SSC Allmänt snack Allmänt småprat Projekt 400+?? Äsch, larvigt, projekt 500? är det!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    moken
    Deltagare

Japp, 400+ är ju redan uppnådda för mej, så tankarna svävar redan kring nästkommande steg.
      dock har jag vissa chassieproblem att ta itu med, såsom wheelbumps i bakvagnen tex. Men det är roligare att trimma:)
      Närmst i tankarna är väl större spjäll och en större turbo, resten ska palla med 500+ utan problem, förutom veven då kanske:)

Film från mappningen: http://dmd.hultsfred.net/lab04/richardh/htmlroot/MD/nissan.htm
      Dock vissa fel, som tex resultat 391hk står det, det var ju bänken som inte läste längre, man ser ju att mätnålen
      är långt utom skalan, och efter det inte gick att mäta mer slutade min filmare filma:-(

Är det imprezan vi snackar om?

Näe… utan det är en…

Nissan 😛

http://200sx.kicks-ass.net/moken/img42c2f41220f4d.jpg

http://200sx.kicks-ass.net/moken/img42c2f40be6b60.jpg

Eftersom jag sett detaljstudie här på forumet på en fin Nismo kartong så måste man ju få visa finbilen också 🙂

Även om vissa verkar använda 200sx som skällsord så är det en underbar bil!

Men vem vet, även Imprezan kanske får genomgå lite större operation framöver!?

Får jag skäll nu när jag visar annat ris än Suubäääru här eller?

SecretAgentMan
      Deltagare

…vad jag förstått så är det det ena strulet efter det andra, tändmoduler som smälter, etc…verkar vara kvalitetspryttlar det där från Datsun. 😉 😀

Det tar nog inte lång tid innan standardfelet på lilla motorn i 200:am dyker upp heller (vevlagerras). 😛

/J – med lite (mycket) glimt i ögat 😀

P.S. 400+ Silverpil kommer käka den där till frukost. }(

moken
        Deltagare

hehe, med tanke på hur mkt mer effekt än orginal man tar ut så får man räkna med lite probs åxå:)

Fast tändmodulen smälte pga att den satt för nära turbon, sen smälte jag en tändspole under mappningen, men det var ju volvospolar, så det var ju klart 🙂
          Vevlagren tror jag inte kommer rasa pga tre anledningar.

1: jag har en extra oljekylare
          2: jag har en oljetempmätare
          3: jag kör även med insidan av huvet 🙂

Fast allt kan ju hända så klart om man har otur*S*

Sist så var ju problemet att jag sköt oringen mellan fuel railen och en spridare, vid byte av denna tappade jag en plasthylsa som sitter i andra ändan av spridaren, och efter det gick det magert på laddtryck.
          Men nu är en ny sådan monterad, och jag tror den är tät, fast tanten vågade inte riktigt hålla koll på bredbandslambdan när jag drog ur den genom växlarna, var mest hjulspinn och gå på tvären 🙂

Addson
          Deltagare

Har du storhets vansinne klick klick boom!!

biloper
            Deltagare

Tuff kärra… men du kan trimma hur mkt du vill jag kör ifrån dig otrimmat iallafall, på grusvägarna som imprezan e byggd för 😀

Vart fixade du flames ?

moken
              Deltagare

Tuff kärra… men du kan trimma hur mkt du vill jag kör ifrån dig otrimmat iallafall, på grusvägarna som imprezan e byggd för :DVart fixade du flames ?

Hehe, om inte jag tar min impreza på grusvägen då kanske:)

Flamesen maskade jag upp och sprutade med svart solid lack. Sen maskade jag av, lät torka och maskade upp igen och lade skuggningen med rött.
                Dock fuskade jag lite då och pinstripade dom med pensel istället.
                Jävla overkill att maska hela bilen bara för den tunna linjen:)

Var lite less efter en månad i lackboxen pga diverse problem med pearl-lacken, så det fick vara bra där.
                Har dock några småsaker jag skulle vilja fixa till men egentligen ska jag nog vara nöjd med tanke på att det är jag själv som gjort allt lackjobb.

Manor
                Deltagare

Moken, din Nissan ser art bra ut :-).

Mr.Clean…du kan inte ge bort Miss.Cleans bältespads bara sådär ;).

mvh Mats N

Addson
                  Deltagare

Jag har ett par Nissa bältes pads liggades som du kan få!!! mooohhhhaaaahhhhaaaa! Monken du kanske inte fattar men andra gör det kan förklara en dag!!!
                    Mr Clean som vann jumbopriset på 5 års ”ett par nissan bältes pads”

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.