- Detta ämne har 8 svar, 2,034 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av Markus.
-
FörfattareInlägg
-
22 augusti, 2013 kl. 18:19 #30921Red_MikeDeltagare
Hej
Jag och en kompis (Stiandre) besökte prodrive i banbury den 7e augusti och tänkte dela med mig med lite av våran upplevelse för den som är intresserad 🙂 Kan rekomendera att åka dit och kika, helt klart värt det!
På tåget ner till banbury så diskuterade vi hur stor bilhallen skulle vara, antingen går vi igenom den på 10 min och blir besvikna eller så tar det 1 timme och blir nöjd. För våran tanke var att bara kolla bilhallen eftersom dom inte tillverkar Subaru längre. Så Aston martin o mini var inte lika intressant, men ack så fel vi hade 🙂
Vi klev ur taxin väl utanför prodrive och har lite problem att hitta rätt ingång. Men till slut så hittar vi rätt dörr och väntar på att någon ska komma o bemöta oss. När till slut en kvinna kommer och ber oss följa med in till bilhallen så kommer en person in genom dörren vilket jag inte reflekterar över, Men som Andre sen frågar mig om jag såg David Richards 🙂
När vi kliver in i bilhallen så blir vi aningen besvikna, Det stod 9 bilar intryckta i hallen som inte var större än en bilverksta kändes det som. Vi gick iaf runt och tog lite kort på bilarna som fanns där inne.Sen nu till anledningen varför vi kom hit! 🙂
Colin McRae och Derek ringers Grupp A Impreza
Ari Vatanen och bruno berglunds legacy
Richard burns och robert reids WRC impreza
Stenen som gjorde att Solberg fick bryta i Japan 2005
Hela gänget fr.v Colin, Derek, Mills, Solberg, Reid, Burns
15 minuter senare så var vi klara 🙁 Vi gick tillbaka ut och frågade om dom hade någon souvenir shop som vi kunde handla från, En kille ledde oss in i en liten garderob och sa att han skulle komma tillbaka om 10 min. vi tittade runt en stund samtidigt som det kom in en grupp personer som precis hade vart på en rundvandring. Och när vi hade hittat det vi ville handla så frågade vi kvinnan som ledde gruppen vad det kostade då killen inte hade kommit tillbaka än. Vi stod och pratade en stund medan hon drog kortet och frågade vart vi var ifrån, Sverige svarade vi “Wow sweden cool” fick vi som svar. “Vad är erat syfte i England då?” frågade hon och vi pekade ner i golvet och svarade “Det här”
Hon fick fram en riktig fågelholk “Skämtar ni? har ni rest enda från Sverige enbart för att besöka oss?” ja svarade vi som om det vore en självklarhet 🙂 Hon hade svårt o fatta att vi talade sanning och sa att hon skulle sluta och ta semester om ca 30 minuter men att hon inte skulle sluta jobbet fören hon fått visat oss runt prodrive en snabbis utan kostnad. Vilket var oerhört snällt och vi accepterade erbjudandet. “jag ska bara avsluta den här gruppen sen kommer jag till er och visar er runt, Men ni kan väl provsitta colins och burns bil sålänge” Då fick vi fram en fågel holk 😀Sen började rundturen, först med en kik på deras tillverkning på växellådor, motorer och elsystem på mini och Aston (vi fick inte fota här) Dom hade bara en enda vxllåda till Subaru till en S14 (hatchback) som dom lärde en mekaniker till ett rallyteam hur han skulle ta ner lådan och sen sätta ihop den igen så dom skulle behöva slippa skicka den till prodrive.
Sen gick vi vidare till båsen där allting börjar på karossen
Just då byggde dom bara MINI till rallycross
Sen bar det av till Astons avdelning, Där vi bara fick fota vissa saker.
Sen blev det rally avdelningen som var lite av en besvikelse
Chris meekes metro och sordos MINI
Och samtidigt som vi står där så går Subarus gamle stallchef David lapworth förbi 🙂Sen var visningen över efter ca 30 minuters rundvandring och tillbaka i bilhallen igen där hon bad oss vänta för att vi skulle få prodrives ventilmuttrar som minne. Men när hon kom tillbaka så fick vi lite mera. ventilmuttrar, musmatta, nyckelband och Fabrizia pons gamla overall när hon var kartläsare åt Piero liatti i en Subaru till ett värde av 300 pund 😀
Så nått som verkade lite surt när vi väl kom dit slutade i en upplevelse för livet! Så alla inbitna Subaru, MINI och Aston martin fans bör åka dit och gå hela visningen, Väldigt intressant visning när vi väl gick den.
22 augusti, 2013 kl. 19:28 #259898TomKDeltagareFan va kul! 🙂
22 augusti, 2013 kl. 19:39 #259901IggeDeltagareCoolt! 🙂
22 augusti, 2013 kl. 20:13 #259899t1heroDeltagareNice, bra beättat + för det!
22 augusti, 2013 kl. 20:43 #259904söderDeltagareSweet, trevlig berättelse.
23 augusti, 2013 kl. 21:23 #259903adrenalinDeltagareGrymt! 🙂
24 augusti, 2013 kl. 07:25 #259902zanoiiDeltagare“Vad är erat syfte i England då?” frågade hon och vi pekade ner i golvet och svarade “Det här”
Hon fick fram en riktig fågelholk “Skämtar ni? har ni rest enda från Sverige enbart för att besöka oss?” ja svarade vi som om det vore en självklarhet 🙂 Hon hade svårt o fatta att vi talade sanning och sa att hon skulle sluta och ta semester om ca 30 minuter men att hon inte skulle sluta jobbet fören hon fått visat oss runt prodrive en snabbis utan kostnad. Vilket var oerhört snällt och vi accepterade erbjudandet. “jag ska bara avsluta den här gruppen sen kommer jag till er och visar er runt, Men ni kan väl provsitta colins och burns bil sålänge” Då fick vi fram en fågel holk 😀Jag i colins bil
[…]
Så nått som verkade lite surt när vi väl kom dit slutade i en upplevelse för livet! Så alla inbitna Subaru, MINI och Aston martin fans bör åka dit och gå hela visningen, Väldigt intressant visning när vi väl gick den.Att provsitta Colin McRaes rallybil tror jag till och med min ointresserade sambo hade tyckt varit rätt fett! Grattis till en härlig upplevelse och tack för en bra berättelse!
30 augusti, 2013 kl. 13:12 #259900Patrick P931DeltagareWow, supercoolt och schysst berättat! 🙂
30 augusti, 2013 kl. 13:46 #259897MarkusDeltagareMycket trevligt litet reportage 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.