Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27571
    grenc
    Deltagare

      Tja,

      på min STI 06 som är en USA-import så är det lite struligt att tanka. Det som händer är att det går i typ 2 liter och sen säger det “klick”, det är alltså nått som gör att soppan inte åker in i tanken tillräckligt smidigt/fort.

      Funderar på om man ska ta och hitta ett tankrör från en svensksåld STI som har likadana bensintankar, typ 02-07? När jag var i USA i somras så noterade jag att deras bensinpump-handtag hade en annan utformning som var lite mer som våra diesel-hantag här hemma. Ska jag satsa på att sätta dit ett nytt tankrör eller ska en helt ny bensintank på?

      Tankar och idéer tack! =)

      /Christian

      #235666
      Manor
      Deltagare

        Du tror inte att det är det traditionella Impreza GT problemet som även drabbar en USA import? På en GT så måste man vinkla pumphandtaget till klockan 8, i annat fall slår pumpen av hela tiden. Det kan ju vara värt att testa åtminstone.

        #235671
        james
        Deltagare

          hade likadant problem på min Impreza 2.0D -11 förra veckan.

          #235669
          grenc
          Deltagare

            Helt klart värt att testa! Får ta en vända förbi macken och prova på vägen hem =)

            Du tror inte att det är det traditionella Impreza GT problemet som även drabbar en USA import? På en GT så måste man vinkla pumphandtaget till klockan 8, i annat fall slår pumpen av hela tiden. Det kan ju vara värt att testa åtminstone.

            #235670
            grenc
            Deltagare

              Har det varit så under en period eller har det hittills bara vart 1 gång? Hittade du nån fiffig lösning på det?

              hade likadant problem på min Impreza 2.0D -11 förra veckan.

              #235667
              matte555
              Deltagare

                på min gt så slog pumpen ifrån hela tiden när man tryckte in munstycket hela vägen, drog man ut det en liten bit ca 1-2cm så funkade det klockrent

                #235668
                Jommie
                Deltagare

                  Kan bara säga att -97 Outback 2.5, -09 Forester Diesel och -05 Baja alla har detta “problem”. Pumphandtak på kl. 7-8 och problemet är löst.

                  #235665
                  LegacyLarsa
                  Keymaster

                    Då man haft gt i 10 år, så går det automatiskt att sätta tankmunstycket kl åtta, gör så på legacyn åxo, inga som helst problem.

                    /Larsa

                    #235673
                    Joakimgabrielsson
                    Deltagare

                      Tja,

                      på min STI 06 som är en USA-import så är det lite struligt att tanka. Det som händer är att det går i typ 2 liter och sen säger det “klick”, det är alltså nått som gör att soppan inte åker in i tanken tillräckligt smidigt/fort.

                      Funderar på om man ska ta och hitta ett tankrör från en svensksåld STI som har likadana bensintankar, typ 02-07? När jag var i USA i somras så noterade jag att deras bensinpump-handtag hade en annan utformning som var lite mer som våra diesel-hantag här hemma. Ska jag satsa på att sätta dit ett nytt tankrör eller ska en helt ny bensintank på?

                      Tankar och idéer tack! =)

                      /Christian

                      Har samma problem på min impreza sti -07. USA-import. Rent omöjligt att tanka hur du än håller pumpen.

                      #235672
                      james
                      Deltagare

                        Har det varit så under en period eller har det hittills bara vart 1 gång? Hittade du nån fiffig lösning på det?

                        Tjena
                        Bytte till en annan mack och funkade galant.
                        så misstänker att den pumpen hade för högt tryck i sig. som att den var inställd för lastbilar osv.
                        om inget annat så fick jag vinkla den samt försöka tanka “sakta” hehe.

                        #235674
                        Joakimgabrielsson
                        Deltagare

                          Tjena
                          Bytte till en annan mack och funkade galant.
                          så misstänker att den pumpen hade för högt tryck i sig. som att den var inställd för lastbilar osv.
                          om inget annat så fick jag vinkla den samt försöka tanka “sakta” hehe.

                          Vilken mack? de kanske har olika tryck på olika företag? Jag har varit med om att jag kunnat tanka utan problem vid två tillfällen. Båda på jet. Har dock inget sådant nära mig….

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.