- Detta ämne har 10 svar, 1,792 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Joakimgabrielsson.
-
FörfattareInlägg
-
26 januari, 2012 kl. 00:29 #27571grencDeltagare
Tja,
på min STI 06 som är en USA-import så är det lite struligt att tanka. Det som händer är att det går i typ 2 liter och sen säger det “klick”, det är alltså nått som gör att soppan inte åker in i tanken tillräckligt smidigt/fort.
Funderar på om man ska ta och hitta ett tankrör från en svensksåld STI som har likadana bensintankar, typ 02-07? När jag var i USA i somras så noterade jag att deras bensinpump-handtag hade en annan utformning som var lite mer som våra diesel-hantag här hemma. Ska jag satsa på att sätta dit ett nytt tankrör eller ska en helt ny bensintank på?
Tankar och idéer tack! =)
/Christian
26 januari, 2012 kl. 05:44 #235666ManorDeltagareDu tror inte att det är det traditionella Impreza GT problemet som även drabbar en USA import? På en GT så måste man vinkla pumphandtaget till klockan 8, i annat fall slår pumpen av hela tiden. Det kan ju vara värt att testa åtminstone.
26 januari, 2012 kl. 07:45 #235671jamesDeltagarehade likadant problem på min Impreza 2.0D -11 förra veckan.
26 januari, 2012 kl. 14:19 #235669grencDeltagareHelt klart värt att testa! Får ta en vända förbi macken och prova på vägen hem =)
Du tror inte att det är det traditionella Impreza GT problemet som även drabbar en USA import? På en GT så måste man vinkla pumphandtaget till klockan 8, i annat fall slår pumpen av hela tiden. Det kan ju vara värt att testa åtminstone.
26 januari, 2012 kl. 14:20 #235670grencDeltagareHar det varit så under en period eller har det hittills bara vart 1 gång? Hittade du nån fiffig lösning på det?
hade likadant problem på min Impreza 2.0D -11 förra veckan.
26 januari, 2012 kl. 15:47 #235667matte555Deltagarepå min gt så slog pumpen ifrån hela tiden när man tryckte in munstycket hela vägen, drog man ut det en liten bit ca 1-2cm så funkade det klockrent
26 januari, 2012 kl. 17:28 #235668JommieDeltagareKan bara säga att -97 Outback 2.5, -09 Forester Diesel och -05 Baja alla har detta “problem”. Pumphandtak på kl. 7-8 och problemet är löst.
29 januari, 2012 kl. 10:06 #235665LegacyLarsaKeymasterDå man haft gt i 10 år, så går det automatiskt att sätta tankmunstycket kl åtta, gör så på legacyn åxo, inga som helst problem.
/Larsa
19 februari, 2012 kl. 12:27 #235673JoakimgabrielssonDeltagareTja,
på min STI 06 som är en USA-import så är det lite struligt att tanka. Det som händer är att det går i typ 2 liter och sen säger det “klick”, det är alltså nått som gör att soppan inte åker in i tanken tillräckligt smidigt/fort.
Funderar på om man ska ta och hitta ett tankrör från en svensksåld STI som har likadana bensintankar, typ 02-07? När jag var i USA i somras så noterade jag att deras bensinpump-handtag hade en annan utformning som var lite mer som våra diesel-hantag här hemma. Ska jag satsa på att sätta dit ett nytt tankrör eller ska en helt ny bensintank på?
Tankar och idéer tack! =)
/Christian
Har samma problem på min impreza sti -07. USA-import. Rent omöjligt att tanka hur du än håller pumpen.
20 februari, 2012 kl. 08:07 #235672jamesDeltagareHar det varit så under en period eller har det hittills bara vart 1 gång? Hittade du nån fiffig lösning på det?
Tjena
Bytte till en annan mack och funkade galant.
så misstänker att den pumpen hade för högt tryck i sig. som att den var inställd för lastbilar osv.
om inget annat så fick jag vinkla den samt försöka tanka “sakta” hehe.24 februari, 2012 kl. 15:28 #235674JoakimgabrielssonDeltagareTjena
Bytte till en annan mack och funkade galant.
så misstänker att den pumpen hade för högt tryck i sig. som att den var inställd för lastbilar osv.
om inget annat så fick jag vinkla den samt försöka tanka “sakta” hehe.Vilken mack? de kanske har olika tryck på olika företag? Jag har varit med om att jag kunnat tanka utan problem vid två tillfällen. Båda på jet. Har dock inget sådant nära mig….
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.