var helt åt pip svängen i framvangen detta kunde justeras.

http://hem.bredband.net/dtype/bult.jpg

Problemet är att i bakvagnen så sitter dessa bultar sjukt hårt fast, provat att värma dom med gas, lång hävarm dom dom vägrar släppa alt. är väl att ”dra” av dem eller kapa dom.

Nu är det ju värsta tiden för alla däck firmor så en ny tid kan ju bara bokas framåt inte en ”drop in” tid.

Om jag nu kapar eller drar av bultarna så kommer väl inställningarna att bli helt åt fanders i bakvagnen, dom låg på 0.96 och 0.91 när han mätte.

Detta lär ju slita en del på däcken men kommer det att bli värre om jag kapar bultarna och sätter dit nya?
      Törs jag köra, eller ska jag kapa dom precis innan jag har en tid för en ny inställning
      ???

volvosnubbe
      Deltagare

provat o dra dem åt andra hållet ?
        Kommer inte ihåg vilka bultar ja hade isär när ja bytte bakvagn på min gt en gång i tiden men har för mig nån utav dem e felgängad.

ps- har bettan börjat på o rosta;)

Christian S
        Deltagare

Hade in bilen i måndags för en 4 hjulsinställing, toe in/out var helt åt pip svängen i framvangen detta kunde justeras.

http://hem.bredband.net/dtype/bult.jpg

Problemet är att i bakvagnen så sitter dessa bultar sjukt hårt fast, provat att värma dom med gas, lång hävarm dom dom vägrar släppa alt. är väl att ”dra” av dem eller kapa dom.

Nu är det ju värsta tiden för alla däck firmor så en ny tid kan ju bara bokas framåt inte en ”drop in” tid.

Om jag nu kapar eller drar av bultarna så kommer väl inställningarna att bli helt åt fanders i bakvagnen, dom låg på 0.96 och 0.91 när han mätte.

Detta lär ju slita en del på däcken men kommer det att bli värre om jag kapar bultarna och sätter dit nya?
          Törs jag köra, eller ska jag kapa dom precis innan jag har en tid för en ny inställning
          ???

den bulten som är inringad på bilden ska inte lossas när man gör hjulinställning utan man ställer toe inen på det andra staget alltså det bakre staget av dom 2 som sitter på var sin sida av drivaxeln.

provat o dra dem åt andra hållet ?
          Kommer inte ihåg vilka bultar ja hade isär när ja bytte bakvagn på min gt en gång i tiden men har för mig nån utav dem e felgängad.

ps- har bettan börjat på o rosta;)

nejdå det är ingen som är felgängad, jag hade ju nere hela min bakvagn för nån vecka sen och jag lossade alla bultarna precis som vanligt.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.