SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Prodrive fjädrar

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    yngwie
    Deltagare

Funderar på köpa mig sådana fjädrar till min STi. Någon som har erfarenhet av dessa? Som jag förstått så sänker dom inte lika mycket, men de känns som de kvittar. De är ju en rallybil! Vars går dom få tag på? Hittar inte något alls. Någon kanske har en bild att lägga upp sittandes på en impreza? 🙂

Pedersen
      Deltagare

Jag körde med Prodrive fjädrar på min i 3-4 år.
        Var väldigt nöjd med dem.
        De sänker lite mindre, speciellt fram, än andra märken men väghållningsmässigt är det snarast ett plus. Framvagnsgeometrin på Imprezan är inte direkt designad för low-rider-wannabes ;).

Finns nog fler bilder på KDRs galleri (2007-2008) men inte så många när den står still….

Köper dem gör du direkt av Prodrive i UK. Går snabbt att få hem dem och helt ok pris/frakt.

yngwie
        Deltagare

Jag körde med Prodrive fjädrar på min i 3-4 år.
          Var väldigt nöjd med dem.
          De sänker lite mindre, speciellt fram, än andra märken men väghållningsmässigt är det snarast ett plus. Framvagnsgeometrin på Imprezan är inte direkt designad för low-rider-wannabes ;).

Finns nog fler bilder på KDRs galleri (2007-2008) men inte så många när den står still….

Köper dem gör du direkt av Prodrive i UK. Går snabbt att få hem dem och helt ok pris/frakt.

Tack så mycket för ett utmärkt svar! 🙂 Har läst någonstans att de är Eibach som gör prodrivefjädrarna, stämmer det? Jag var inne på deras sida men hittade bara hela fjäderben å inte enbart fjädrar.

Pedersen
          Deltagare

Maila till enquiries@prodrive.com
            och förklara vad du vill ha (MY05 STi Prodrive springs). De sålde dem direkt så sent som i juli 2010 iaf.

Om det är Eibach som är tillverkare har jag ingen koll på men det skulle inte förvåna mig. Det är många tillverkare som köper in fjädrar därifrån (sitter Eibach på mina Öhlinare tex).

Pedersen
            Deltagare

Detta går väl dock att kompensera lite med andra spindelleder och styrleder som sänker ner länkarmen/styrstaget i förhållande till hubben/hjulet, typ Whiteline roll center adjustment kit som det så fint heter.

Eller? =)

Jepp, precis. Om man nu inte bygger nya bärarmar samt flyttar runt infästningspunkterna men det är kanske lite i överkant? 😀

yngwie
              Deltagare

Maila till enquiries@prodrive.com
                och förklara vad du vill ha (MY05 STi Prodrive springs). De sålde dem direkt så sent som i juli 2010 iaf.

Om det är Eibach som är tillverkare har jag ingen koll på men det skulle inte förvåna mig. Det är många tillverkare som köper in fjädrar därifrån (sitter Eibach på mina Öhlinare tex).

Tack 🙂 Ska knopa ihop ett mail. Vet du vad priset är ca?

Har kikat lite mer, tydligen är det dom som gör dom. Dock skiljer det lite mellan deras ”egna” fjädrar mot prodrive. En annan spec.

MaXiZZ
                Deltagare

Jag hade också prodrive fjädrar på min innan coilovers. Lagom sänkning och hårdhet på fjädrar. Jag kan rekommendera 🙂

yngwie
                  Deltagare

Jag hade också prodrive fjädrar på min innan coilovers. Lagom sänkning och hårdhet på fjädrar. Jag kan rekommendera 🙂

Låter fint! 😀 De kan ju inte se värre ut än va de gör orginal. Höghus!

yngwie
                    Deltagare

Hello

I am very sorry but we no longer stock this part.

However you can contact your local dealership or Subaru UK who may be able to help you this time.

Best regards
                      Maria

Det får bli några andra fjädrar. Nån som har några tips? Funderar på Eibach.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.